Blogosz

MESE NINCS.

Intra muros

2008. január 18. 22:13 - BlogoszEditor

Szociálisan érzékeny vagyok. Főleg ha valaki mindenáron rá akar állni valamelyik szervemre. Úgyhogy - szolgáltatói jellegem erősítése végett - itt egy rövid típuslevél románul nem (vagy nem eléggé) tudó román állampolgárok használatára.

Stimate Domnule preşedinte prezident de partid "conservator"!

Am luat cunoştinţă despre faptul că nu numai că aţi depus un proiect de lege conform căreia cetăţenia română ar putea fi retrasă de la toţi cei care nu vor învăţa limba română în termen de doi ani, dar acest proiect a fost deja aprobat tacit de Camera Deputaţilor şi se află în discuţie - la nivel de comisii - la Senat.
Ţin să precizez că am avut ocazia să învăţ destul de bine româneşte, datorită sistemului educaţional din România, deşi am urmat mai toate clasele şi cursurile în limba mea maternă, cea maghiară (sic!). Mai menţionez faptul că, după părerea şi experienţa mea, este absolut indicat şi folositor să vorbeşti limba oficială a statului în care trăieşti - acest lucru însă nu poate fi obligatoriu, deci cu atăt mai puţin poate atrage sancţiuni în caz contrar.
Am convingerea că iniţiativa Dvs. este doar încă o mârşăvie cu iz de campanie electorală, nu merită deci prea multe vorbe. (În plus nici Dvs. nu sunteţi un fenomen ieşit din comun: perioada de după 1989 a produs extraordinar de mulţi şmecheraşi jalnici şi oportunişti dubioşi asemănători, care au ajuns să conducă ţara şi se dau în spectacol din nou şi din nou.)

Totuşi profit de faptul că - din fericire - sunt vorbitor al limbii oficiale a statului, aşadar îmi pot exprima gândurile, atitudinile şi pe înţelesul Dumneavoastră. Mai mult, pot face - şi voi şi face în continuare - acest lucru în mod nuanţat, adecvat şi adaptat temei şi circumstanţelor aferente, după cum urmează: sunteţi nişte clovni şi puteţi să mi-o beliţi uşurel dar repejor.

Totodată, într-o ţară democratică (aşa cum se vrea de exemlpu România) minorităţile naţionale îşi pot folosi limba maternă cel puţin în unele planuri. În virtutea acestui drept mai adaug: pff!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr812637774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása