Blogosz

MESE NINCS.

Közszolgálat

2010. február 15. 23:03 - BlogoszEditor

Csak a mocskos, nyugati, szemét audiovizulális álkultúrára, a lélekölő virtuális csavargásra, a szörnyű imperialista szellemi posványban fetrengésre különösképpen fogékony, cizellált galamblelkeket szólítom, amikor megsúgom: kint van egy ideje a Bioshock 2.

bio.jpg

Kicsit rosszul időzítette a megjelenést a forgalmazó, hiszen már vége a téli ünnepeknek, amikor még intenzívebben lehetet volna gémezni, de azért így is jó. Valahogy elmulasztottak egyeztetni a játék-hackerekkel is, hogy mikor kellene feldobni a feltört verziókat a netre, s velem is, hogy mikor veszem ki a téli szabadságomat, hogy megfelelő elkötelezettséggel játszhassam a 2. részt.
Erről lekéstek. De üsse kő, a lényeg, hogy már nyomható a full változat.
Az első részéről nagyon jó emlékeim maradtak: hangulatos miliő, fantáziadús, pompásan színezett grafika, alaposan bejárható terek, zökkenőmentes és ügyes játékmenet - mindez megbolondítva a '20-as évek hangulatával, látványvilágával, zenéjével. Igazi stílust ad ez a játéknak. Afféle elegáns mészáros, vagy méginkább korszerűen perverz értelmiségibe oltott oldschool gengszter lehet az ember, ha belép Rapture város furcsa világába.

Na, de hagyom is az ilyen szövegeket, aki akarja, játssza és nézze meg inkább magának.
Amiért felhoztam ezt a témát, az egy ravasz (de amúgy a Steam nevű borzalom bevezetése óta egyre elterjedtebb) biztonsági megoldás a játékban. Arról van szó, hogy elvileg csak akkor lehet menteni a játékállásokat, ha az ember előzőleg feliratkozik a Windows Live-ra, készít ott magának egy profilt, majd legott beírja és hitelesítteti a játék eredeti példányának csomagolásán található kódot. Innentől a mentéseket az interneten át a Live rendszere intézi. Viszont ha a fenti eljárás nem történik meg, vagy nem fut le hibátlanul, akkor a játékban sehol nem történik mentés - következésképpen valahányszor elindítjuk, mindig a legelejéről kell kezdenünk. Így pedig ugye lehetetlen játszani, Sziszifusz bírná csak az ilyet.

Szóval feltételezem, hogy azon olvasóim tízmilliói, akik szeretnek játszani, s a Bioshock is bejön nekik, ezekben a napokban épp azzal foglalatoskodnak, hogy miként tudnák kicselezni ezt az egészet, s mentésre bírni azt a megveszekedet játékot.
Én is ezzel töltöttem a hétvége jelentős részét - sikertelenül. Napok óta kutattam, hogy milyen trükk lenne célravezető. Mára terveztem, hogy heroikus végkifejletként lefejelem a képernyőt - de ehelyett az előbb megtaláltam a megoldást a neten.
Ráadásul pofonegyszerű. Ki gondolta volna?

Szóval a jelen blog - egyébként abszolúte nem létező - szolgáltató jellegét erősítem ezzel a bejegyzéssel. Ugyanis most segítségére sietek mindenkinek, akihez van szerencsém itt, s aki verte már a fejét a falba a vázolt problem rendezési lehetőségei után kutatva. A megoldás itt van, s ennyi.
Elképesztő. Csak végig kell olvasni máskor az indítóképernyők szövegeit, s kész is.

Most pedig gyerünk, lehet menteni már, azaz lehet játszani is. Van még pár óra reggelig, addig én is az Atlanti-óceán mélyén szunnyadó városban leszek ezekkel a bájosan borzalmas figurákkal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr22637981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.