Blogosz

MESE NINCS.

Pöpec

2010. március 13. 15:49 - BlogoszEditor

Írtam itt különféle esztétikai merényletekről, amelyek Nagyváradon pusztítanak. Van azonban ellenpélda is, amely egyből a körvonalazódó, parttalan jólétet is mutaja. Ezt a csodát tegnap fotóztam a városban.

p1120540.jpg

A jelek szerint Audikkal dolgozik már a köztisztasági vállalat is. Lám, a tuning valóban csodákra képes. Sőt, ez a tuningnak is merőben új válfaja.
Eddig ugyanis világszerte az volt a trend, hogy egy adott márkájú gépkocsit spéciznek fel, zsírosítanak. Mint látom, a RER-nél, azaz a váradi köztisztasági vállalatnál páratlan újítást vezettek be: nem a járművet csinosítják, hanem nemes egyszerűséggel a márkáját változtaják meg. Ehhez nem is kellett más, mint egy Audi-jel valahonnan, amit a hűtőre pattinott fel az alkotó zseni.

Nézzük tehát részletesen, mit láthatunk a képen. Az Audi új modellje igazi városi jármű. Méreteiben kicsi, nagyszerűen elősegítve ezáltal a manőverezést a zsúfolt agglomerációban. Igazi kis rút ékkő ez a világhírű márka gyártósorairól eddig lekerült hatalmas és szép modellekhez képest.

Formatervezése, vonalvezetése egyedi, diszkrét. Figyelmesebben szemlélve feltűnhet, hogy nem is létező. További újítás az áramvonalak elhagyása, a rondaság javára.
Az alapmodell felszereltségét tekintve is a minimál-koncepcióhoz illeszkedik. ABS, kanyarodáskövető fényszórók, klíma, fedélzeti számítógép és más hasonló zavaró extrák a fully loaded verzióban sem találhatóak meg. A kényelmi felszerelések közül ellenben kiemelhetjük a következőket, amelyek a vezetést is könnyebbé teszik: kormánykerék, ülés, pedálok, kerekek.
Az új Audi haszongépjármű motorizálása is a kor elvárásaihoz illeszkedik: fogyasztása alacsony, karbantartása néhány erőteljes rúgással és káromkodással rendszerint megoldható. Nagyobb beavatkozások esetén azonban feltétlenül forduljunk a márkaképviselethez, ahol a felkészült alkalmazottak a legújabb fejlesztésű készülékekkel végzik el a szükséges finombeállításokat, illetve a nagyobb generálszervizelést. Ilyenformán például vascsővel ütik a meghibádodás helyét, és olajos kézzel matatnak, készenlétben tartva kalapácsot.
Az ablaktörlők hiánya is merész újítás, az energiatakarékosságot célozza. Az ablaktörlés indulás előtt, manuálisan oldható meg a márkaboltban beszerezhető úgynevezett ronggyal.
Ugyancsak kiegészítőként rendelhető a színvilágában az alapmodellhez illeszkedő utánfutó is, amelyet az arculattervezők rusztikusnak álmodtak meg: a hagyománytisztelet jegyében a táblásszekér határozott íveltségét és praktikus formavilágát igyekeztek átültetni. Tegyük hozzá: nem kevés sikerrel.

p1120544r.jpg

Autónk gyorsulása természetesen motorizáltságával arányosan határozható meg: ha egyáltalán beintul a motor, akkor a jármű mindegy 2 perc alatt éri el a 30 km-h-ás sebességet.
A jármű károsanyag-kibocsátásáról nincs adat, ugyanis nem fért ki a fejlesztők képernyőjére. Működés közben azonban mindenki átérezheti.

Mindazonáltal a legújabb Audi sem megy szembe a fogyasztói társadalom elvárásaival, sőt, mintegy gesztust is tesz feléje. Eme összefonódást is hivatott jelképezni az ornamentika, amely egyben módfelett funkcionális is.
A kipufogócsövet ugyanis merész módon egy Ursus sör dobozával hosszabbították meg a kivitelezők.

p1120542.jpg

Ezzel nemcsak szponzort szereztek azonnal az új modellhez, hanem azt is megoldották, hogy a – szakkifejezéssel élve - rohadtul büdös kipufogógáz ne egyből az utastérbe menjen a meglehetősen hektikusan szigetelt ajtón át, hanem a jármű mögé áramolva hirdesse csúcsminőségű Audink miatti büszkeségünket, a mögöttünk haladók örömére.

Mint a tesztvezető viseletéből is könnyedén megállapítható, az utastér fűtése az úgynevezet „frászt nektek” (FN) techonlógiára épül, amelynek lényege, hogy nincs. Ezt kiegyensúlyozandó viszont nyáron elviselhetetlenül meleg van odabent. A gyártó a vásárlóra bízza, hogy minként gazdálkodik a járművet egyaránt jellemző csípős hideggel és szaunaforrósággal.
Ugyanakkor az elektromos, vagy a kézi ablakemelők hiányoznak ebből a modellből. Az új jelszó szerint „az ablak ott marad, ahol van”. Ez nagyban hozzájárul az utastérben tartózkodó személy komfortérzetének leküzdéséhez.

Mindezt áttekintve tehát méltán lehetünk büszkék arra, hogy a váradi köztisztasági vállalat ilyen korszerű logisztikával bír immár.
Mint ismeretes, a RER eddig azon dolgozott, hogy az önkormányzattal összefogva kiszorítsa a váradi köztisztasági piacról a másik szolgáltatót, az Urbanát. Annak idején azt ígérték a felháborodottan tiltakozó lakosoknak, hogy ha kinyírták az Urbanát, s az eltűnik végre a városból, akkor az egész piacot monopolhelyzetben leuraló RER minden erejét latba veti, hogy igazán minőségi szolgáltatásokat vezessen be. Tessék: pont mostanra az Urbanát megölték, s máris itt vannak a jelei a fejlődésnek. Audival krúzolnak a városban a szemetesek. A város persze attól még koszos, de a fíling, kérem, a fíling…
Mint amikor a Trabant 601-es üzemeltetési útmutatójának 42-ik oldalán annak idején ezt olvashatták a vásárók: "A Trabant útfekvése kitűnő és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban ne csábítson könnyelműségre"...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr982638001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

befe 2010.03.15. 09:36:51

4. mondat, freudi elszólás :)

Blogosz 2010.03.15. 10:22:22

Ügyes megfigyelés, még engem is elcsodálkoztatott, amúgy köszi, javítva. :)