Blogosz

MESE NINCS.

Mit keres még itt – vagy bárhol – az RMDSZ...?

2019. május 30. 07:25 - BlogoszEditor

Elképesztő, hogy nincs még egetverő botrány abból, ahogy besumákolta magát az Európai Parlamentbe az RMDSZ. Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy kifejezetten a románok lakta, Kárpátokon túli területekről összelopkodott román szavazatokkal sikerül nagy nehezen átmásznia a bejutási küszöbön. Ráadásul nem is először hallani ilyen információkat – más választások alkalmával is felmerültek már olyan furcsaságok, hogy tízezrével érkeztek színromán területekről szavazatok az RMDSZ-re.

Márpedig ez sem véletlen nem lehet – tehát szó sincs arról, hogy ennyien pecsételtek volna tévesen az ottani románok közül –, és nyilván arról sincs szó, hogy ez a magyar párt ekkora, egy teljes székelyföldi nagyvárost kitevő rokonszenvezővel bírna a román vidékeken. Ehelyett arról van szó – hangsúlyozom: nem először van szó ilyen diverzióról –, amit ezúttal a Magyarhang.org híroldal tárt fel. Az előző hasonló eseteket pedig még soha senki nem tárta fel, még ennyire sem, azok csak információk szintjén maradtak akkor. Most dagadnak egyre inkább trenddé, amikor ismét ez a szavazatokkal való sumákolás történik.

A konkrétumok tehát a szóban forgó forrás szerint is, valamint a szintén releváns forrásnak tekinthető román Adevărul szerint is a következők: az RMDSZ úgy tudta nagy nehezen betolni magát a bejutási küszöbön az EP-be, hogy különalkut kötött a PSD akkor még szabad lábon volt elnökével, Liviu Dragneaval. Már alkalmakkor meg más PSD-s vezetővel. Ez arról szólt, hogy a PSD tulajdonképpen be fogja juttatni az RMDSZ-t, úgy, hogy egyszerűen ad neki ehhez szükséges szavazatokat. Mivel már nincs elegendő magyar voksolójuk, román szavazatokat. Nagyon fontos emlékeztetnem önöket arra, hogy hasonló RMDSZ-PSD különalkukról már évekkel ezelőtt is hallani lehetett. Sőt, arról is, hogy gyakorlatban is kipróbálták már ezt, azaz élesben, választásokon. Az mára már szinte nem is kérdés, hogy ez működik-e – inkább csak az a kérdés, hogy konkrétan hogyan csinálják, mi a trükk.

Nos, a már említett források szerint arról van szó, hogy a Kárpátokon túli, azaz színromán megyék szavazóköreibe az RMDSZ-nek járó szavazóbiztosi helyek betöltésére a PSD küldte el a saját embereit. Egyesével véve ez semmiségnek tűnik, tekintve azonban, hogy az egész országban összesen majdnem húszezer szavazókör van, ezek összeadódnak. Ezek a román, PSD-tisztségviselő emberek aztán a PSD kérésére az RMDSZ-re adták le saját szavazatukat. Így ha egy-egy szavazókörben egy voks került át RMDSZ-hez – vagy akár kettő, három, amennyiben az illető magával vitt szavazni pár családtagot –, akkor ezeket összeadva kijön a több tízezer szavazatos tétel, ami az RMDSZ-re leadott voksokat jelenti. Olyan helyeken tehát, ahol nincs is magyar, következésképp maguktól soha nem is szavaznának az RMDSZ-re. A Kelemen-Dragnea háttérmegállapodás nyomán azonban a PSD megkérte ezen szavazókörzeti képviselőit, hogy az említett magyar pártra nyomják a pecsétet. Tehát a PSD-s román megbízottak leszavaztak szépen az RMDSZ-re, pártutasítás nyomán. Cserébe a PSD azt kapta az RMDSZ-től, amit mindig is szokott: gyakorlatilag bármilyen ügyben való támogatást. Márpedig az utóbbi évek során a PSD a legsötétebb intézkedéseihez valóban meg is kapta az RMDSZ szavazatait a parlamentben. Ennek ára tehát az volt, hogy cserébe bejuttatja az RMDSZ-t az EP-be. Meg mikor hova, régebben is.

20141016_114347_1.JPG

Mindez nem csak elmélet: ha megnézzük a konkrét számadatokat, egyértelműen kiderül, hogy az adott román megyékben húszszor-harmincszor annyi szavazat ment az RMDSZ-re, mint ahányan ott magyarnak vallották magukat a népszámláláskor. Ráadásul az összes ilyen érintett megye a PSD fellegvárának számít.

Milyen ironikus ez ugye: az RMDSZ támogatása csökken a magyarok körében, sok más mellett amiatt is, hogy elvtelenül együttműködik az ország legkártékonyabb pártjával, a PSD-vel – az emiatt is egyre csökkenő magyar támogatottságát pedig úgy kompenzálja, hogy egyszerűen szavazatokat kap a nevezett román párttól.

Felmerülhet a kérdés: nem-e veszített-e a PSD azzal, ha mintegy 30 ezer voksot a sajátjaiból átadott? A válasz az, hogy nem. Ugyanis ez egy nagy párt, amelynek ekkora tétel alig számít, miközben az állandóan a választási küszöbön kunyeráló RMDSZ-nek épp a bejutást jelentheti, különben meg pont a PSD az, amelyik (legalábbis eddig) az egész országban a legjobb volt a saját szavazói mozgósításában, úgyhogy az átpasszolt voksokat kompenzálta azzal, hogy egy kicsit még jobban megnyomta a saját szavazóinak aktivizálását.

Hogy választási csalás-e ez? Egyértelműen. Ha egyetlenegy ilyen voks volt, az is választási csalás, és több tízezer esetén azt mondhatjuk, hogy több tízezer rendbeli csalás. Tehát az RMDSZ választási csalással jutott be az EP-be.

Van azonban egy másik nagyon fontos részlet: az, hogy olyan csalás ez, amely jogilag nem érhető tetten, és nem büntethető. Ugyanis nem arról van szó, hogy meghamisították volna az eredményeket – legalábbis nem a klasszikus értelemben –, hanem bármikor rá lehet húzni erre azt, hogy a választás szabad, márpedig mindenki arra voksolt, akire akart. A következőkkel védekezhetnek, ügyesen-sunyin. Ha színromán területen történetesen román szavazott az RMDSZ-re, akkor is mi van? Különben is, egy-egy szavazókörben épp csak 1-2-3 román voks érkezett az RMDSZ-re, úgyhogy ezzel is mi a baj? Meg aztán a választás titkos is, tehát az sem bizonyítható, hogy ki nyomta a pecsétet oda, tehát az sem, hogy direkt beépített emberek, úgyhogy ezzel is mi a gond?

20160531_184605_1.jpg

Nos, mindezzel a gond az, hogy hiába nem vonhatóak felelősségre jogilag, attól még ismét az bizonyosodik be, hogy az égvilágon mindenre képesek. Gondoljunk bele: eddig is érezhető volt helyenként, hogy nem képviselnek minket, hanem a nyakunkon ülnek már, most pedig az mutatkozik meg, hogy ha már nem támogatja őket elég magyar, akkor a románoktól bizniszelnek össze egy csomó voksot. Na persze mindezt azért, hogy töretlenül tudják képviselni a mi érdekeinket. Egyem meg ezeket a mi drága hőseinket. Szájhőseinket, persze.

Az is milyen már, hogy Orbán Viktornak kellett kampányhaknikat összerohangálnia megint Erdélyben, azért, hogy (sokak számára a mai napig visszatetsző módon, de ez mellékes, mert a Fidesz érdekeivel teljesen megegyezően) az RMDSZ-t tolják az arcba, fékezni próbálják a magyar szavazatok apadását? Ezen magyarkodó kampányhőzöngések közben pedig a legsötétebb román párttal kötött különalku, és az attól összekoldult román szavazatok kellettek a pártos sikerhez.

Na és azzal indítottam, kérdés, hogy hogy nincs ebből egetverő botrány. Oké, valójában nem kérdés: egyrészt azért, mert – mint vázoltam – jogilag nehéz ezt bizonyítani, szankcionálni még inkább az. Amúgy valószínűleg soha nem fog írásos bizonyíték sem nyilvánosságra kerülni, hiszen ha van egy csepp eszük (és bizony nagyonis sok van), akkor semmit nem rögzítettek erről a paktumról írásban. Az is van továbbá, hogy éppen ilyen esetekre is gondolva tartja az RMDSZ az öklét szinte a teljes romániai magyar sajtó szájában – tehát ez utóbbi média akkor sem tud fontos ügyeket feltárni, ha a párt leleplezése magának a magyar közösségnek nagyon is jól jönne. A magyarországi sajtó nagy részétől ismét nincs mit várni, hiszen az meg a pártállam Fidesz udvari bolondja csupán – márpedig Orbánnak nagyon is kell az itteni bizniszeléseihez, klientúraépítéseihez az RMDSZ, és tökmindegy a miniszterelnök úrnak, hogy hova, milyen sunyiságok révén jut be az itteni legnagyobb pártja, csak jusson be. A román sajtó pedzegeti viszont az ügyet, de ott más az egésznek a léptéke, hiszen az ő fő ügyeik a nagy román pártokkal kapcsolatosak, nem annyira a kisebbség magyar PSD-jével; továbbá az is van, hogy nyilván őket is hátráltatja a bizonyíthatóság nehézsége.

Emlékezzünk minden esetre arra, hogy nem most merül fel tehát először ez a fajta csalás. Most vessük össze azzal, hogy egyre többször hallani az ilyen manőverekről, miközben egyre fogy a romániai magyarság amúgy is, és közben még gyorsabban fogy az RMDSZ magyar támogatottsága. Az eredmény: ez a remek párt még akkor is irtóra itt fogja „képviselni az érdekeinket”, amikor magyarok már nem is lesznek. Akkor is vígan be fog jutni bárhova, nyilván csakis „a magyarok érdekében”, ha magyar voksokat már nem is kap. A rendszerváltás után pontosan harminc évvel oda süllyedt tehát az állítólagos magyar érdekvédelem (ami legalább húsz éve már nem is érdekvédelem, csak üzleti vállalkozás, nemzetiségtől függetlenül), hogy magyarok már nem is feltétlenül szükségesek hozzá.

Egyre inkább, minden választáson egyre jobban küszöbön áll az RMDSZ kiesése Ja, ja: választási küszöbön áll. Amúgy igazán nem hibás senki más, saját magukon kívül azért, hogy ide jutottak. Sőt, a mi szempontunkból meg nem is hiba, nem is gond az, ha legközelebb majd kiesnek valahonnan, hanem természetes folyománya annak az elvtelen, becstelen besötétülésnek, amit legalább húsz éve művelnek. Sőt: bocsesz, de mi, választók eleve pont ezért vagyunk. Hogy ha arra tartjuk méltónak, érdemesnek az egészet, akkor támogassunk, beálljunk mögé, ha pedig nem tartjuk vállalhatónak, sőt, ellenünk valónak tartjuk már, akkor elforduljunk tőle, így szankcionálva. Teljesen okés ez is. És az RMDSZ nemsokára nem tud már elegendő embert benne tartani már abban a hamis csapdában, hogy „csak magyarra szabad szavazni”. Frászt. Arra jó szavazni, amit haladónak tartunk, vagy legalábbis képzelünk. Már amikor van ilyen a választékban. És ha a mi nemzetiségünkhöz tartozók már messze nem a fejlődés letéteményesei, akkor egyszerűen köszi, de nem opciók, és kész.

Tehát, hogy a címet se hagyjuk parlagon, mit keres még egyáltalán itt – vagy bárhol – ez az RMDSZ? Mert már semmi keresnivalója a környékünkön. Pénzt. Ehhez meg pozíciókat, posztokat. Egyértelműen, és csakis ezt. Mindennek eléréséhez pedig minket. A magyar szavazókat. De egyre kevésbé talál már meg minket. Sebaj, ott vannak akkor a románok. És velük is megy tovább a mafadakin’ „érdekvédelem”: ezek akkor is megvédenek, ha közben épp a nagy „védelem” miatt is kihalunk. Az mellékes. Akkora itt a kiállás értünk, hogy attól koldultok, magyarok.

És még egy rendkívül fontos dolog a végére: évek óta kérdés tehát, hogyan csinálják, mi a trükk a kieső magyar voksokat kompenzáló román szavazatok begyűjtése körül. A fenti egy lehetséges magyarázat rá. Nem biztos, hogy ez a trükk, lehet, hogy más. De, hogy valami módon csalnak, az egyértelmű. Azért trükk, ugye, hogy minél nehezebb legyen rájönni, hogy az – amikor pedig már kezd gyanús lenni, akkor is nehéz legyen visszafejteni, hogy hogyan csinálják. A lényeg nekünk nem is az, hogy hogyan, hanem maga a tény, hogy ezt is elcsalják.

„A magyarság megszűnése ellenére az érdekvédelem zavartalanul üzemel” – írja majd a pártházon. Dă-l încolo! Cu dumnezeu înainte!

20141016_115631_1.jpg

96 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr9414869018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palkovics Ede 2019.05.30. 18:30:57

Erröl két vers jutott eszembe: Petöfi Sándor: Szájhösök és Szilágyi Domokos: Magyarok

Szóra kész Szókratész 2019.05.30. 18:45:05

Ezt az mszp meg a szadesz is eljátszotta annak idején a ballibsi aranykorban. De ugye a jó öreg kettős mérce megbízhatóan működik. Gondolom pezsgőt bontottál, hogy az MKP nem jutott be Szlovákiában te magyarul beszélő magyargyűlölő..

Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember · http://elmenypark.net 2019.05.30. 19:14:35

Ezeknek a pártoknak az ereje a hit. A fideszes se szavazópolgár, hanem hívő. A hitnek pedig van egy nagyon gyenge pontja, hogy bizonyítékokkal nagyon meg lehet rengetni.

Nyírjeslakó 2019.05.30. 19:30:09

A hazaárulókat Dobó István és Görgey is rövid úton felakaszttatta. A szerzőnek nagy szerencséje, hogy nem abban a korban él.

illaim 2019.05.30. 19:51:47

A fidess SA csürhéje ismét értelmezési gonddal küszködik! Az a második generációs oláh-cigány bevándorló a nemzetáruló, akinek rendre van bőr a pofáján a magyarok nevében beszélni, aki kisajátította a nemzeti jelképeket,
lezüllesztette az oktatást, az egészségügyet, aki beleugatott a délvidéki magyarság képviseletébe, aki kiárusította Magyarország dolgozóit a nemzetközi multiknak! Aki pedig köztörvényes bűnözőket támogat, függetlenül az állampolgárságára, egy szarházi bűnpártoló!

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 19:52:35

@Szóra kész Szókratész: :))) Tipikus ősbuta hőzöngő vagy: csak dobozokban tudsz gondolkodni, ha valaki ezt a pártot bírálja, akkor neked nyilván az ugrik be, hogy csakis a másik pártok híve lehet. Független és tudatos polgár - ez nem sokat mond neked. Pedig ez a fontos. De a kockaelméjűek számára ez felfoghatatlan és gyanús. :))) Úgyhogy csak magyargyűlölőzz ot a dogozodban, te kis igazi magyar. :))

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 19:54:50

@Nyírjeslakó: TE viszont még mindig abban a korban élsz, és csak úgy tudsz gondolkodni, és azt sírod vissza. A kedvenc párjaid is eléggé primitívek, nem is csoda, hogy azokat követed., neked szólnak. Ráadásul (remélhetőleg) elolvastad a cikket, és neked mégis az jött le neked, ezek után is, hogy a hazaáruló én vagyok. Jaj, te szellemóriás. :)))

Gyorgy007 2019.05.30. 19:55:08

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: Érdekes, nekem a fidesz a tények és bizonyítékok pártjának tűnik.Gazdasági növekedés, csökkenő munkanélküliség, ide települő multik, megújuló vidék, csökkenő áfa, stb.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 19:55:39

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: Pontosan így van. És ezt a hitet folyamatos manipulációval és hazudozással érik el, majd tartják fenn.

ElődGyörgy 2019.05.30. 19:55:45

Szép konteó. Csak az a baj, hogy már a választások előtt felrúgta az RMDSZ a támogatási egyezményt a PSD-vel az úzvölgyi hőbőrködés miatt. A PSD simán lefújhatta volna az akciót.
És ha nem is jutott volna EPbe az RMDSZ, a nemzeti parlamentben attól még ott maradt volna. Mindig kerül egyéb érdek a támogatásért cserébe.

Gyorgy007 2019.05.30. 20:00:38

Kedves író, neked miért fáj az RMDSZ egyetlen képviselője az EU paralamentben?

Románia egy 20 milliós ország aminek 6,5% magyar. KB 1.3 millió magyar él ott. Csak a székelyek egyben 720 000 en vannak. Neked miért hihetetlen, hogy ennyi ember beszavazta az RMDSZt?

Gondolom nem hihetetlen, csak magyargyűlölő vagy és fáj.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 20:03:32

@Gyorgy007: Igen, ez valóban érdekes, hogy neked annak tűnik...

2019.05.30. 20:04:03

Magyar PSD: a legjobb jelző, amit a horthysta-kádárista Orbán-rezsim szolgálatában, a bűnöző Dragnea támogatásában jeleskedő párt kiérdemelt.

@Szóra kész Szókratész: Ja, pezsgőt bontottam, amikor Dragnea elvtársatokat börtönbe vitték, te meg sírtál.

@Nyírjeslakó: Mit hazaárulózól, te szerencsétlen fideszes csicska? Ha a középkori törvények élnének, a fideszesek egy része fejetlen lenne, az összes többi meg félkarú. Azt tudod, hogy Orbán vajdád hol lógott volna 1956-ban?

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 20:05:28

@ElődGyörgy: Mintha nem értenéd, hogy a paktum felrúgása csak kétségbeesett kampányfogás volt, nyilván egyeztetve a PSD-vel. De lehet, hogy tényleg nem érted, akkor pedig elnézést. Minden esetre szóüsincs konteóról. Csak konról, azaz konspirációról. Amit nagyon régóta gyakorol az UDMR és a PSD.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 20:07:31

@Gyorgy007: A kérdésed álságos, nyilván nem az fáj, a poszt sem erről szól - ha nem értetted, nem az én bajom. Vagy ha nem akarod érteni, az sem az én bajom. Hogy magyargyűlölőzöl, az is a te bajod leginkább. Hogy a statisztikákból sem értesz semmit, csak kevered a számokat, az is.

2019.05.30. 20:12:19

@Gyorgy007: "Románia egy 20 milliós ország aminek 6,5% magyar. KB 1.3 millió magyar él ott. Csak a székelyek egyben 720 000 en vannak."

Hazudsz valahogy. Vagy a székelyeket is magyaroknak állítod be, pedig magad mondtad, hogy székelyek. Én meg úgy tudom, hogy saját zászlójuk is van, de az nem a magyar. Kevered a dolgokat vagy csak részeg vagy?

2019.05.30. 20:18:00

Azt még valahogy megérti az ember, hogy a magyar PSD (UDMR) bekurvult Orbánnak, de hogy Dragnea elvtársnak is, az nagy gáz. Azt mondanám, hogy a fideszes betegség jellegzetessége: a takonygerinc.

Muie Orbán (törölt) 2019.05.30. 20:21:56

Úgy látom, hogy a közismert Orbán-propagandista troll kutyák lemaradtak, nem jött meg a direktíva a Lendvai utcai pártközpontból.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2019.05.30. 20:42:36

"és nyilván arról sincs szó, hogy ez a magyar párt ekkora, egy teljes székelyföldi nagyvárost kitevő rokonszenvezővel bírna a román vidékeken."

Erre az ingatag feltevésre épül egy hőzöngő poszt.

Miért is nyilván? Ceausescu idejében széttelepítették rengeteg magyarajkút szerte az országban. Ők és az utódaik szerinted "román vidéken" lakva nem támogathatják az RMDSZ-t? És románajkú echte román nem támogathatja az RMDSZ-t? A Momentumot is sokan támogatták, és nem mind buzi. Egy választás értékelését, ezt most igazán tudhatnád, nem lehet tippelgetésekre alapozni.

Budapest a kutyaszar városa 2019.05.30. 20:59:23

@MACISAJT: Ahová a felcsút i Übü király beteszi az enyves mancsát, megjelenik a romlás. O1G elvtárs buzgón keveri a szart határon túl, főleg választás előtt, sikerült is megosztania a lakosságot mindenhol.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 21:24:51

@Androsz: Ha nem - helyenként - alpári kommentet írnál, hanem alaposan elolvasnád a posztot, és a belinkelt két cikket is (amelynek állításait én már nem akartam megismételni, hiszen ott vannak), akkor látnád a voksok számszerű eloszlását, a hozzá kapcsolódó demográfiai tényeket. Ami maga a válasz a felvetéseidre.
És akkor nem mentegetnéd a magyar PSD-t ilyen butaságokkal. Itt csak te tippelgetsz tehát, próbálva valamiféle felmentést találni nekik. Az alapállásod is hibás tehát.

Az adatokból azt is ki lehet olvasni, hogy itt szó sincs sem szórványmagyarságról, sem arról, hogy valós román RMDSZ-szimpatizánsok lenénnek. Hanem rendszerszintű és szervezett szavaztatásról van szó. A linkelt anyagokban is ott van, a posztomban is.

De te nem olvastad el, inkább gyorsan kommentet írsz.
Nem beszélve arról, hogy itt csak te hőzöngsz kettőnk közül. Nyilván vagy okod van rá (és akkor nem is keresed az objektivitást, csak a handabandázás vezet a mentegetésben), vagy egyszerűen nem érted a lényeget, mert pártrajongó vagy. Egyik sem a legjobb. De nekem végül is mindegy,

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 21:26:13

@Scott Tenorman Must Die: Neked LOL, igen, épp erről beszéltem, hogy a mahgadfajtáknak ez LOL. Nekem pedig alap.

Kelly és a szexi dög 2019.05.30. 21:26:16

Demokrácia, kisköcsög - demokrácia!

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 21:29:53

@Kelly és a szexi dög: :))) "Demokrácia, kisköcsög - demokrácia!"
Ez az egyetlen mondatod mindent elmond aról, mi a te képzeted a demokrációl. :))
Amúgy pedig a választási csalás épp ellentétes a demokráciával, sőt, lebontja azt. Épp erről szól a poszt. Máskor a címen túl is juss el, mielőtt kommentlesz. :)

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 21:31:51

@Muie Orbán: A székelyek magyarok. Ez az, amit főleg jelezni akartam, és csak másodsorban az, hogy a stílusodat - ha lehet - tedd kulturáltabbá. Köszi.

Boycie 2019.05.30. 21:58:12

@Scott Tenorman Must Die: "Független és tudatos polgár" ezt a soros-ügynökök szokták mondani magukról amikor a hazaárulásukat kellene magyarázniuk. Blogescu egyébként nem hazaáruló, hiszen román állampolgár, a román állam érdekét szolgálja. Esetleg a SRI-nek is dolgozhat :)

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 22:01:06

@Boycie: "Független és tudatos polgár" ezt a független és tudatos polgárok szokták magukról mondani.
Csak te fel sem fogod, mi az, mert pártködben úszik az egész agyad. Sőt, neked máér az is gáz, hogy "független és tudatos polgár" - már ide jutottál.

Hogy milyen álampolgár vagyok, arról fogalmad sincs. És ugyanannyi van bármi másról is.
Vagy pártos troll vagy, vagy simán önkéntes bugyuta.

Scott Tenorman Must Die 2019.05.30. 22:03:36

@BlogoszEditor: ugye ezt eltartott kisújjal pötyögted?

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 22:11:49

@Scott Tenorman Must Die: Ugyan, ugyan. :)) Ha te a kisujjadat is folyton a billennytúzeten tartod írás közben, tehát nem tartod el, akkor fizikailag is nehéz neked az írás, nem csak szellemileg. :)))
De amúgy amire gondolsz, az is igaz: aha. Én eltartott kisujj vagyok hozzád képest, aki egy ököl. Biza.

morph on deer 2019.05.30. 22:22:30

Most miért sikítozol?
Azok legalább ugyanabban az országban élnek és adóznak, ráadásul ugyanazokkal a feltételekkel szavazhattak!
És ők nyilván csak egyszer szavaztak egy országban.

Szemben a más ország máshol adózó állampolgárai (is) könnyített és ellenőriz(het)etlen szavazataival, például.
Így akár két szavazatot is leadhattak, két országban!

Na ahhoz mit szólnál, ha olyasmit tapasztalnál véletlenül valahol, vagy egyáltalán tudomást szereznél róla, hogy olyasmi előfordulhat!
Még rágondolni is rossz..!

Tangooo 2019.05.30. 22:29:44

A posztoló korlátozná jó román emberek jogát ahhoz, hogy arra szavazzanak, akire akarnak? Ez tiszta fasizmus.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 22:31:52

@morph on deer: Másról szól a poszt, mint amiről te kommentet írsz ide
.
És azért "sikítozom" (idióta), mert választási csalásról van szó.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 22:32:46

@Tangooo: Ezek szerint nem olvastad el a posztot, mielőtt kommentelsz, vagy nem értetted. Ez színtiszta idiotizmus.

Boycie 2019.05.30. 22:33:06

@BlogoszEditor: Hozzád direkt nem szóltam Blogescu mert minek? :) Ha már társalogsz velem, akkor tájékoztatlak hogy neked sincsen fogalmad arról hogy én ki vagyok és mennyire ismerem a romániai dolgokat :)))
Azért ha már, akkor elárulhatnád hogy melyik román pártra szavaztál öntudatosan és polgárian :)

Ha már ennyire ismered hogy milyen csúnya bácsik vannak ott a peszedében meg az RMDSZ-ben (sokat javult az átlag amióta megdöglött a Verestóy) akkor azt tudod-e hogy a többi román pártban mennyi gazember van és hogy milyen aljas szemét dolgok mennek állandóan? Emlékszel amikor Brüsszel az "antikorrupciós" Basescut támogatta aki többek között ellopta a román kereskedelmi flottát, polgármestersége alatt rengeteg korrupciós ügye volt a parkolástól kezdve Udreáig és hogy az ő elnöksége idején pl a SRI hogyan zaklatta és próbálta megfélemlíteni a koaliciós társ RMDSZ képviselőket? Meg aki kilóra megvett 50 román képviselöt hogy meglegyen a parlamenti többség? Vagy a mostani kurvára nyugatos és polgári elnök korrupciós ügyeit?? Az ott mind utolsó szemét gazemeber, ilyen a kultúrájuk. Ha az RMDSZ abban a közegben bármilyen módon el tudja érni hogy fennmaradjon, hogy legyenek képviselői, én csak gratulálni tudok nekik.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 22:59:25

@Boycie: Attól én még szólhatok hozzád, reagálhatok, függetlenül attól, hogy te szólsz, vagy sem. (De azért mégis megtetted, jó bő lére eresztve. :))) ) Főleg, ha nálam okoskodsz éppen. De amúgy is.

Ismerni nem ismerlek, ám a vonatkozó ismereteidről és a szintedről már a megszólalásaid is sokat mondanak.
Hogy kire szavaztam, ahhoz nyilván semi közöd, a gyenge irónián - ami inkább ovis szintű csúfolkodás - kívül pedig nem sok mondanivalód van.

Az RMDSZ-ben semmit nem javult az átlag Verestóy halála óta, ez is egy merő ostobaság, meg illogikus is.
Igen, a román pártokban is sok sötét ember van, és azok a sötét sztorik is, amiket vázolsz, meg sok más ocsmányság is, biza. Épp ezekkel szövetkeznek, sőt forranak össze az UDMR-sek. Amelyek szintén tele vannak hasonlókkal. Pont erről szól a poszt. Mindegyik oldalon lejárt szavatosságú, kizárólag bizniszelő és manipuláló pártok vannak.
És igen, ilyen közegben az RMDSZ pontosan csakis azt tudja elérni, hogy fennmaradjon, hogy legyenek képviselői. Sőt, nem is akar semmi többet és semmi mást. Mivel egyike az ilyen pártoknak, teljesen ugyanaz, semmiféle különbség nincs. Az a "különbség", hogy ők legalább magyarok, csak illúzió, semmiben nem jelent mást, ugyanabban utaznak, ugyanazt művelik. Csak ők etnobiznisz-alapon. Mert nekik így könnyebb, sőt, jgy jövedelmezőnbb. Az RMDSZ egy magyar színekre festett román párt. Biztosan köszönik a gratulációdat és a támogatásodat.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.05.30. 23:08:05

höhö, orbánék is a románoktól szerzik be a szavazataikat.

Boycie 2019.05.30. 23:19:12

@BlogoszEditor: Nem nagyon érted amit akartam mondani. Ott háború van, teljesen nemtelen eszközökkel vívott háború és a "független és tudatos polgárok"-at úgy tapossák el, lépnek át rajtuk hogy észre sem veszik. Nem lehet eltartott kisujjal európai értelmiségiskedni, mert akkor már rég nem lenne ott semmi.

Kiváncsi vagyok milyen "szintre" lőttél be, hadd legyen egy kis extra vidámság az életemben :)

PS: Nem sokat tudsz Verestóyról, örülj neki :) Ő jelentett mindent a SRI-nek, ahol használták mint egy rongyot de megvetették, bozgor áruló volt :) Cserébe amikor az összes RMDSZ-es képviselő vagyoni helyzetét kezdték vizsgálni (akkor is kormányon voltak), pont a leggazdagabb Verestóy volt az egyetlen kivétel. Látod ilyen szépen magától kiemelkedett a "peer-group"-jából :)

morph on deer 2019.05.30. 23:26:19

@BlogoszEditor:
“mert választási csalásról van szó.”

Mert az nem az, ha azonosítatlan személyek - tíz évente elég regisztrálni - nevén bárki szavazhat, levélben, akármilyen borítékban elküldve, ugye?

Na lehet tovább sikítani.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 23:35:35

@Boycie: Tényleg nem értyem, milyen háborúról beszélsz "ott". Lehet, inkább te nem érted, amiről beszélsz. Mert ha az itteni politikai háborúkról beszélsz, az nem "ott" van, és én magam is arról beszélek. És abban a magadfajták vak önkéntesek. Az RMDSZ pedig egy ugyanolyan hadban álló fél, mint a többi. A független és tudatos polgárokkal is hadban áll az összes ilyen párt.

És igen, a független és tudatos polgárokat (mégpedig idézőjel nélkül! ) úgy tapossák el, lépnek át rajtuk hogy észre sem veszik. Igen, ez egyre inkább ezzel jár. Ami nem jó, hanem egyenesen nagy baj. Mindenkinek, mivel egyre mélyebbre esik vissza ezzel is a teljes társadalom. Attól még én igyekszem független és tudatos polgárnak megmaradni, és sikerül is. Ha te ironizálsz ezen is, az is a te nyomorod.

Továbbá: neked "értelmiségiskedés", nekem egyszerűen értelmiséginek lenni. Gondolom, világos ebből is az alapvető különbség.

A sorosozós, románozós, tikosszolgálatozós ostoba kötekedésed, és az azt követő illogikus szövegeid alapján egy ostoba nethuszárnak lőttelek be, valamint egy párthívőnek, átlagos kis fotelharcos szürke ágyútölteléknek a pártod fegyvereiben - csak válaszolok, mivel kérdezted. Érdekes helyről fakad az extra vidámság az életedben, de parancsolj.

Elég sokat tudok Verestóyról, a kártékonyságairól, attól, hogy te hülye példának használtad, én még tudok ám róla. De a halála nyomán lényegében semmi nem változott az RMDSZ-ben, plusz butaság is azt képzelni, hogy egy pártban egy ember halála manapság alapvető változást hoz. (Kivéve az egy emberre épülő pártokat. Mint például a Fidesz, ahol teljes implózió lesz Orbán halála után. De az RMDSZ nem ilyen, az sok egyenrangú sötét emberből áll össze, többek között. És a fiatalok nem változást hoznak bele, még ma sem, csak betgolódnak oda, megélni, ugyanazt folytatni.)

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.30. 23:37:39

@morph on deer: De. Az is az. Csak az más téma, mint itt ez.

Amiről te beszélsz, az az, amiről ez a poszt szól, az meg ez. Bár össze is függ, a Fidesz mocskos manőverei miatt,

Na, sikíts tovább akkor, csak más ügy miatt (idióta).

saul fika 2019.05.31. 00:13:32

Az ilyen hazaáruló geciket jobb időkben felakasztották.

ember100 2019.05.31. 00:27:54

@Gyorgy007:
Helló !

Azért a biztonság(od) érdekében kérdezz meg egy székelyt is hogy Ő minek érzi Magát ?
Mert hogy NEM Magyarnak az biztos !

nu pagagyí 2019.05.31. 06:20:14

Szerintem, ha egy párt híveinek egy része taktikai okokból, tudatosan leszavaz egy másik pártra, nem nevezhető választási csalásnak.

Ha választási csalást keres, talán nézzen szét idehaza. ahol az állampárt szavazóbázisát pont azok adják, akiket nyomorban tart. Nyilván, saját nyomorrukra szavaznak olyan lelkesen.

BiG74 Bodri 2019.05.31. 06:21:39

@ember100:
Akkor minek érzik magukat?

röf 2019.05.31. 06:30:58

Na, idegen majmok... eggyel több ok, hogy csomagoljatok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.05.31. 06:48:09

Hogy is van az hogy a külhoni magyarok szavazhatnak a magyar EP választáson? Szavaznak itt is meg ott is?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2019.05.31. 06:50:04

@röf: Zabálj be egy doboz tiktakot! Szarszag terjeng a büdös pofádból. Ne akkor kommentelj amikor kiemelted a a nyelved Orbán seggéből!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.31. 07:11:59

"Nagyon fontos emlékeztetnem önöket arra, hogy hasonló RMDSZ-PSD különalkukról már évekkel ezelőtt is hallani lehetett."

Nagyon fontos emlékeztetnem önöket arra, hogy hasonló UFO-észlelésekről már évekkel ezelőtt is hallani lehetett.

Európai téridő 2019.05.31. 07:31:26

Kedves blogger, olvasd át figyelmesen a megnyitott linken található cikket és gondold át ezt az egészet még egyszer!
www.maszol.ro/index.php/velemeny/112447-bartha-reka-magyar-bal-gorj-megyeben

Muie Orbán (törölt) 2019.05.31. 07:34:50

Hát igen... végül is csak idetaláltak ezek a gazemberek, de szerencsére nagyon szint alatt, hiszen a román politikai élet magas nekik, mint csigának a járdaszegély, így a szokásos fideszes puffogást tudják csak produkálni. Az viszont tény, hogy a magyar PSD (UDMR) már sok éve Orbán előretolt bástyája Erdélyben, ahol állampolgárság szétszórásával és nacionalizmussal nagyon sok szavazatot hozott a rezsimjének. Most azon túl, hogy magyarkodással és gyűlölködéssel sok embert el lehet tántorítani a racionális gondolkodástól, a románok szemében ez a párt idegenné vált.
Óriási stratégiai hiba volt nem a mindenkori román vezetéssel és pártokkal küzdeni a magyarok érdekeiért, hanem rögtön beállni egy magyarországi totalitarista, bő kommunista gyökerekkel rendelkező, jellegében PSD mintára, egy vezér által irányított szervezet mögé, amelyben a magyar Dragnea még szabadlábon van.

mihi4 2019.05.31. 07:51:55

@BlogoszEditor: Mit keres még itt az útszéli anyád?

n3spr3ss0 2019.05.31. 07:56:32

@Szóra kész Szókratész: De az is biztos, romániai geciből sem lesz szalonna.

n3spr3ss0 2019.05.31. 07:58:13

@Nyírjeslakó: Miért lenne hazaáruló az aki a romániai választási csalásokat bírálja?

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 07:58:54

@saul fika: Mert neked azok voltak a jobb idők. Ennyi.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 08:00:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csakhogy a kettő egyáltalán nem ugyanaz a témakör, súlycsoport, és ne is ugyanazokon a csatornákon jönnek az infók, meg az "infók". Két teljesen más dolgot igyekszel hamis párhuzamba állítani, szofizma, semmi több. Butaság premisszából rossz konklúzió.

midnight coder 2019.05.31. 08:03:21

@Muie Orbán: Nyilván, aki nem kommunista az csak irracionális lehet, szemben a roppant racionális balfékekkel akik a 23 millió románozás mellett ügyesen hazavágták a magyar gazdaságot pár évtizedre, de persze el lehet menni szlovákiába is. Csak a hülyék nem akarják ezeket a jómunkásembereket ismét hatalmon látni.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 08:04:48

@ember100: Fantasztikus, hogy "biztosnak" mondod a kamu butaságodat. MAgyarok is, és annak is érzik magukat. HA megkérdezem, ha nem. De amúgy sokat ismerek is. Láthatóan te nem.

konrada 2019.05.31. 08:04:59

Azért nagyon szép, hogy román hazafias érzelmű emberek - mint a blogoló, domnule Muie ilyen szépen írnak olyan nép nyelvén, akiket egyébként látványosan utálnak.

...ez azért igen szép, mert abban azért biztos vagyok, hogy a román Indexben ilyen szabatosan és helyesen románul beírt romángyűlöletet biztosan nem lehet olvasni.

Szóval le a kalappal a blogger, de még inkább az Index elött!

konrada 2019.05.31. 08:08:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Sehogy.
Inkább az van, hogy egyesek kínjukban mindent kitalálnak, csak hogy gyűlöletet kelthessenek az elcsatolt részeken maradtak ellen...

BiG74 Bodri 2019.05.31. 08:12:45

@konrada:
Jelenleg te kelted a gyűlöletet, és kened másra.

konrada 2019.05.31. 08:22:18

@Muie Orbán:
Azért az ugye megvan, hogy nálatok a hegyi mócok, a moldávok, és az egyéb - magukat csoport néven nevező - néprajzi csoport tagjai azért alapvetően mind románok?
Pont úgy, mint a németeknél a poroszok, bajorok, stb... akiknek egyébként mindnek van saját zászlaja - mint ahogyan vannak a városoknak, megyéknek, falvaknak is.

...szóval: ilyen néprajzi csoportok vannak a magyaroknak is - matyók, göcsejiek, szegediek, székelyek, stb... - a közös bennük, ahogy a románoknál, németeknél, és egyéb náció néprajzi csoportjainál is: azonos nyelven beszélnek, kultúrájuk része az adott nemzetnek.

...de ha el tudsz tekinteni nagyromán hazafiságodtól, akkor te is megérted...

konrada 2019.05.31. 08:26:19

@BiG74 Bodri:
Én-e??

Én írtam blogot arról, mit keres egy magyar párt a román EU küldöttek között????

...én csak helyretettem, hogy Magyarországon ez talán nem illendő felemlegetni...

birka menet 2019.05.31. 08:31:15

A hazaáruló rendszeres választási csaló fidesz az amelyik nem magyar állampolgárokkal csalja össze a szavazatait. Az EU bomlasztó fidesz megpróbálta a magyar lakta területeken is szétbomlasztanai a MAGYAROKAT, megalakította az orbán felszopó helyi fideszpártokat, amelyek aztán rendre leszerepeltek a román, szlovák választásokon. Ennek az oka egyszerü: a magyarok Magyarországon már genetikailag szoktak bele abba hogy a vezérnek szó nélkül fel kell szopni, viszont a diaszpórákban ez a módszer nem megy, a mert a diszppóra magyar épp hogy nem szop fel se a román, se a szlóvák nagyvezérnek. Ehelyett önállóan dönt. A döntés pedig az hogy a hazaáruló fidesz MAGYARSÁG BOMLASZTÁSÁBÓL nem kérnek!

Megint megbukott tehát orbán az önkényes határtokon átnyúló uralmi kísérletével, ezért inkább küldi a bérblogokat hogy járassák le a habony-rogáni hazugság propagandával az ORBÁNNAK NEM FELSZOPÓ magyar pártokat.

birka menet 2019.05.31. 08:32:30

@konrada:

mi van te fizetett orbán bértroll, nyomod ezerrel a magyarság gyülöletetdet?

BiG74 Bodri 2019.05.31. 08:34:19

@konrada:
Lehet, hogy én értettem félre, de a cikk egyértelműsíti a mit kérdést, és inkább a hogyannal foglalkozik. Erre te azonnal románozol egy jót.

konrada 2019.05.31. 08:41:57

@BiG74 Bodri:
Felhívnám a figyelmedet a címre:
"Mit keres még itt – vagy bárhol – az RMDSZ...? "

...amiből azért elég egyértelmű, hogy az "itt" Romániát jelenti.
...és mint olvashattad arrébb, én németezek is, meg magyarozok is.
Nekem nincs azzal bajom, ha valaki hazafi - akár német, akár román: ezért én meg is dicsértem.
...azzal viszont igen, ha egy magyarországi lap a címoldalán olyan cikket jelentet meg, amelyben azt boncolgatják, mit keres egyáltalán egy magyar nemzetiségi párt a románok EP listáján...

BiG74 Bodri 2019.05.31. 08:52:49

@konrada:
Mit keres a hogyan függvényében. Ennyi. Azt ne mond, hogy direkt, vagy indirekt módon segíti a romániai magyarokat boldogulásukban. Megélhetési politikusok akik adják-veszik magukat, magyarságukat. Mit keres bárhol is ez a párt?

BiG74 Bodri 2019.05.31. 09:01:32

Tényleg, mi az a mafadakin'?

konrada 2019.05.31. 09:10:12

@BiG74 Bodri:
...vagy egyáltalán akármelyik párt akárhol???
Hiszen mindegyikben megélhetési politikusok vannak, és mind adják-veszik kapcsolataikat.
...s biztos vagyok abban is, hogy Romániában is van olyan párt, nem egy - ahogy nálunk is - amelyet sokan nem szívesen látnak akárhol is, mégis a blogolónak az az 1 db magyar párt fáj, amelyik onnan bejutott.

(...s ha magyarságukat adják, az azért, hogy hozzájussanak a bödönhöz, az valóban nem jó. De ettől miért volna jobb a magyarságnak, hogy inkább olyanok kerüljenek be, akiknek inkább ütni való a magyarság, mint azok, akiknek legalább egy picit azért képviselni kell az érdeküket is, hiszen csak azért kerülnek be, mert magyarok...)

BiG74 Bodri 2019.05.31. 09:38:22

@konrada:
Értem a gondolatmeneted, csak nem tudom elfogadni. A reálpolitika ilyen szintű kiüresítésével, lealacsonyításával nem tudok egyetérteni. Csak azért, mert magyarnak álcázzák magukat, nem tekintem a dolgot jónak. Pláne, ha azért képviselik egy picit a magyar érdekeket, mert így jutnak a konchoz, ami a magyarországi legnagyobb kisebbség búzgó képviselőit juttatja eszembe. Ráadásul pontosan hogyan védi a magyarság érdekeit egy olyan párt, mely a pozicióját kötelező támogatással vette egy színromán párttól?

Európai téridő 2019.05.31. 09:44:20

@BlogoszEditor: Te vagy egy bornírt pártoskodó, pontosabban, te is az vagy, csak másképp. De én semmi pártosságot nem vettem észre abban, hogy ilyen is van ott, hogy nemcsak Bukarestben élnek, hanem az egykori Regátba is beházasodtak magyarok és jól érzik ott magukat. És elég logikus, hogy a Zsil-völgyben odaátra is átszivárogtak. A XVIII-XX. századi viszálykodások előtti évszázadokban is megesett ilyesmi.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 09:56:54

@konrada: Valami nagy zavar van mened, ugyanis a Muie nevű kommentelő és a blogger két külön személy. Sőt, láthatod is, hogy már kértem, hogy moderálja magát. És ha nem fogja, én moderálom.
Engem ne mosst össze a mindenféle kommentelőimmel. Ahogy például magaddal sem, úgy mással se. Köszi.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 10:00:03

@konrada: Nem, nem Romániát jeéenti az "Itt". Hanem azt, hogy itt, a magyarok körül mit sertepertél még egy olyan magyar párt, amelyik a kieső magyar szavazóit román voksokkal pótolja.
Már sok kommentet írtál ide, vitatkozol többekkel - de szerintem el kellene olvasnod előtt rendesen a posztot. Mert mindenféle konfúz gondolataid vannak, és azok vezetnek.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 10:03:11

@Európai téridő:
Ez igaz. Csakhogy itt nem erről van szó. Ez csak mentegetés. Itt szervezett, mesterséges átszavazásról van szó.

És én sem bornírt, sem pártosokodó nem vagyok, Hiszen éop te mentegeted itt is a menthetetlent, nem én. :)

konrada 2019.05.31. 10:04:39

@BiG74 Bodri:
Ne fogadd el.
...elvégre a világnak szüksége van a megalkuvás nélküli, értékek mentén gondolkodó, naivan tiszta lelkű emberekre is, mert szükség van a lelkiismeretre is, és arra is hogy figyelmeztessenek.

...de azért nem árt pragmatikusnak is lenni. Hiszen ettől az attitűdtől legfeljebb csak azt lehet megtudni, mit ne.
Azt nem, mi legyen helyette, és ha igazukkal meg is tudnak győzni néhány embert, azzal csak azt tudják elérni, hogy segítik azokat a cinikusokat, akiknek ők a hasznos hülyék.
...ez esetben azokat, akik azt mondják: Románia a románoké, "itt" mit keres egy magyar párt???

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 10:14:08

@konrada:

"ez esetben azokat, akik azt mondják: Románia a románoké, "itt" mit keres egy magyar párt???"

Egyáltalán nem erről van szó. Mielőtt - vagy értetlenségből, vagy RMDSZ-es, pártos mosdatás céljából - félremagyarázod a posztot, olvasd is el. Abszolút nem erről szól ugyanis. Hanem arról, mit keres körülöttünk egy magyar párt, amelyik a magyar szavazók elfordulása esetén román voksokkal kavar.
Tehát ne hazudozz.

konrada 2019.05.31. 10:18:49

@BlogoszEditor:
...miért, van másik magyar párt is?
...szóval: mit tudnál ajánlani helyette egy még a magyarnál is korruptabb, rendetlenebb, balkánibb országban?
...mert ez esetedben csak az fájhat, hogy a sok ottani (teszem hozzá a magyarországiakhoz nagyban hasonló) pártok között miért jutott ki egy magyar is?

...s hogy legyen hozzá analógia: Magyarországon az országgyűlési választáson egyetlen kisebbségi jutott be, egy megélhetési fidesz-politikus.
De még a legelvakultabb pártpolitikus se - legyen népnemzeti, vagy baloldali-liberális, de még német anyanyelvű se emelt szót azért, hogy miért szavaztak rá, mert ők megértették, kell hogy legyen legalább 1 ember, akitől számon lehet kérni németségét, ha a többség beolvasztási politikáját támogatja, vagy nem áll ki azokért, akik megválasztották.
...de ezt te tudod. Csak valamiért téged zavar, hogy Romániában van olyan magyar párt, amely képes meghaladni a küszöböt...

Tangooo 2019.05.31. 10:32:16

@BlogoszEditor: Ahogy látom, te itt le idiótázod a hozzászólók nagy százalékát, akik hajlandók voltak végigolvasni a hülyeségeidet. Kurva népszerűek a gondolataid(?) ezek szerint. De hát demokrácia van, mindenkinek joga van hülyének lenni, még neked is.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 10:34:49

@konrada:
Jaaj. Most ezt komolyan megkérdezted? Ennyire nem vagy tisztában az alapokkal sem, mégis egész litániákat okoskodsz... Szóval nyilván van másik magyar párt is, igen. Mégpedig kettő is. Az EMNP és az MPP.
És mindkettőt Orbán gründolta, az RMDSZ ellenében, aztán mindkét projektje becsődölt, de a két párt azért még megvan, működik, megélhetést biztosít egyeseknek. És végül Orbán inkább "kibékült" az RMDSZ-szel, azaz zsebrevágta, ha már kiütni nem tudta.
Ez sem kisebbségvédelem, ez is csak pénz és hatalom.

Ajánlani viszont egyiket sem ajánlom. Sőt.
És alapvetően a megközelítésed is hibás: ha valami velejéig rossz, de nincs rá megfelelő alternatíva, attól még nem választjuk a romlottak közül egyiket sem, hanem akkor semmelyiket sem kérjük, ha egyik sem értünk dolgozik igazából. És itt ez van.

Kikérem magamnak azt az ismétlődő baromsáogat, hogy "csak az fájhat, hogy a sok ottani pártok között miért jutott ki egy magyar is?" Ekkora ordas, ostoba inszinuációt csak maga az RMDSZ lenne még képes bedobni. Tehát ha lehet, ne beszélj baromságokat, köszi.
Az semmit nem jelent, ha egy páért magyar, ha közben nem tesz semmit a magyar ügyekért. Sőt, a román pártokkal kötött ezernyi paktuma egyik elemeként még fékezi, szabotálja is azokat az ügyeket. Én szemetet akkor sem kérek, ha román, akkor sem, ha magyar.

Itt számonkérni sem lehet őket, ez is csak általánosság, idea, gyakorlatban nem működik, ahogy ott sem működik semmiféle számonkérés.

"Csak valamiért téged zavar, hogy Romániában van olyan magyar párt, amely képes meghaladni a küszöböt..." Vagy buta vagy, aki csak pár szólamot tud, de információi nincsenek arról, mi zajlik valójában a politikában, vagy pedig pártos troll. Akármelyik is vagy, nekem ne szemtelenkedj és ne inszinuálj, konzisztens érvek helyett sem, meg amúgy sem. Köszi.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 10:57:56

@Tangooo:
Rosszul látod, nézd meg jobban. Én itt kivételesen válaszolok, akinek épp akarok. És ha alpárian és/vagy bután és/vagy megveszekedetten ír (mint te is), netán kifejezetten idiótán (igen, van rá jó pár példa itt is, mint mindenütt), akkor arra is reagálok ezúttal, mégpedig az adott nyelvezetet használva, ha épp akarok. Sokak nyelvein tudok, és amikor úgy akarom, az adott nyelven válaszolok.
Lám, én is elolvastam az igazán mély kommentedet. :) És annak megfeleő választ is kapsz most, akció van.

Dehát demokrácia van (haha, főleg Magyarországon, mostanában), mindenkinek joga van hülyének lenni, még neked is.

És igen, alapvetően közben meg jól is látod: igen, néha engem is válaszra késztet néhány magvas, de téves állítás, máskor kihoz a sordomból a mérhetetlen értetlenkedés és/vagy a pártos, vagy épp vak és mocsok szövegelés. Nem szép, nem jó ez, de van ilyen, igen. És ilyenkor válaszolok néhanapján. Most például ennél a posztnál. Meg amúgy is akkor válaszolok, amikor csak akarok.
Pedig amúgy valóban inkább nem nagyon kellene, több tényező miatt sem, igaz. És nem is nagyon szoktam. Ma viszont ez van. :)

konrada 2019.05.31. 11:24:34

@BlogoszEditor:
Aham.
Szóval csak olyant tudsz ajánlani, amelyik semmivel sem jobb, és csak azt, hogy inkább egy se jusson be Romániában.
Értem én.
...azt meg nem gondolom, hogy te nem érted - szóval nem tartalak olyan hasznos hülyének, amilyennek beállítod magad.
De ha ezt szemtelenségnek érzed, illetve konzisztens érvek hiányának azt, hogy amellett érvelek, miért kell legyen legalább 1 - akármilyen is - mint semennyi,
illetve konzisztens érvnek azt gondolod, hogy elég elmondani, miért ne, és arra már nem kell kitérni, mi legyen helyette...

...akkor visszavonom azt, amit rólad gondolok.
...legfeljebb szemtelennek tartasz. Az azért még mindig jobb, mint hasznos hülyének lenni...

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 11:40:57

@konrada:
Igen, csak olyat tudok, és igen, 30 éve a bolondját járatják velünk, igen, elég volt. És igen, a fejlődés fő ismérve már NEM az, hogy magyar párt, vagy nem magyar, hanem az, hogy minél klevésbé legyen csaló.

Én értem, te nem érted, és én nem állítom be magam hasznos hülyének, ám mivel neked hiába magyarázom el, és hiába válaszolok a kérdéseidre, felvetseidre, téged haszontalan hülyének tartalak.

És nem, te nem érveltél semmi mellett, csak pár panelt állítottál ide. Olyan paneleket ráadásul, amleyek éppen ezek a pártok használnak, kampányra, propagandára, a maguk érdekében. Látom, hatott rád is, mint sokakra, és ügyesen visszamondjátok az őrségi paneleket.

Ha pedig követsz alaposabban (mint ahogy persze nem :) ), láthatod, hogy azt is számtalanszor elmondtam a posztjaimban, hogy jelenleg nincs alternatíva. Ám ettől ők még ugyanúgy vállalhatatlanok , már évtizedek óta, mivel egyenesen visszahúzzák a közösséget.

Egyébként pedig bizony, akár elég elmondani, miért ne, és arra már nem kell kitérni, mi legyen helyette... Így van. Elég is, de akár ki is lehet térni arra, van-e helyette valami, vagy épp nincs. Én ki is szoktam. Néha. Máskor meg nem, mive lazt is elég felmutatni, mivel van a baj, ha épp ezt a témát akarom megírni, igen.
Ahhoz, hogy rámutassunk, hogy valami rohad, nem szükségeszerűen kell másról is beszélni. De attól még lehet is akár. HA van alternatíva, arról, ha nincs, akkor meg arról. És épp nincs. Csak nem fér a fejedbe.

konrada 2019.05.31. 11:44:40

@BlogoszEditor:
Ok, ha azt látod az egyetlen jó - és a realitásoknak valóban megfelelő - megoldásnak, hogy inkább ne legyen semmi, hát gondold azt.

...csak ne csodálkozz, ha hasznos hülyének állítod be ezzel magad.
...a nacionalista - az RMDSZ-nél semmivel sem kevésbé korrupt - megélhetési román pártok biztosan egyetértenek veled: nem kell oda magyar párt, ők jól elvannak anélkül is, sőt!
Na pá...

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 11:52:23

@konrada:
Igen, 30 év után nincs már kiút ebből, épphogy túszul ejtették a a "magyar" pártok a magyarságot, csapdában tartják, szavazatokért, hatalomért, bizniszelésért.
Mivel minden kiutat lezártak, ki kell törni, más megoldás nincs, Elég volt, káros stagnálásban tartanak ezek mindent, évtizedek óta. Tehét igen, ezt látom az egyetlen jó - és a realitásoknak valóban megfelelő - megoldásnak. Ez nem azt jelenti, hogy ne legyen semmi, csak azt, hogy ők ne legyenek sehol. Kockázatos, valóban de a kockázatkerülést gyakoroljuk 30 éve, és ezzel csak csapdában álldogállunk azóta is. Elég!

"csak ne csodálkozz, ha hasznos hülyének állítod be ezzel magad" NEm csodálkozom, mivel ez a te véleményed, még csak nem is tény. Az én véleményem pedig az, hogy az RMDSZ hasznos hülyéi épp azok, akik még manapság is beveszik a maszlagot.

A nacionalista - az RMDSZ-nél semmivel sem kevésbé korrupt - megélhetési román pártok pedig nem értenek egyet velem. Ugyanis ők MINDIG az RMDSZ-t használják, koalíciós szolgának, mérleg nyelvének, a hatalmi játszmáikhoz. ÉS az RMDSZ épp ezt akarja, ebből él meg. Épp ezért juttatták be most is az RMDSZ-t a román pártok, és fogják máskor is, román voksokkal. Semmi köze a kisebbség védelméhez az RMDSZ-nek, Sőt, káros,.
És épp erről szól a blogbejegyzés. A lényegét sem értetted sajnos. De futottunk egy szép kört.

Szevasz.

Tangooo 2019.05.31. 12:32:17

@BlogoszEditor: "...Dehát demokrácia van (haha, főleg Magyarországon, mostanában), "
Látod ezek amik engem dühítenek. Bántott valaki a véleményedért? Erre írtam, hogy annyi hülyeséget írsz ide, amennyit akarsz, akkor viszont ne háborodj fel, ha ezt rád olvassa valaki!

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 12:42:53

@Tangooo:
Nem tudom, mi dühít ebben téged, de akkor elmondom másképp: Magyarországon jelenleg nincs demokrácia, már csak annak a látszata van.
Tehát még az a közhely sem teljesen állja meg a helyét, amit a "demokrácia van, mindenki írhat hülyeségeket", unalmas panellel akartál mondani. Mert egyrészt itt a környékünkön épp nem mindenhol van demcsi, másrészt meg attól, hogy szerinted hülyeség, még egyáltalán nem hiztos, hogy az. :)
"Bántott valaki a véleményedért? " Végül is nem, ez nagyon gyenge próbálkozás volt, de épp azt próbáltad amúgy, ja. :) És nem olvastál te a fejemre igazán semmit, csak itt dühöngtél. Eddig másfélszer (mert ez utóbbi kommented csak félnek számít, ebben ugyanis már van valamiféle villanásnyi tartalom is), de majd még folytasd. :)
És én is ismétlem: annyi hülyeséget írsz ide, amennyit akarsz, akkor viszont ne háborodj fel, ha ezt a fejedre olvassa valaki. ;)

Muie Orbán (törölt) 2019.05.31. 12:59:41

@konrada: Gondoltam, hogy nem hagyod ki a lehetőséget, hogy idepiszkítsál ebbe a blogba is. Ugyan nem érted, hogy miről szól, de ez egy orbánista troll számára nem szempont: meg kell védeni a vezért, maszatolni kell és lehetőleg minél többet hazudni.
Csak neked, hogy jobban megértsd a fideszes szektán kívül élő magyarokat: én 30 éve élek itt Budapesten és az állampolgárságot nem rám aggatták, hanem kiérdemeltem. A román állampolgárságot meg megtartottam, bár most ideje lenne újra megcsináltatnom a román iratokat, tekintettel arra, hogy a vezéred ki fog táncoltatni minket az EU-ból. Vagy kirúgatja az országot. És akkor én nem fogok itt maradni a hozzád hasonlókkal.

Európai téridő 2019.05.31. 14:16:21

@BlogoszEditor: Mire alapozod a véleményedet? Mi a kapcsolódása zsilvölgyi rendezvény és az RMDSZ EP-tagsága között?

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2019.05.31. 14:34:19

@Európai téridő:
Az első kérdésre: el kell olvasni a posztot, benne van, plusz az RMDSZ abszolút TELJES tevékenmységére, 1989 ótak de főleg az utóbbi 20 éveben, ami telistele van titkos és sötét paktumokkal, és a szervezet belső ügyei egy részének ismeretére.
A másodikra: én ilyesmit nem említettem.

röf 2019.05.31. 17:32:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Na mi van te fogatlan rúdtáncos... a múltkor már említettem, hogy ne ugass bele az értelmes emberek dolgába.
Látom elfelejtetted.
Ismételjük át a tananyagot, rövidebben: kuss.
Fogod ?

Lisbette 2019.06.01. 16:50:32

Évtizedeken át az RMDSZ-re szavaztam, hogy mostanra szembesüljek a valósággal: előzőleg normális és tisztelt emberek, ahogy a húsosfazék mellé kerülnek, mintha egy agymosáson mennének át, magukat fölénk helyezik és kivételezettként kezdenek el viselkedni. Lepaktálnak a nekünk rosszal, a saját érdekeiket, pozíciójukat védik, vagyonuk gyarapításán dolgoznak. Ahogyan a bankszámlájuk, ők is szépecskén telnek, kerekednek...Közben az ország lefele tart, a gyermekeink kimennek külföldre dolgozni, és azután, köszi, nem jönnek vissza. Ez persze RMDSZ-es képviselőinket nem érinti, meg sok minden más sem. Mintha csak magyarságuk révén örök bérletet váltottak volna a jólétre. Elfordultak tőlünk és már rég nem közös a célunk.