Blogosz

MESE NINCS.

Pofozd fel magad

2013. november 21. 17:49 - BlogoszEditor


Na most, hogy a Tőkés László román állami kitüntetésének visszavonását javasolták Pontáék, az szerintem is rossz dolog, sunyi is, meg szánalmas.


De azért ne fárasszatok már olyasmikkel, hogy "ez a romániai magyarság arculcsapása". Mert magyarországi kormányköröktől romániai magyar pártkörökig ilyen közlemények és nyilatkozatok látnak napvilágot. Meg a nép köreiből is látok ilyen kommenteket. Nem, engem nem most és nem ezzel csapott arcul a román állam és a román politikum. Csapott elégszer, a marosvásárhelyi fekete márciustól a kisebbségi törvény nemlétén át odáig, hogy holmi neptunosokkal paktál, ahelyett, hogy valójában a közösségem igényeit tartaná szem előtt. Sokszor csapott. De most nem. Ezzel nem. Engem ne mossatok össze Tőkés Lászlóval - ahogy például én az RMDSZ sem vagyok.

Nagyon jól tudjuk, hogy eleve a védhatalmi státus emlegetése is üres nagyotmondás volt Tőkés Lászlótól, továbbá politikai célzatú villogás. Ahogy a Pontáék által válaszként adott visszavonósdi is politikai húzás, imázsjáték, szavazatokért. Ugyanolyan olcsó az egyik, mint a másik. Csak különböző köröknek szól a játék a díszletek előtt. A Tőkésé a magyar szavazók egy részének, a Pontáé a román szavazók egy részének. A színtiszta látszatpolitizálás iskolapéldája.

És, hogy mi lesz a Románia Csillag érdemrend sorsa? Románia hullócsillaga az valójában, úgyhogy mindegy. Akárcsak mondjuk maga Tőkés László, akit 1989-ben még csillagnak hittünk, mostanra viszont a politika egyik mezőnyjátékosa lett csupán, egy figura, aki ugyanolyan szájkaratés és ugyanolyan helyezkedő csupán, mint a többiek. Vagy maga a forradalom, amely ma sem tisztázott eseménysorozat, beleértve a Tőkés szerepét is. Nem beszélve aztán a román politikai elitről, amelyik gyakorlatilag folyamatosan visszahúzza ezt az országot, nehogy feljöjjön már valahogy a csillaga.

Úgyhogy bocsesz, de engem, mint romániai magyart egyáltalán nem csapott arcul az, ami most történik. Semmiféle tétje nincs ugyanis, még csak jelképes sem. Aki pedig úgy érzi, hogy arculcsapták, az ellenőrízze szerintem kétszer is, nem véletlenül magát csapta-e szájon ismét a saját naivitásával, azzal, hogy hisz a színjátékoknak.

Bár az is igaz: mindig vannak tömegek, amelyek még segítenek is a maguk felpofozásában, azzal, hogy valamelyik politikai oldalnak képesek hinni. Nekem speciel inkább már ettől ég az arcom néha. Pedig nem én kapom.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr45648248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása