Blogosz

MESE NINCS.

Amikor a rendszer kötelez hazugságra...

2021. december 20. 22:46 - BlogoszEditor

Épp mától lépett életbe, és pont ma mentem át, meg vissza a határon, pár perces ügyet elintézni: interneten beutazási nyomtatványt kell kitölteniük december 20-tól a Romániába beutazó személyeknek, ahogy ezt sok ország bevezette már.

Nincs ezzel semmi baj, a célja, hogy a hatóságok tudják, hol keressék azokat, akik esetleg fertőzöttekkel érintkeztek, és a nyomtatványból elvileg megtudhatják tőlünk azt is, hogy kik ültek mellettünk a buszon, vagy repülőn, amikor beutaztunk az országba, stb. A netes nyomtatvány ki nem töltése több ezer lejes büntetéssel szankcionálható, ez is oké, de amúgy is kitöltöttem, telefonon. (A szükséges link a képernyőfotó tetején.) (Ha elsőre nem sikerül, ne kezdjük megint, hogy milyen hülyék a hatóságok, gondoljuk arra, hogy a rendszer okés lehet, valószínűbb, hogy mi vagyunk hülyék - én is így jártam, csak ötödjére jöttem rá, hogy alul a két beleegyezési mesét is élesíteni kell a mentés előtt, vigyázzál.)
Szóval csak egy apróságot akarok mutatni, amit lehetne javítani. Ugyanis nem csak hosszútávú buszjáratok vannak, hanem például ez, amivel én mentem, a Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat (OTL) busza, amely Várad és Biharkeresztes között jár át a határon, minden nap háromszor: közönséges váradi tömegközlekedési buszok, szinte helyi érdekű járatként, a váradi tömegközlekedés meghosszabbítása ez, csak a határon át. Na most: a nyomtatványt ki lehet tölteni a Romániába való beutazás előtt 24 órával (ez a messzebbről indulóknak jó, vagyis a többségnek, ám én ezzel a járattal 10 percet töltöttem Magyarországon, intézkedve, majd jöttem is vissza, két óra alatt itthonról ismét itthon voltam), vagy utána még 24 óráig (nyilván nekem így ez a megoldás). Csakhogy a nyomtatványba kötelezően be kell írni a busz rendszámát, meg az ülőhelyünk számát, különben nem menthető el az egész - honnan tudjam a rendszámot, főleg amikor már hazaérve itthon töltöm ki, számozott hely meg ilyen helyi buszokon nincs. Ahogy elsőre kitöltöttem, itt látható, de azt nem fogadja el.
1.png
Szóval valamit hazudni kell e két rovatban, kötelezően, különben nem fejezhető be a folyamat. Viszont ha később kiderül, hogy koronavírusos az a széki népviseletes néni, aki mellettem ült, és Keresztesig vonattal jött Pestről, ezzel a busszal át a határon, majd szintén vonattal ment tovább Váradról, és/vagy fertőzött az addig szintén ismeretlen tag, akivel egy idő után állva, végig beszélgettem, vagy én vagyok a(z el)hunyó, nem segítettem a lenyomozásban, mert hazudnom kellett a nyomtatványban. Nem nagy ügy, inkább csak érdekesség. És az ilyen kvázi kishatár-átkeléssel utazó többieknek információ.
2.png
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr716789146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása