Blogosz

MESE NINCS.

Szemkontraktus

2011. november 18. 17:19 - BlogoszEditor

Sokszor kifejezetten jó dolgok forrása a szemkontaktus, ám szintén sokszor rengeteg álság, hamisság és talmi vacak (f)elszabadítója. Olyan, tehát mint  mondjuk a modern művészet. Hiszen ez utóbbiban is sok érték, vagy "csak" értékelhető vonulat, jelzőkkel szabadon illethető (úgyhogy a "jelző" szót itt, most nem látom el jelzőkkel) munka, jelenség fedezhető fel - meg sok álművészkedés, megélhetési semmittevés, művészi pénzlenyúlás, kultúrbutáskodás is.

A megbánandó fajta szemkontaktus és a valaminek a nevében való semittevés nagyszerűen találkozik Nagyváradon a Visual Kontakt nevű projektben.

Ami ugyan sokkal többre is képes lenne - ehelyett arra sem képes, hogy magát rendesen megmutassa. Mert nem is érdekli az egész. Hiába érdekelne mást. Már máskor is hallottam, hogy leginkább egy lufiról van szó. Ma megnéztem. Nem láttam. Úgyhogy tényleg arról van szó.

Kíváncsi voltam ugyanis Isa Balog-Verly munkáira. Amelyek egészen érdekesnek tűntek a tegnapi sajtóbeli beharangozó után, s amelyek elvileg tegnap óta tekinthetőek meg a Visual Kontaktnál. El is mentem oda délután. Albacului utca 54 szám. Zárt kapu. A csengetésekre senki nem válaszol. Nem baj, várok. Semmi. Annyi baj legyen, van telefonszám is. Hátha valami koncept már a belépés is: csak kérésre engednek be. Senki nem veszi fel. Visszahívás sincs. Semmi. Úgyhogy a tegnap "megnyílt" tárlat ma már zárva. Sehol senki.

És nem, nem csak én jártam így, dehogy. Sokszor hallottam másoktól is, akik beugrottak volna, hogy ez ilyen. Sőt, még a sajtóanyagaikban sincs ott soha, hogy mikor érdemes arra császkálnia annak, aki esetleg épp jóhiszeműen, kíváncsian, vagy akárhogy, de benézne. Laza. Hogy úgy mondjam. Bár nem így akartam mondani.

Na igen. Ők ezt tranzit kiállítóhelynek hívják, ha jól emlékszem, vagy valami ilyesminek. :) Az. Szerintem pedig az ilyesmit egészen másnak hívják.

Találj ki valami egyesületet, legyen néhány ismerősöd, csapjatok oda valamit a falakra és/vagy a padlóra, a haverok és az egyesületi tagok (sokszor e kettő ugyanaz) révén. Ez az odacsapás lehet egészen jó is - hangsúlyozom. És szerezz médiapartnereket. Amelyek tudatják, hogy mikor mivel foglalkoztok épp ott. Aztán akit még érdekel, az kit érdekel.

Szeretem a modern művészetet. Ezért néha sajnálom is. Van, amikor ereje teljében van. Ám nagyon sokszor a fent vázolt módon csak kigúnyolják azok, akik állítólag felkarolták. Az előbbi csak egy példa a sok közül. Végülis ez is nagyon modern: hiszen sok fejben a nyegleség, a szétesés, a sehol nem vagyokoskodás a modernitás asszociációja. Kár, hogy az ilyen buta képzeteket erősítik meg az ilyen ürességek. De írt róla az újság. Akkor csak valami. Nemde? Fel lehet mutatni. Aha: pedig bemutatni lenne jó. Akkor lépne ki a termék minőségéből. Ha egyáltalán tud.

És szerintem tudna. De nem érdeke senkinek. Mintha más érdekek lennének itt: sokkal profánabbak... Jó ez így: egy kis akármi, amiről valami, valakiknek, hamar, a valamilyen megnyitón, valahogy, annyi.

Szemkontaktusra idő sincs, alkalom sem. Kontraktusok vannak ehelyett. Szerződések, papírok, számlák, pecsétek. Az: pecsétek: foltok. Fehér foltok. Meg feketék.

(Még épp igen, de mindjárt már én sem értem, amit írok. Úgyhogy modern. Most bemutattam, hamar. Holnaptól meg a közelébe sem engedek senkit, kit érdekel, engem, az alkotóját sem igazán. Ugye. Én művész vagyok, ez a hivatásom. Úgyhogy dolgom van, nem érek rá holmi művészkedésre, meg termek nyitogatására. Házon kívül vagyok: dolgozom. Nem érek rá alkotni.)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr833394508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaleidoscope · http://kaleidoscope.blog.hu 2011.11.19. 08:44:49

Nagyon tetszik a nyelvújításod: "szenkontraktus". Nekem egy sor egyéb jelentés síkon használhatónak tűnik. Kicsit persze elfogulttá tesz az is, hogy ugyanazt a megjelenést választottad a blogodnak, mint én :) "A stílus maga az ember" :)

kaqukk 2011.11.21. 07:52:41

‚Sic transit’ kiállítóhely.De még előtte kipukkadt.
süti beállítások módosítása