Blogosz

MESE NINCS.

Helyi Közszállítási Vállalhatatlan

2012. október 12. 22:46 - BlogoszEditor

Elképesztő: a Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat (HKV/OTL) az arcátlanság és a káosz kiapadhatatlan forrása. Minden alkalmazottjuk azt csinál, amit akar. Az igazgatójuk pedig évek óta képtelen rávenni őket legalább arra, hogy a járművezetők a járműben ne mobiltelefonáljanak, ne dohányozzanak, ne fogadjanak el az utasoktól kenőpénzt a jegyek eladása helyett, ne dekorálják ki a járművüket úgy, ahogy ők akarják, ne bőgessék a kedvenc rádiójukat, néha még az utastérbe is bekapcsolva azt, ne utaztassák (nyilván menetjegy és bérlet nélkül) a rokonaikat és haverjaikat (néha meg egyenesen a kutyájukat) a vezetőfülkében, ne dumcsizzanak az ismerőseikkel menet közben, ne állajanak meg és szálljanak le vásárolni, amikor óhajtanak, s - az ellenőrökkel együtt - legalább viseljék az egyenruhát, és ne legyenek arcátlanok az utasokkal. Mindezt nem tudja elérni a saját alkalmazottainál az OTL. És gyakorta még azt sem, hogy legalább a menetrendet betartsák - hiába követik őket GPS-rendszerrel. A járművezetők és az ellenőrök is azt csinálnak, amit akarnak.

A legújabb példa ma esti. A 11-es számú autóbusz utolsó előtti járata 22 óra 10 perckor indul - legalábbis menetrend szerint - a nagyállomás előtti végállomásról. Az utolsó majd csak 22 óra 50 perckor követné. Jópáran ott is vagyunk pontban 22 órakor, nehogy lekéssük az utolsó előttit, hiszen akkor sokat kell még várni. Ám a busz nemhogy időben indulna, de még 22 óra 15-kor sincs sehol.

Ekkor hívom a diszpécserszolgálatot. És - mint később kiderül majd - velem egyszerre hívja egy másik utas az ismerősét a diszpécsereknél. Meglepően rendes hölgy van szolgálatban ott. Kicsit várnom kell rá, mert mással beszél. Épp hallom, ahogy valakit korhol, amiért az állomás elől hamarabb indult el. Majd amikor mi beszélünk, kérdésemre elmondja: épp a sorfőrrel beszélt, "aki tévedett", és 22 óra 10 perc helyett már 22 órakor elindult. De - mondja a hölgy - ne aggódjunk, majd küld egy másik buszt utánunk. Kérdem, hogy van ez, de annyit mond csak, kedvesen, hogy várjunk egy kicsit, megoldja.

Várunk. Közben van időm elgondolkodni azon, hogy az OTL-nél Bangladesh van: a sofőr akkor indult el a buszával, amikor akart (nyilván hamarabb, hogy tíz perccel hamarabb hazaérjen), ráadásul most majd küldenek utánunk valaki mást egy másik busszal - ami nyilván üzemanyag-veszteség a vállalatnak, továbbá idegesség a kiküldött sofőrnek. Meg presztízsveszteség is - de ezzel láthatóan soha nem törődnek az OTL-nél.

No, de csak nem jön semmi... Időközben a másik várakozótól - aki az ismerősét hívta a diszpécsereknél - megtudom: megpróbálták visszafordítani a hamarabb elindult buszt, hogy jöjjön és vegye fel az itthagyott utasokat. (Eleve miféle dolog: és akiket hamarabb elvitt, azok az utasok most teszenek egy kötelező büntetőkört? Vagy hogy van ez?) Ám - hihetetlen! - a sofőr, aki amúgyis szabályt szegett, egyszerűen erre sem volt hajlandó: nem ment bele, hogy visszajöjjön! Megtudom még a következőket: a kedves és jóindulatú diszpécsernek emiatt egy másik buszt kellett kiküldenie - egy olyat, amelyik teljesen másik vonalon közlekedik, s a vezetője épp befejezte a szolgálatot, már a garázs felé tartott volna. Amikor szóltak neki, hogy a pofátlan sofőr helyett vigyen el minket. Azt is megtudom: annak a busznak a sofőrje, amelyik ma este a 11-es vonalon közlekedett, s 22 óra 10 perc helyett 22 órakor indult el, nem "tévedett", nem véletlenül ment el hamarabb. Hazugság ez is. És nem is fiatal, nem kezdő. Hanem vén róka a szakmában, egy arcátlan senki. Az utasok állítják: szokása ez. Rendszeresen tíz perccel hamarabb indul el ebben az órában! Megszegve a menetrendet, s otthagyva az utasokat - akik azt képzelik, hogy az OTL legalább a minimális szolgáltatásait tekintve tekintve épeszű vállalat.

Aztán megérkezik az a busz - nyilván teljesen a menetrenden kívüli időpontban -, amelyet a diszpécser küldött a hátrahagyott utasokért. A sofőrje dühös. Meg is értem: ő már bevihette volna a járművét a garázsba és hazamenetett volna. De nem: egy szemtelen kollégája helyett kell még futnia egy kört. Rohan is: úgy vezet, mint egy őrült. Most simán megbüntethetnék gyorshajtás, valamint a közlekedésbiztonság - implicite az utasok - veszélyeztetése miatt.

És szinte minden megállóban van felszálló erre a fantomjáratra: azok, akiket otthagyott az előző járat, amelyik jóval hamarabb indult, mint menetrend szerint kellett volna.

Egy este ez a sokból. Sokszor így megy ez. És ki tudja, más vonalakon még mi minden történik közben... Bármi, amit a vállalat alkalmazottai akarnak. Főnökük láthatóan nincs. Vagyis van, de nem azért van ott. Hiszen politikai alapú kinevezéssel került oda ő is. Állati, persze de régóta így megy ez: még a tömegközlekedési cég vezetője is politikai alapon van a beosztásában. Megy is a korrupció - még kicsiben is: már jegyet sem adnak a buszon, csak csúszópénzt vesznek el. Nagy is a fejetlenség: már a menetrendet sem tartják be, akkor indulnak, amikor kedvük van. És - a felsorolást ld. a poszt elején - minden alkalmazott azt tesz, amit csak óhajt.

Az OTL száma: 0359808501. Mentsék el. Néha lehet itt buszt kérni, ha nem jön, amelyiknek jönnie kellene. De nem mindig. Mert a busz Bangladesh-ből jön, ha kedve van. A főnök pedig példát mutat az alkalmazottainak: évek óta nem tesz rendet semmiben. Másfelé mennek a bizniszek. S közben a Helyi Közszállítási Vállalat vállalhatatlan: az OTL maga és a szolgáltatásainak minősége a sötét kilencvenes évek szintjét még ma is alig haladta meg. És nem is akarja. Nincs kedve, ereje, autoritása, hitele, emberanyaga, érdeke, vezetője, semmije. Otthagyta a fejlődés. Hamarabb elindult. Elhúzott - nélküle.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr984845389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása