Blogosz

MESE NINCS.

Nem szét, hanem átverik Váradot?

2012. május 10. 08:07 - BlogoszEditor

 

Monika Bass Cavalera maga sem tudja, hogy a volt férjéhez kötődő kultegyüttes fellép-e Váradon vagy sem. Hogy mi van? Jogos a kérdés. Elmondom.

Azt azért nem állítanám, hogy ez a kedvenc stílusom, de a név nagy: Sepultura. (Ugye alig van, akinek legalább ez ne lenne meg és ne jönne be.) És ha már arról van szó, hogy ők is - na és a Biohazard is, meg még sok hasonló csapat -  jön Nagyváradra, akkor azért ott az ember helye.

Márpedig arról van szó. Vagy legalábbis arról volt szó. Aztán azóta egyre furcsább ez az egész.

Úgy indult, hogy pár hete a Fácsén megjelent egy plakát. Ami arról szólt, hogy Rock Evolution címmel a műfaj egészen nagy neveit felvonultató fesztivál lesz Váradon, július 13-14-15-én. És nagyot robban majd, félig szétveri az erő Váradot. És egyelőre nagyjából itt is maradt a dolog. Reklám egyelőre sehol, szó is alig van mostanában róla.

Elmesélem viszont, hogy miket hallottam az utóbbi hetekben innen-onnan. Nos, főleg azt, hogy nem is biztos ez az egész: vagy lesz, vagy nem. Tény, hogy egyelőre a gyanús elemek sokasodnak, s egyesek már egyenesen pénzügyi átverést emlegetnek.

Az első furcsaság a helyszín: a volt váradi tank-gyakorlóteret nézték ki a szervezők (akikről amúgy nem sokat tudni). És erre a területre kértek engedélyt - pedig oda még az áram sincs bevezetve. Egyelőre? Hm? Aztán ott van az is, hogy az eseményt úgy kezdték el hirdetni, hogy még a fellépőkben sem biztosak. Hangoztatták is a neten, hogy "a plakát is csak ideiglenes jellegű". Mm. Na, legyen, oké. Vannak, akik szerint az a fura, hogy az ideiglenes plakáton is már a Tuborg által szponzorált fesztiválok egyikének mondja magát a rendezvény - holott az a cég csak profin és időben megszervezett rendezvényeket támogat. Mások viszont azt állítják, hallottak már a szervezőkről - akik csalók. Eszerint a változat szerint a módszerük zseniálisan egyszerű: meghirdetnek valami komolyabbnak hangzó rendezvényt, összedobnak számítógépen egy plakátot, s nagyobb együtteseket felkérnek fellépésre, "egyelőre" csak elvben állapodva meg velük - aztán amikor a nagy bandák felteszik a turnéállomásaik közé a honlapjukra ezt a helyszínt is, akkor az itteni szervezők elmennek szponzorokat kutatni. Őket épp a plakáttal győzik meg, valamint azzal, hogy megmutatják: a közismert együttesek honlapjain is ott szerepel már ez a tervezett fellépés is. Úgyhogy nagy bevétel lesz, csak kellene valami komolyabb szponzorálási összeg. Amikor ez utóbbi pénz megvan, akkor aztán egyszerűen lelépnek, s annyi az egésznek.

Nos, nem tudom, mit gondoljak, de jelenleg tényleg nagy a csend. Úgyhogy megtörtem. Megnéztem: a Sepultura honlapján tényleg fent van már a sok más mellett a váradi fellépésük is, a turnéállomások között.


Az előbb pedig felhívtam a Sepultura menedzsmentjét São Pauloban, Brazíliában. Egy hölgy vette fel. Mint mondta, ő a menedzsment vezetője. Mondom neki, hogy mi a helyzet, s kérdem, van-e bármi hivatalos dokumentum az együttes európai, közelebbről romániai, közelebbről nagyváradi fellépésével kapcsolatban. Azt mondja, nem tudja, mivel Európa számára külön booking-központot működtetnek, itt, az öreg kontinensen. De bekérte az egész helyzet leírását mailen, el is küldtem neki, s ő majd megtudakolja, mi is van itt. A lehetőségek szerint gyors tájékoztatát ígért.

Bár őszintén szólva kétlem, hogy épp ők fogják tudni majd lenyomozni azokat, akik esetleg itt, a furcsa nevű valami országban - Románia, vagy mi - visszaélnek ennek az együttesnek a nevével, meg másokéval is. Már ha valóban ez a helyzet. Mert éppenséggel még van némi esély arra is, hogy Várad végülis megkapja a maga nagy fesztjét. (Igaz, arra már több példa van, még Magyarországon is, hogy álfesztiválokat szerveznek, aztán lelépnek az előzetes bevétellel, s kész.)

Ahogy van valami további, szólok tehát majd, itt. Addig is még egy érdekesség: amikor a brazíliai hölggyel már nem telefonon beszéltem, hanem mailt küldött, így írta alá: Monika Bass Cavalera.

Nahát! Kérdem, csak nem rokona a Cavalera testvérek valamelyikének? Azt mondja, de: ő az Igor Cavalera volt felesége.

:) Ez azért kedves. Vagy érdekes. Vagy milyen. Egy ilyen nagy bizniszt is lehet kicsiben csinálni: a rajongók számára kultikus Sepultura-alapító tag volt neje vezeti a menedzsmentjüket. Fő a bizalom: rock on, rokon!

*

Frissítés

Nyomozott egy kicsit a Sepultura menedzsmentje, és ma, azaz egy nappal később válasz jött, ebből idézek: "So far I got the infos there is no problems.  Ticket sell is going as usual." Azaz: "Eddig olyan infókat kaptam, hogy nincs gond. A jegyeladás a szokott módon halad".

Jegyeladás? No, erről sem közöltek még eddig semmit, épp itt Váradon nem. Úgyhogy rákérdeztem erre is, s nyomoznak tovább...

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr104499027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3dgfun 2012.06.22. 20:08:55

Üdv!
Először is valóban érdekesek ezek az adatok amiket leírt/ál! Valóban megfontolandó, hogy érdemes-e venni jegyet, vagy sem.
Nekem a Three Days Grace nagy kedvencem, és mivel ők is fellépnek, valamint szeretnék elmenni, előtte azért nem árt utánanézni a dolgoknak, hamár ilyen híreket hall az ember!
A Three Days Grace holnapján megnéztem, és NINCS! feltüntetve ez az esemény, méghozzá július 14.-én Lansing-ban, Michigan államban lesz fellépésük. Egy másik, nem hivatalos oldalon viszont fel van tüntetve a Romániai koncert!

hallottad? 2012.06.25. 22:48:45

@3dgfun: És azóta van fejlemény is, csek it. :)

Killjen · http://tagok.hotdog.hu/Jokerke 2012.07.03. 02:24:43

@3dgfun: Nekem is pont ugyanez a problémám mint neked.Én is csak 3dg re mennék de elég bizonytalan h lesz-e koncert. Több helyen utánanéztem a zenekar honlapján nincs feltüntetve a koncertdátum csak h 14én Amerikában koncerteznek.De másnak is feltűnt ez és még a zenekar honlapján a fórumon is "foglalkoznak" ezzel a kérdéssel.
www.threedaysgrace.com/usa/forum/three-days-grace-romania-13th-july
de ebből szintén nem derül ki semmi...
Továbbá néztem a facebook oldalát a fesztiválnak melynek üzenőfalára többen írtak ebben a témában és válaszoltak is rá a "szervezők" de amit én google fordítóból kivettem az annyi h időzónák miatt 8 óra eltolódás és van ideje pihenni a zenekarnak meg h koncert után Budapestre utaznak egyből és repülővel Amerikába vissza meg h megvannak a papírok... Én nem tudom mi lesz ebből... Úgyis 13án indulok ha indulok és akkora talán kiderül h mivan...

Killjen · http://tagok.hotdog.hu/Jokerke 2012.07.03. 02:27:43

@hallottad?: ha ennek a 3dg kapcsolatos dolognak utána néznél és megköszönném és megbocsájtok amiért nem én nyertem a bérletet...D
Mellesleg olvastam, hogy tavaly decemberben a Lordi koncert elmaradt pedig megvolt hirdetve hasonlóképpen mint ez és kb azonos a szitu...
erről valaki tud bővebb infót?

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2012.07.04. 15:58:37

@Killjen: Szia! Utánanéztem. Épp most beszéltem a szervezővel, aki szerint jön a 3dg is.
süti beállítások módosítása