Elkezdték visszavenni a területet, amelyről kiszorultak: ismét megjelennek lassan mindenféle úgymond polgári plakátok a város hirdetőoszlopain, azt követően hogy száműzték ezeket onnan, mert választási kampány volt.
Pontosan két hónapja zajlott a voksolás, és azt közvetlenül megelőzően csak választási plakátok kerültek ezekre a felületekre. Mostanában térnek vissza tehát a mindenféle más tematikájú hirdetmények. És visszatérésükkel igyekeznek kis, vicces, ugyanakkor valamelyest komoly üzeneteket is közvetíteni. De ez csak a plakátragasztók kreativitásán múlik. Vélhetően ők szórakoznak egyúttal. Nem lehet ugyanis véletlen az, hogy pont így rakják fel a régiekre az újabb plakátokat. Nézzünk tehát néhány sikeresebb kompozíciót, az utóbbi napok terméséből.
„Szavazz Piroskára” – aztán ha szavaztál, lenyel az itt szintén látható farkas, a következő időszakot pedig azzal töltheted, hogy megpróbálsz kiszabadulni a gyomrából.
„Szavazz Ózra, a nagy varázslóra” – külön figyelemreméltó még itt, hogy a stáblista alatt az szerepel: „A PNL CSAPATA”.
„A te embered” – sőt, itt már választhatsz is Piroska és Óz között.
Nehéz időkben összefognak (legalábbis ők, ezek a rommagyar maffiózók) – üzeni a régebbi plakát. Az újabbikon pedig mintha a sikoltozó, szörnyülködő szavazóik lennének. Akiknek végül mindig befogják a száját. És mindent elönt a hazugságlavina.
Egy másik változat: „Szavazz a lavinára”...
Palackos gáz reklámja, és alatta „lopás” felirat – ezek szerint azt reklámozzák, hogy nagyon drága.
„Szavazz a Tai chira”. Igen, jogos: az államfő szász, az egyik bukaresti, kerületi polgármester francia, a temesvári polgármester németországi születésű német, a SMURD alapítója, és egyben volt miniszter és államtitkár pedig palesztin – úgyhogy miért ne indulhatna a romániai választásokon ez az ázsiai Tai chi is...
„Szavazz – egy nagyon egyszerű történet”. Hát na, szavazni valóban az. Csak amit a jelöltek előtte, meg utána, meg a kampány közben művelnek, az már nem annyira...
„Keresztények nélküli Románia” – mondjuk tényleg érdekes felvetés, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy manapság milyenek a magukat nagy keresztényeknek mondók preferenciái.
„Egy Románia – titokzatos variációk”. Ja, ja: 1989 óta állandóan erre láthatunk újabb és újabb példákat a választások után.
Itt pedig egy madár (egy választópolgár?), meg pár jelölt – ezek is titokzatos variációkat eredményezhetnek...
Plakátragasztók üzenete: választások előtt "omul tău", utána omuleţ.