Blogosz

MESE NINCS.

Kivándorolhat Lovasi, ha rájuk is rájuk ront a Fidesz – nagyváradi interjú a kiscsillagosokkal

2018. április 10. 11:22 - BlogoszEditor

Már sokadszor járt Nagyváradon Lovasi András, ezúttal ismét a Kiscsillaggal. Ha már itt volt, beszélgettünk megint egyet, a koncert előtt, a Moszkva kávézóban. Ismét lebegteti, hogy talán új számokkal éledhetne újra a Kispál, meg arról is beszélt, hogy aggasztja a Fidesz, és például arról is, hogy ha kell, kiáll a civilek mellett. És egy kicsit Lecsó is megszólal.

- A Kispál által hagyott űrt már akkor is igyekezett betölteni néhány együttes, amikor még aktív volt a zenekar, azóta viszont jó sokan ugrottak be a helyébe, sokfelé hallani olyan hangzást, olyan stílusú szövegeket. Van, ami másolatnak tűnik inkább, de sok ügyes is. Mi a véleményed erről és esetleg van-e kedvenced közülük, vagy pedig olyan, amit kiemelten utálsz?

- Ha a Kispált úgy nézzük, mint valamiféle irányzatnak a zászlóshajója, akkor azt gondolom, hogy az irányzatnak számos képviselője van. Konkrétan olyan zenekar, amilyen a Kispál volt, egy sincs. Még a Kiscsillag sem olyan, pedig az hasonlít rá a legjobban, de az is teljesen más. Ilyen értelemben nem látok utódot. Olyan zenekart látok, amely körülbelül olyan népszerű. Például a Quimby a 2000-es évek második felétől már legalább olyan népszerű, vagy fontosságú, mint mondjuk a Kispál a volt 90-es években, vagy a 2000-es évek elején.

- Csak hát ők is már régóta vannak a pályán… Én itt egy fiatalabb együttesre gondoltam, reméltem, hogy megemlíted az Elefántot, mondjuk, mert szerintem ők emlékeztetnek rátok a leginkább, de úgy, hogy közben markánsan egyediek, nem másolnak...

- Hát igen. Ilyen szempontból sokkal nehezebb helyzetben vannak, mint mi voltunk annak idején, talán leginkább azért, mert ennek a zenének – és nem feltétlenül csak az alternatívabb rock zenére vagy popzenére gondolok, hanem alapvetően a popzenének – a fontossága évek óta erősen csökkent, ahhoz képest, hogy milyen fontosnak tűnt, amikor gyerekek voltunk. Ahhoz képest is, amikor kezdtük és ahhoz képest is, amilyen fontosnak tűnt, akkor, amikor mi abbahagytuk a Kispált. A popzenének az a része, amelyik energiát és felhajtó erőt adott, meg amelyik újra és újra, korszakokon keresztül fontosnak tűnt, szerintem eltűnőben van, vagy legalábbis marginalizálódott, olyan mértékben, hogy már nem nagyon hat azokra az értelmiségi, vagy sznob, de mindenképpen divatérzékeny emberekre se tömegesen, akikre annak idején hatott. Visszatérve az Elefánthoz, én az Elefántot jó zenekarnak tartom, tehetséges emberekből álló zenekarnak, jó hangulatú csapatnak, egyszer felléptem velük, próbáltam is velük. Kifejezetten jó élmény volt.

- Van valami, ami a felhíguló popnak a helyét átvette szerinted? Nem feltétlenül zenében, hanem amire reagálnak az értelmiségi, vagy sznob, de mindenképpen divatérzékeny emberek…

- Azt olvastam, azt mondják, hogy például a főzés ilyen. De tényleg. A streetfood-forradalom, meg a mindenféle új divatok, amelyek a gasztrokultúra körül vannak, például sokkal dinamikusabban, pezsgőbben fejlődő dolgok, mint például a popzene.

- Most a Kispáltól kezdtük. Vannak-e még projektjeid ezzel az együttessel, a Fishingen kívül, tehát a szokott fellépéseken kívül?

- Jelenleg nem tervezünk Kispál és a borz-koncerteket. Volt ugye ez a Lovasi 50, ahol Kispál-számokat is játszottunk, sőt többségében voltak a Kispál-számok. Szóval a 30 éves zenei tevékenységemben is többségében volt a Kispál zenekar, mondjuk ez nem véletlen. Ennek lesz folytatása, ahol majd András és Dió is színpadra lép, és ott is játszunk Kispál-számokat. De azért ez nem a Kispál és a borz zenekar, csak ilyen számok hangzanak el. Szerintem Kispál és a borz zenekar akkor lesz újra, ha van valamiféle közös elképzelésünk, vagy közös zenei szándék. Ez benne volt a levegőben, amikor újra elkezdtünk játszani.

- Ez új számokat jelentene?

- Hát, nem tudom. Akár azt, igen. De először azt jelentené, hogy vannak új ötletek vagy szikrák, új izgalom. Valami ilyesmik voltak is, de valahogy a próbák mindig elkanyarodtak a régi dalok összerakása felé, így aztán nem nagyon lett új. Tehát nem hiszem, hogy a közeljövőben ez aktuális lehet.

- Eléggé aktív közéleti szerepet vállalsz, ugye például most coming outoltál azzal, hogy kire szavazol. Milyen nyitott Lovasinak lenni az egyre záruló Magyarországon?

- Volt egy Narancs-interjúm, ami után néhány koncertünket lemondták. De ez azért van, mert van pár túlbuzgó, félős ember. Én azt gondolom – és akkor most jóhiszemű vagyok, és direkt nem akarok véresszájúskodni –, hogy ez a túlbuzgó helyi emberek sara. Ezt régen is, a Kádár-korszakban megcsinálták a portások. A Kádár-korszak sem volt egy nagy, kemény és tudatos diktatúra, az is egy olyan diktatúra volt, amely lötyögős, ilyen izé volt, és az emberek az alsóbb szinten gecibbek voltak, vagy rosszindulatúbbak, vagy a saját frusztrációjukat jobban ki tudták élni az alattuk lévőkön, mint sokszor mondjuk a Kádár. Vagy mondjuk Aczél jut hirtelen eszembe, most pont véletlenül beleakadtam a Youtube-on egy 1992-es interjújába, abból is kiderült, hogy művelt, okos kultúrember volt, aki Németh Szilárdhoz képest egy lángelme. Szóval, én azt gondolom, hogy nyilván az ember, ha eleve zenél, vagy olyan zenét játszik amit én, akkor ellenzékben van. Mint a humoristák. Nem hiszem, hogy van kormánypárti humor, vagy hatalompárti humor, vagy hatalompárti popzene. Vagy jó, nyilván van, de mondjuk az engem nem érdekel. Mondjuk azt, hogy hivatásból nekünk a másik oldalon kell állni.

- Meg alapvetően öntudatos polgárként is, aki mindig figyeli a hatalmon lévőket…

- Én azt gondolom, hogy nem vagyok egy különösebben véresszájú csávó, viszont olyan közegben élek, ahol csupa véresszájú ember van körülöttem, ha politikáról van szó. Ezért nem is szeretek ilyen szempontból megszólalni, mert óhatatlanul olyan közegben találom magam, ahol buta, fizetett, mindenféle rossz emberek pörögnek körbe. Én azért megpróbálom bizonyos távolságtartással, meg humorral kezelni ezt a szerepvállalásomat. Említetted, hogy lenyilatkoztam, kire fogok szavazni. Nos, igen, Mellár az – akivel soha nem találkoztam egyébként. Megnéztem, hogy ő az esélyes ellenzéki jelölt a körzetemben, s akkor azt gondoltam, hogy jól van, akkor támogassuk őt.

- Apropó véresszájúság. Az tudja igazán bevéreztetni az ember száját, ha konkrét politikai szerepet vállal. Neked tudtommal egy ilyen volt, amikor az LMP jelöltlistáján voltál, az EP-választásokkor. Azóta voltak, vannak még pártkötődéseid?

20180406_203345_masolata.jpg- Az úgy volt, hogy akkor még nem voltak eszközeik az LMP-seknek, hogy valami módon sajtónyilvánosságra vergődjenek. Úgyhogy ez egy ilyen gesztus volt, és hát nyilván mindenki ezt sejtette is. De ezen a listán ott volt még Cserhalmi Gyuri és csomó más olyan név is, akik soha életükbe nem fognak direkt politikai szerepet vállalni, ahogy én sem fogok. Tehát az egy gesztus volt, egy reménybeli induló brigád felé, hiszen azt gondolom – ahogy sokszor a popzenére is rá fér – a politikára is rá férne valamiféle megújulás, vagy valamiféle olyan szándékok megjelenése, amelyik mondjuk annak idején a korai Fideszre jellemző volt.

- Az LMP-vel megmaradt aztán a kapcsolat vagy elhalt?

- Hát, én akkor sem nagyon voltam velük kapcsolatban. Találkoztam velük összesen kétszer. Aztán volt, hogy mentünk Tusványosra, és akkor összefutottam a repülőn a Schifferrel, ott beszélgettünk. De nem jellemző. Nincsenek politikus barátaim, nem szoktam lobbizni dolgokért.

- De ők, azaz pártok keresnek például? Akár ajánlatokkal, akár fenyegetésekkel.

- Nem jellemző. Nekem semmi dolgom velük, én alapvetően nem szeretem azt a fajta ilyen reprezentatív társasági életet, ami azzal jár, hogy az ember celebekkel és politikusokkal keveredik. Viszonylag nehezen viselem a sima dumát, meg a jópofizást. Ezeket a köröket viszonylag gyorsan rövidre lehet zárni. Volt régen a Bandi a hegyről című lemezemen az a dalom, hogy „ tudom, hogy kell győztesnek lenni, de nincsen hozzá kedvem”. Én nem látom ennek a valódi tétjét, én nem látom azt, hogy ha nagyon népszerű popsztár lennék, akkor ez milyen elégtételt jelentene az életemben, vagy ha én lennék a legnagyobb magyar lemezeladó, az nekem jó lenne. Ugyanígy ha híres politikus lennék, és uralnám azt a 10 millió szerencsétlent, aki itt alattam vergődik, akkor az nem tudom, miért lenne jó. Tehát én ezeket nem látom olyan érdekes játszótérnek, hogy én is ott játsszam.

- Egy kicsit ide is kapcsolódik – de nem csak ide –, hogy egyszer azt mondtad, talán megfontolnád az elköltözést Magyarországról, és Székelyföldre mennél. Mennyire komoly ez?

- Én tényleg nagyon szeretem azt a fajta bölcsességet, amivel az igazi emberek – és nem feltétlenül az értelmiség – hanem az egyszerű emberek élnek. Például Székelyföldön. Magyarországon is létezett ez a bölcsesség amikor én gyerek voltam, és ez nekem nagyon hiányzik, eltűnt. Emlékszem, a szüleimmel elmentünk Kisújbányára, ez a Mecsekben egy kis falu, ami sok tekintetben hasonlít a székely falvakra. Sokan, amikor a korai 90-es években jöttek át, épp ott kötöttek ki. És abban a faluban is tapasztaltam akkoriban azt a régi, alapos tudást. Ami a konkrét költözést illeti, nyilván van egy a-terv az életben, egy b-terv és egy c-terv is. Az a-terv az nagyjából az, hogy marad minden így, és akkor maradok. Ez főleg nem tőlem függ, hanem tényleg attól, hogy most, amikor várhatóan újra nyer a Fidesz, mennyire vadulnak majd továbbra is. Én azt gondolom, hogy miközben a migránsos hülyeség megy mindenhol, a színfalak mögött nagyon komoly gazdasági hatalom-átcsoportosítás zajlik. Úgy, ahogy a szovjet utódállamokban is megfigyelhető. Igazolódik, hogy tulajdonképpen orosz mintájú átalakulás van nálunk, amelynek a tétje, hogy legyen egy család, amelyik birtokolja a nemzeti, mondjuk úgy stratégiai nemzeti iparágakat. Tehát van egy család, amelyik uralkodik. Ott van például Fehéroroszország: ahogy az, és többi olyan állam betagozódik Putyin Oroszországa alá, annak a modellje kezd kirajzolódni Magyarországon is. És itt a további kérdés az, hogy mikor érnek le a mi szintükre. Tehát hogy mikor hajolnak le azokért a morzsákért, amikben mi élünk.

- Az előbb Lecsó egy szót mondott, amikor arról beszéltünk, hogy nem vegzál benneteket a hatalom. Annyit szólt hozzá, hogy „még”. Tehát számítotok arra, hogy titeket is elér a boszorkányüldözés, gondolod, hogy a következő 4 év, 8 év, 240 év során rátok is sort kerítenek?

- Nézd, igazából csak azon múlik, hogy például kiállunk-e a civilek mellett, akiket várhatóan vegzálni fognak.

- Kiálltok?

- Valószínűleg igen, ha kell, ha kérik a segítségünket, akkor egy gesztus erejéig mindenképpen. Legalábbis én. De ez mindig egy ilyen megosztott, mert a zenekar tagjai nem politizálnak. Én politizálok. Ugyanakkor nem nagyon szoktam a színpadon tenni ilyet, és egyébként a magánéletben is kerülöm. Ha látnék bármi olyat, amin érdemes elkoptatni magamat és nevemet, és azt a fajta tőkét, amit ez a 30 év jelent nekem – persze mindenki kopik magától is, aki közéleti szerepet játszik – akkor még aktívabban kapcsolódnék be a politikai jellegű ügyekbe.

- Vissza a zenéhez: időtávlatban mennyit látsz még a Kiscsillagban?

- Figyelj, Tóth Tibi – aki a régi menedzserünk volt – 1995-ben megkérdezte tőlem, hogy mennyit látunk még a Kispálban, és azt mondtam neki, hogy max olyan 2 évet. De ez azért volt, van, mert általában a következő két évre vannak terveink. Annyit látunk előre, hogy mit kéne csinálni, mi az, amit szeretnénk, lemez, koncertsorozat, előadás, új szám. Egy zenekarban csak akkor érdemes benne lenni, ha nem látod a végét. Ha látod a végét, akkor nem kell csinálni.

- Közben megérkezett Lecsó is, úgyhogy most mindkettőtöktől kérdem: a folyamatos koncertezés mellett min dolgoztok épp?

Lovasi: - Egyszerre több lemezen. Nekem van egy ilyen szólólemez-projektem, amit a zenekarral közösen fejlesztgetek. Aztán van a Lecsónak a Pál Utcai Fiúk zenekara, amely úgy tízévente ad ki egy lemezt, és most eljött ez az idő és újra van egy kész lemez anyaguk.

- Mikor fog a PUF-album megjelenni?

Lecsó: - Még most, tavasszal. Vagy inkább az év második felében felvesszük. A legnehezebb mindig az, hogy megszülessenek a dalok, ha már nagyjából megvannak, még öltöztetni kell őket, hangszerelgetni, és nagyjából meg is van. Most hosszú idő után először elkezdtünk mind a négyen közösen próbálni, most négyen – így aztán sokkal rosszabb lett (nevet). Amikor legelőször elkezded otthon gitározni a számot, és érzed, hogy ezt most elkaptam, na ez a jó. Aztán elkezded a többiekkel játszani, és rosszabb lesz. Ott baj van. De ebben a mostani esetben amikor elkezdtük az új dalokat a többiekkel játszani, azt éreztem, hogy jobbak ezek a számok, mint otthon.

Lovasi: - És akkor van még Dávid, aki két éve csatlakozott a Kiscsillag zenekarhoz. Neki azelőtt is voltak munkái, filmzenéket csinált és alkalmazott zenéket, vannak saját dalai is. De ez az anyag, amit most összerakott, ez most nagyon izmos. Ez a harmadik projektje a zenekar tagjainak.

- Milyen jellegű ez?

- Kamarapop, ilyen art cucc, de Magyarországon nagyon nehéz ilyen párhuzamot vonni. Leginkább ez az angolszász artpop, mondjuk. Szóval, hogy ez nagyon értékes anyag. A Kiscsillag egy kicsit harsányabb, mint maga Dávid, azért is kell őt önálló szólammá tenni, mert önmagában is egy erős cucc, a magyar kínálatból számomra ez az év lemeze, de még meg kell jelennie.

- Ötven éves lettél tavaly. Hogy érzed, szétszórtabb vagy, összeszedettebb, fáradtabb, nyugodtabb, bölcsebb, milyenebb? Vagy ugyanolyan?

- Fáradtabb mindenképp, igen. Azt tudom mondani, hogy többet alszom. És kevésbé vagyok türelmetlen. Régebben azt gondoltam egy lemez előtt, hogy mi lenne, ha meghalnék, milyen szar lenne, ha ez nem jelenne meg. Na és valójában mi lenne? Ma már azt gondolom: semmi.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr7513817934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gleccsertetű 2018.04.10. 14:21:36

baszott jó lenne ha eltakarodna, évtizedek óta próbálja mérgezni a szar zenéjével meg az álértelmiségieskedő attitűdjével az embereket

nickelsdorf 2018.04.10. 14:57:44

Találó nevet találtál magadnak :)

GGy 2018.04.10. 15:41:02

@Gleccsertetű: maximálisan egyetértek veled. Segítsünk neki csomagolni!!!

celestial 2018.04.10. 15:50:05

@Gleccsertetű: és azt hogy? Mármint hogy próbálja mérgezni? De tényleg segíts már megérteni te valódi értelmiségi? Ja meg ok nem tetszik a zenéje van ilyen nincs ebből gond...de akkor mi tetszik? Mi ami nem mérgezi az embereket? Ja és szerinted ha el is költözik abbahagyja a zenélést? Értem én hogy Lovasi álértelmiségi szted de ha nem megy a szövegértés miért is kellene komolyan venni amit írsz?
Ja és akkor most jöhet a lapítás vagy a másrólbeszélés :)

Boar. 2018.04.10. 15:50:44

@Gleccsertetű:
Lovasi a zenéjével manipulálja az emberek agyát. Szerencsére téged ez a veszély egyáltalán nem fenyeget...

pulsarito 2018.04.10. 16:00:21

"...kiállunk-e a civilek mellett, akiket várhatóan vegzálni fognak."

A civilek - a valódi civilek - ma Magyarországon köszönik szépen jól vannak.
A nyílt társadalmas, felforgató, anarchista álcivil szervezeteket meg nem vegzálni kell, hanem kipenderíteni az országból!

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2018.04.10. 16:04:56

A korai Kispált szerettem a végét nem. Dagáylos lett, de ez igaz a Quimbyre is.

Az hogy milyen hatása volt Lovasinak, vagy Kispálnak a hazai zene közegre, az már nem az ő felelősségük. Valahogy senki nem akart mást csinálni hallgatni.

H7S, Nyers, Rémember, Üllöi Úti és sorolhatnám eltűntek. A PUF meg olykor van. De mi lette helyette? divat pop. Halott Pénz, Wellhello, Punnany amik hosszú távon sokat nem adnak.

Persze a fesztivál piac is tehetett róla éveikg Tankcsapda(Quimby/Kispál trió volt mindenütt, aztán egyszer ez elűnt és nem lett helyette más. Nem temrelt ki utódot, nem is lett talán támogatva.

Tankcsapda rádióbarát rock lett, a Quimby a 40-es párok Republic pótléka. H7S meg olykor debill dalai nem sokat segítettek.

Magashegyi pl sosem lesz tömeg zenekar, főleg ha mindjárt van light verziója.

Akkor legalább becsűlendő, hogy volt aki képes volt abbahagyni.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2018.04.10. 16:05:58

@pulsarito: amikor egy hatalom dönti el ki a civil, az már nem civil társdalom.

Behajtó70 2018.04.10. 16:11:24

Mielőtt telesírod a nett, jegyezzük meg, hogy lovasi(így!) a Kossuth díjat a gyurcsány-kormánytól kapta és vette át. Akkor nem aggódott a magyarokkal szemben gyurcsány, az mszp és az szdsz által elkövetett szemkilövetés, gumibotos verés, azonosító nélkul rndőrök miatt. Még kevésbé aggódott az őszödi beszéd miatt. Neki az belefér.

Jelenleg mi a problémája? Hazug gerinctelen szar alak!

Gleccsertetű 2018.04.10. 16:44:04

@celestial: egyszer kíváncsiságból elmentem egy koncertjére (Győr, valamikor a 90-es évek vége). lovasi nekiállt vergődni, amikor a közönség között meglátott egy magyar zászlót, h tegye el kurva gyorsan, mert őt ez nem érdekli. nemrég volt Erdélyben, ott is lengették a magyar zászlót és ez idegesítette. ezt mondta. most meg ő kiköltözne Székelyföldre? hagyjuk már. mártír akar lenni, mint a Settenkedő, aki a diktatúra miatt akart folyamatosan külföldre költözni (véletlenül sem azért, mert bolti lopáson kapták). szánalmas

@Boar.: 2/3. puszizlak

@Intimitás Gourmet: így van. arányokat nézve a kb 40.000 civil szervezet közül 40-el van probléma. olyan probléma, amit egy normális országban sem tűrnek meg.

Sir Galahad 2018.04.10. 17:00:40

Gondolom, úgy emigrál, mint Gerendás Péter pár éve, hogy bejelentette, aztán azóta is itt van.

MACISAJT 2018.04.10. 17:17:02

Annyira fog ez is kivándorolni mint alföldi robcsi vagy gerendás péter..
Tisztában vannak hogy azzal a szarral amit produkálnak, máshol labdába nem rúgnak.

Most láthatóan szarul érzik magukat, de ez egyáltalán nem baj.
Bezzeg mikor a gyurcsanyizmus dühöngött és embereket vadásztak le a pesti utcákon, lovas rendőrrohamokkal...akkor kussoltak. Akkor nem akartak "kivándorolni"

Szelid sunmalac 2018.04.10. 17:21:06

"Az hogy milyen hatása volt Lovasinak, vagy Kispálnak a hazai zene közegre, az már nem az ő felelősségük" - "aztán egyszer ez elűnt és nem lett helyette más. Nem temrelt ki utódot" - Na most akkor dontsd mar el mi felellosseguk, meg mi nem. Mar ne is haragudj, de ha egy zenekar van olyan jo, hogy mindenki oket hallgatja, akkor hog a picsaba mondhatod azt, hogy arrol a zenekar nem tehet? Tehat ha szar zenet jatszanak, akkor is mindeki oket hallgatja? Vagy ezt igy hogy? Aztan meg miert kellet volna nekik utodokat kinevelni? Most ezek zenekarok, vagy tanitonok?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.04.10. 18:19:51

Tessék, lehet indulni. .Libsikéim, kígyózzatok már el a búbánatba innét. Harmadjára lettetek elhajtva,nincs itt rátok szükség..

Nagyorrú Barbi 2018.04.10. 18:37:53

Menjen és sose jöjjön vissza!

Kelly és a szexi dög 2018.04.10. 20:49:39

Lovasi 50-ről írt Uj Péter? vagy még tart az örihari?

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2018.04.10. 21:13:52

Mint zenészt elimerem, sőt kedvelem Lovasit, a politikai nézeteivel nem értek egyet, ha ő ekkora radikális, lépjen ki.

berne 2018.04.10. 21:25:14

Sosem volt tényező. Max saját magát gondolta - gondolja annak.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2018.04.10. 22:01:20

Mekkorát nyertem volna tipp-mixen. ha meg lehet tippelni,hogy telekommentelik-e a falat ostoba fidesztrollok :D

xclusiv 2018.04.10. 23:10:23

@Behajtó70: még mindig ez a narancskommer toposz, hogy 12 kibaszott évvel ezelőtt a kéket szétverték a "békés kődobálókat"?

A nagyja nyilván megérdemelte, de sajnos voltak valódi áldozatai is a rendőri túlkapásoknak, ezt el kell ismerni. Viszont ezt érdekes módon a liberoszar zsindex dolgozta fel, aztán az elmúltnyócévben se lépett semmit az orbánista banda a bűncselekményeket elkövető rendőrök elszámoltatása érdekében.

Valamit szeretnék még hozzátenni?

xclusiv 2018.04.10. 23:11:31

@EU zászlót mindenhova!: jól fizetnek a bérkommentelésért? Van időm és netem, csak azért kérdezem :)

2018.04.11. 04:18:28

@Gleccsertetű: hat, Erdélyben, de meg inkább Székelyföldön igenis gáz magyar zászlót lengetni. Ugyanis egyrészt az Románia, másrészt meg Székelyföld és a székelyek nem annyira csípik Magyarországot se. Van nekik saját székely identitásuk, nem akarnak Magyarországhoz tartozni. Pár tizenéves hungariasta suhancot leszámítva.
Ugyanígy Felvidéken se csak a szlovákok vernek meg, ha magyar zaszlót lobogtatva irredentáskodsz, de a felvidéki magyarok is hamar rád szólnak, hogy ott ez nagyon nem helyénvaló dolog. A felvidékiek se akarnak magyarországiak lenni (akiket amúgy lenéznek), ugyanis nekik is megvan a maguk felvidéki identitása.

Lovasi nekem mindig kicsit erőltetett volt, önmaga nagyszerűségébe belehabarodott művész, eljárt felette az idő. A Kispál valóban egy korszak egyetemistáinak zenéje volt, de az a 2000-es években véget ért.

Gleccsertetű 2018.04.11. 06:47:02

@karandash: úúú, nekem egészen mások a tapasztalataim Erdéllyel és Székelyfölddel kapcsolatban

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.04.11. 11:04:20

@xclusiv: Tudod te azt, hogy hogy fizetik az ilyesmit..;) Úgy hallom Gyuri bácsi megunta a balfaszságaitokat, és kicsit szétcsap a hazai kitartottjai között, úgyhogy kezdhetsz izgulni..:)
süti beállítások módosítása