Blogosz

MESE NINCS.

Becsúszott

2011. április 13. 19:47 - BlogoszEditor

 No, itt van, ez ma jött. Majdnem egy hónappal ezelőttre vártam ugyan, de végülis így is jó. Sokat csúszott, a várt ünnepi átadásról is lecsúszott, az ígért áprilisi határidőből is kicsúszott, de aztán végül becsúszott.

 

 

 

Nagyonis fontos eleme persze a dolognak, hogy alapvetően önös politikai érdekek miatt kapjuk meg az állampolgárságot - ám ezt a vonzatát ezúttal nem akarom tárgyalni, most egy kicsit félreteszem. Hiszen jó ez azért, egyszerűen, önmagában. Ez az, amit alapvetően gondolok róla. A többivel foglalkozni ráérünk még, amikor majd közelebb érnek a dolog politikai konkrétumai.

Vannak még más vonatkozásai is egyébként. Ott van például az, hogy hiába adtam be a legeslegelsők között, az első napon a kérvényt, mégsem a legelsők között leszek magyar állampolgár. Mint már írtam erről, ennek az az oka, hogy a reklámemberek dossziéit vették előre, hetekre elfektetve a többi hasonló ügy intézését. Március 15-én ugyanis a reklámarcoknak kellett hamar és ünnepélyesen átadni a honosítási okmányaikat. Utánuk jöhet csak mindenki más. Kicsit cikoid a dolog.

Pedig külön fontos lett volna nekem is az, hogy március 15-én kapjam meg. Hiszen mi már csak ilyenek vagyunk: generációs, történelmi, nemzetiségi és ki tudja még hány más ok miatt valahogy szeretjük, ha magyaros, piros-fehér-zöld események pont magyaros, piros-fehér-zöld dátumokkor, történelmi napokon történnek velünk.

Á, de ez sem olyan nagy gond végülis. Csak nem ártott volna, na...

Gondoltam amúgy, hogy ha már nem március 15, akkor kiváltom mással. Hozok magamnak állmfőt. Pár hete Kolozsváron Sólyom László volt magyar köztársasági elnök adott át néhány honosítási okmányt, ünnepélyesen. Nekem amúgy még mindig ő a magyar államfő. Úgyhogy fel is hívtam a hivatalát, megkérdeztem, nem lenne-e errefelé valami dolga mostanság, jár-e a határszéli térségben, mert akkor szívesen venném, ha tőle kapnám. De nem. Sőt, eléggé határozottan azt válaszolta a titkárságvezetője, hogy "az elnök úr a következő időszakban egyáltalán nem tervez semmilyen honosítási ünnepségen részt venni, sehol, semmilyen keretek között". Nah: ha jól értem, ezzel azt üzente, hogy épp ennyire megromlott már a viszonya a kormányzó Fidesszel. Ezét is szeretjük: mert valahogy ő az igazi magyar (állam)polgár. Archetípus.

Egyébként úgy tudom, Bihar megyéből eddig még senki nem kapta meg a magyar állampolgárságot a könnyített eljárásban. Úgyhogy most, május 3-án egyszerre fogjuk átszakítani a célszalagot többen is.

Érdekes ez a május 3-i dátum egyébként is. Mivel a legelső nap, amikor kérvényezni lehetett, január 3. volt. Aznap kérvényeztem is. A Magyar Köztársaság elnöke március 3-án honosított engem. Az eskütétel pedig május 3-án lesz. Úgyhogy napra pontosan négy hónappal az indulás után lesz az érkezés. Nyilván ennek valami adminisztratív oka, ügyviteli magyarázata lehet. De azért érdekes, hogy napra kínosan precíz - cak épp hónapra nem volt az.

No, minden esetre majd megmutatom itt, milyen okmányokat kap a (vissza)honosított polgár. Addig pedig máris el lehet kezdeni morfondírozni, mint az egyik sajtós kolléganőm a minap: vajon mikor jön majd egy olyan hatalom, amelyik egy tollvonással megint elveszi ezt tőlünk, vagy ha el épp nem is veszi, de egy darab papírrá silányítja? Érdekes gondolat, s még érdekesebbeket szül, ha foglalkozunk vele.

De én most nem foglalkozom. Majd.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr442823983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása