Blogosz

MESE NINCS.

Alapkérdések

2012. június 28. 10:21 - BlogoszEditor

 

Általában csak akkor követem a focit, ha nagy tornák vannak (EB, vagy VB), illetve ha tétmérkőzést játszik a magyar, vagy a román válogatott. Ilyenkor figyelek is az igazán fontos részletekre.

Most, hogy már szinte vége a labdarúgó-Európa-bajnokságnak, van rálátás az egészre, összeáll a kép. Itt van lassan az ideje, hogy összegezzek. Eljött az ideje, hogy a sarkalatos kérdéseket felvessem, nyilvánosság elé tárjam.

Sokan elvesztek és elvesznek a részletek taglalásában. Stratégiákról, játékosok karrierjéről, csapatösszeállításokról, taktikáról beszélnek, mások pedig a kis színes járulék-hírekkel vannak elfoglalva, hogy hol laknak a játékosok, mit esznek, milyenek az ukrán és a lengyel körülmények stb. Én viszont igazán igyekeztem az EB során a lényegre összpontosítani, a legfontosabb ügyekre fókuszáltam folyamatosan. Ilyenformán az egész torna során volt pár visszatérő kérdés, amely minduntalan felmerült bennem a meccsek közben.

Olyan vonatkozások ezek, amelyek nélkül nem beszélhetünk labdarúgásról. Úgy hiszem, eme sportág szerelmesei számára sem mellékes felvetések ezek, s tulajdonképpen a torna alapvetését jelentik, fő elemeit boncolgatják. Ismertetem tehát, milyen témák foglalkoztatnak ezen az EB-n, milyen vonatkozásokon elmélkedem időnként, milyen kérdések fogalmazódnak meg bennem. 

 

Ki is most a címvédő?

A múltkori EB-döntőben kivel is játszott?

Milyen is volt már az akkori meccs, s mennyi lett az eredmény?

Idén lesz vonalbíró, vagy gólbíró?

Vagy minek is hívják?

Hánytól is van a meccs, háromnegyedkor vagy egészkor kezdődik?

De tegnap meg nem háromnegyedkor kezdődött?

De tegnap meg nem egészkor kezdődött?

Ma ki játszik?

És kivel?

Hogy lehet, hogy elfelejtettem, ha egyszer az előbb direkt rákerestem?

Kik azok ott, fehérben?

Kik azok ott, feketében?

Kik azok ott, sárgában?

Kik azok ott?

Mennyi is volt az eredmény az előző meccsen, amit amúgy szintén láttam?

Hol is állnak a csoportban?

Ez most hogy?

És akkor most mi van?

Hogy nézhette ezt el ennyire a bíró?

Ja, hogy én néztem el?

Hogy is hívják azt a csatárt, ott ni?

Hogy is hívják azt a hátvédet, ott ni?

Hogy is hívják azt a hogyishívjákot, ott ni?

Na, tudom már: ez nem izé?

Mely csapatokra fogadtam a kis szerkesztőségbeli játékunkban?

Hogyhogy nem ugrik be, hiszen még mailen is megkaptuk a fogadási listákat?

Megvan - de hogy fogadhattam ezekre?

 

És van még néhány olyan alapkérdés is, amely a jelen mellett labdarúgás jövője szempontjából is fontos, nem beszélve a nézettségről. Meg amúgyis.

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Mikor lesz már végre vége a spanyolok uralmának?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr444615800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása