Hihetetlennek tűnik, hogy még mindig elhiszik. Az meg főleg, hogy a világ legismertebb nagyhatalma, az USA is még mindig tudja ezzel butítani a választókat. Hogy azt mondja, "Change" ("változás").
Pedig ez már itt nálunk is cikinek számít, évtizedek óta. Romániában például állandóan változással kampányolnak, ám a Demokratikus Konvenció óta - amely ezt a bullshitet tökélyre vitte -, már felmerültek olyan idétlenségek is, hogy "A változás változtatása" ("Schimbarea schimbării"), meg más ilyen agymentességek. Ám ennek ellenére működik. Itt is. És ott, az USA-ban is. Egy jó kis change-duma mindig hoz szavazatokat. (There is no change in that.)
Kicsiny képösszeállítást készítettem magam is, ezzel köszöntöm az amerikai választások eredményét. Nicsak, milyen kis aranyos. Mi volt négy éve és mi most...
Ja, elmesélek még valamit. Régebben ment a tévében egy reklám. Farmert adtak el vele. A szövege ez volt: "Change it to Wrangler!" ("Válts Wranglerre!"). Az egyik ismerősömnek ez nagyon tetszett, bár nem értette a szöveget, nem ismerte a nyelvet. És hát azt hitte, az valami olyasmit jelent, hogy "Vagány a Wrangler". Ezért úgy döntött, azt a "vagány" szót át is veszi, s onnantól angolul mondta mindenre, ami szerinte vagány volt: "Hát ez aztán nagyon cséndzsi!"
:)
Na, de akkor nézzük is a cséndzsi kis képösszeállításomat, az USA-beli, és a mindenütti örök változások tiszteletére.
Hát így. Szerintem viszont: