Blogosz

MESE NINCS.

Mi, buzik...

2011. október 23. 12:30 - BlogoszEditor

 

Bemutatom Nagyvárad legbunkóbb buszsofőrjét. Nem csak úgy mondom - volt már alkalmam megismerni elég kollégáját ahhoz, hogy tudjam: van néhány igazi úriember is a volánok mögött, de a többségük alpári szerzet. Úgyhogy állíthatom, tényleg ő a bajnok a városban.
 
 
A 11-es vonalán teljesít épp szolgálatot a mai napon. Én meg a végállomáson épp a 22-esen ülök, amikor az tűnik fel, hogy a busznak már el kellett volna indulnia, de sofőr sehol. Bennem csak futó gondolat ez, hallgatom tovább a zenét közben.
Ám a többi utas épp ekkor hangosan is elkezd háborogni.
És azt látom, hogy a 11-es és a 22-es sofőrje lazán trécsel az utcán. Egy nő leszáll a buszról, oda is megy hozzájuk, jelzi, hogy jó lenne indulni. Erre pofátlankodni kezdenek vele – látszik a gesztusaikból.
Úgyhogy ekkor már én is leszállok, s odamegyek. A mi buszunk sofőrje az első szavamra elindul a jármű felé, elvileg rendben is.
 
Ám a másikkal, a 11-es vezetőjével a következő gyors kis párbeszéd alkul még ki - most még szóról-szóra emlékszem, bemutatom, az elejétől:
 
 
 
-     Elnézést, de nem kellene már indulni?
-         Mi van?
-         Nem „mi van”! Azt kérdeztem, nem kellene-e indulni.
-         Mi a fasz?
-         Na nem. Velem így nem beszél. Viselkedjen. Egy érthető és egyszerű kérdést tettem fel, ráadásul megfelelő modorban. És nem önnek, hanem a kollégájának.
-         Minek kell beleavatkozni?
-         Mibe? Van menetrend, aszerint kell járni, ez nem beavatkozás.
-         Na, nem beszélek én. Nem beszélek. Én csak a kollégáimmal tárgyalok, a faszomba.
-         Épp ez az: idő van, menni kell, nem társalogni. És ne mocskolódjon itt.
-         Szarok rá, bassza meg. Nem mondja meg nekem senki, mikor kell indulni!
-         Nem is. Hiszen ki van írva.
-         Kit érdekel, te bűnöző?
-         Engem. Épp engem. És a többi utast. Ha már a járművezetőt nem érdekli más, csak az édes anyanyelve.
-         Mi van? Ezt nem értem, a faszomba.
 
 
Na ekkor fotózom le az arcot. Ettől egy pillanatra még idegesebb lesz, majd hatalmas ütemben elkezd látszólag megnyugodni. Közben felszállok a buszra, ahol egy idős bácsi már maga is méltatlankodik. Le is kiált a másik sofőrnek, az előbb idézett lánglelkűnek:
-         Hogy beszél? Miféle emberek...
Az meg immár a bácsinak kiáltja vissza:
-         Mi van, vén buzi? Szopd le a faszomat!
-         Hogy mi? Szégyellje magát!
-         Anyádat, te vén szar!
A bácsi szólni sem tud már a meglepettségtől és a dühtől. De az induló 22-es busz után még megküld egy adagot a 11-es járat sofőrje:
-    Azt csinálunk, amit akarunk! Te mocsok vén fasz, te meg hiába is ugatsz itt. Dögölj meg!
 
 
Na, gondolom, ezzel ennyi. De nem. Mert a hátrahagyott ősember helyett rövidesen átveszi a stafétát a mi kis 22-es járatunk vezetője. Annál a megállónál ugyanis, ahol a bácsi pár perccel később leszáll, a sofőr kiszól neki, majd fenyegető kézmozdulatokat is tesz az immár a járdán haladó öreg irányába. Nem hallom, hogyan szidja a Helyi Közszállítási Vállalat egyik sofőrje az utast, mert a fülemben a fülhallgató, megy a zene. De látom, hogy fenyegeti még kicsit, a bácsi meg már szótlanul, oda sem nézve kullog a járdán - majd indulunk tovább.
 
Ahol én szállok le, ott már várom is a folytatást. És persze: ahogy elhalad mellettem a jármű, látom, hogy nekem is felemelt mutatóujjal integet a sofőr. Oké. Hazaérve azonnal veszem is az autót, s kimegyek utána a végállomásra. Ő már ott van, a busz mellett lébecol, s ahogy érkezem, úgy néz rám, mintha rég nem látott ismerősét pillantaná meg.
Odamegyek, s jön a harmadik menet:
-         Látom, uram, fenyegetett. Mondja, mit szeretne, hallgatom. Tessék, itt vagyok, jöttem, külön az ön kedvéért. Figyelek.
-         Na, először is velünk úgysem tud senki semmit csinálni, mi sofőrök vagyunk, érinthetetlenek. De én nem fenyegettem. Csak jeleztem, hogy nem kellett volna beavatkozni.
-         Mibe?
-         Abba az... izé. Abba, ott az előbb.
-         Na mibe? Mibe?
-         Odajött az a nő. Nem kellett volna még tetézni is.
-         Mit? Menetrend van, ennyi.
-         Jó. El is indultam végül, nem?
-         De. Külön köszönöm.
-         De azt a vénembert, aki a buszomról kommentált lefelé, na azt én még elkapom egyszer. Esküszöm, megfogom én még.
-         Hogyhogy? Milyen alapon?
-         Hát minek avatkozik bele ő is?
-         Mibe?
-         Abba na. A dolgokba. Nem kellene beavatkozni. Senkinek. Az utasoknak semmi dolguk velünk.
 
Megjegyzem: közben hozzám is ért, már a legelején, agresszíven - amire én lesepertem a kezét magamról. Közben azon gondolkodtam, futólag, hogy Romániában milyen a közfeladatot ellátókkal el nem látókkal kapcsolatos jogszabályi keret, vagyis ha mégegyszer megpróbál hozzámérni, s akkor szükségszerűen bár, de teljesen méltatlanul és elveim ellenére összeverekszünk, akkor kodifikáció perspektívájából ez milyen besorolású.
 
De nem. Hanem idegesen (persze, még ő ideges, nyilván) odébbáll: hamar dolga akad a legközelebbi üzletben, bemegy oda.
 
Nem tudom, mikor fog kijönni, de sanszos, hogy ezúttal időben. És az indulás is pontos lesz. De majd elmúlik ez is. Holnap talán már megint csak külön felkérésre indulnak majd. Hiszen hallottuk: azt csinálnak, amit akarnak, érinthetetlenek, miegymás.
És – mint látjuk – közveszélyesek is. Utasokra vadásznak.
Remélem, a bácsi hord magánál valami fehér fegyvert. A nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat járatain ez lassan alapszükséglet lesz.
10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr403323657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

béef 2011.10.23. 13:51:51

Hangfelvételt nem sikerült készítened?

tough 'n' weird 2011.10.23. 13:56:43

Dobbenetes, meg jo, hogy nem utott meg az idiota. Nem lehet az ilyet feljelenteni? Bar valoszinuleg ugyse fog semmi tortenni, de legalabb irasban jelezni a fonokenek...

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.10.23. 14:00:38

@béef: Béef, amikor kimentem a sofőr után, kezemben a mobillal szálltam ki az autóból, épp ilyen meggondolásból. De aztán vissza is tettem. Biztos voltam benne, hogy itt mostmár nincs szükség ilyesmire, ugyan, minek is túlozzak...
Hm.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.10.23. 14:09:51

@tough 'n' weird: A főnökük nem sokkal különb, mint ők. Régebben már megírtam itt is egyes posztjaimban, mi történt, amikor jeleztem neki számos rendellenességet. Lényegében tart a saját alkalmazottaitól, meg amúgy nem is nagyon törődik velük...

kaqukk 2011.10.24. 07:53:44

Ááá. A( közfeladatot) Látók Rendje.S ezen belül is az Érinthetetlenek Kasztja.Balkáni Köz.Játék.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.10.24. 07:56:26

tough 'n' weird: Van fejlemény. Ma reggel ugyanis felhívott a Helyi Közszállítási Vállalat igazgatója, s közölte, hogy belső vizsgálatot indított, miután elolvasta a jelen blogbejegyzésemet. Ezt a bejegyzést bejelentésként fogja fel tehát, s lépni fog.

d.bea 2011.10.24. 10:16:10

kiváncsi lennék az ú.n. belső vizsgálatra... groteszk az egész, úgy ahogy van

tough 'n' weird 2011.10.24. 14:40:36

@BlogoszAnima: Hat ez szuper es raadasul olvassa a blogodat :))))

B_Bori · http://hetedhetorszag.blogspot.com/ 2011.10.24. 15:57:42

Bocs, azért amit most mondani fogok: ezt úgy lehetne megoldani, hogy fel kellene bérelni pár velencei atyafit, jól megveretni a bunkóját, miközben értésére adni, hogy ha nem tanul illemet több ilyen verés várható... Fogadok, hogy másnap már ő lenne a legpontosabb, legillemtudóbb fazon. Az ilyenek csak az erőszak nyelvét értik, és ne gyertek nekem azzal, hogy békés, törvényes eszközök, meg tárgyalás, meg kulturált felelősségrevonás. Ne a próféta szóljon belőlem, de ez is következmények nélkül fog maradni.
süti beállítások módosítása