Blogosz

MESE NINCS.

A bandavezér is megjelent a végére... - újabb kitűnő gazdasági és marketinghúzás a szigetesektől

2018. augusztus 14. 13:42 - BlogoszEditor

Mint minden évben valamivel, idén is ügyes újítással állt elő a Sziget, mégpedig olyannal, ami egyszerre előremutató, környezetvédelmi szempontból is, de mivel persze ők sem amolyan naiv, treehugger környezetvédők, hanem kőkemény gazdasági megfontolásaik is vannak, pénzügyi szempontból sem semmi az ötlet: a milliónyi (és egy ekkora rendezvényen nem túlzás, milliónyi) műanyagpohár helyett, amikből a fesztiválozók hörpintenek, immár egyetlenegy pohárral is végig lehet nyomni a teljes fesztivált. Tehát idén már a műanyagpoharak nagy része sem kerül a szemetesekbe. Szóval elvileg elegendő egyetlen poharat megvenned, mondjuk az egésznek az elején, és ha nem felejted ott sehol, akkor még pénzt is spórolsz, mert nem kell minden italhoz újabb és újabb poharat megvenned, és ez a Sziget-márkával elátott pohár még emléknek is jó végül. Tehát ez csak akkor, ha már az elején megérted az új koncepció működési elvét, követed is azt, és nem is fejeted ott a poharadat sehol. Következésképp - gondolom, mondanom sem kell - nekem hozzávetőlegesen hatmillió poharam lett a fesztivál végére.

Jó, kicsit pontosítsunk: jelenleg 8 poharam van - az összesen csak 7 napos rendezvényről. Amit tehát egy pohárral is végignyomhatsz. De ki várhatott mást? :)

Na, de vissza a koncepcióhoz, amely elbűvölően sokoladlú. A dolog lényege, hogy nem olyan kis vékony műanyagpoharakat adnak, hanem legyártattak vastag falúakat, amelyeknek jelentős része mindenféle Sziget-tematikával van díszítve. Így szuvenírnek is jó. Ezen visszaváltható poharakat mindenki az első italvásárlás mellé kapja, 450 forintért, amit aztán a fesztivál alatt mindenhova magával vihet, új italát pedig már egy másik, tiszta cserepohárba kapja, bármelyik helyszínen. Tehát egyszer veszel meg poharat, 450 forintért, onnantól minden helyszínen tisztát kapsz helyette, az újabb italaidhoz, ha az előzőt megőrízted, és leadod az újabb vásárláskor. Ha nem, tehát ha nincs nálad pohár, vagy a betéti díj befizetését igazoló token sem, akkor viszont minden egyes italod árához automatikusan hozzáadnak még 450 forintot,vagyis egy új pohár árát, amibe töltik. Aki pedig nem akarja végig hurcolászni a poharát (mondjuk fesztiválon szerintem kényelmetlen is), az leadja bármeyik bárnál, cserébe kap egy kis papírkorongot, vagyis egy tokent, amit új pohárra cserélhet a következő bárban. Jó: sejtem, hogy ez így csak részben érthető - az ember csak használat közben érez rá igazán, akkor tanulja meg, élesben, hogy is megy a rendszer. Kivéve persze az olyan embereket, mint én, akik a Sziget utolsó napján már azt nézegetik, hogy a szálláson 1 pohár helyett 8 gyülekezik épp az asztalon - WTF. Ám a viccet félretéve sok ilyen ember van még, sőt, sokan vannak, akik gyűjteményt raknak össze a midenféle díszítésű szigetes poharakból. Például a kint lakók közül sokakat lehet látni, ahogy holtfáradtan cipelnek az éjszakai buszokon 5-8-10 poharat a szállásaik felé. :)

Emellett vannak még más vonzatai is az újításnak. Hiszen egyrészt eddig mindig ingyenesek voltak a poharak, mostantól azonban tehát automatikusan 450 forintot kell fizetni értük. Szóval környezettudatosság ide, vagy oda, anyagilag is jó ez a szervezőknek. Ami amúgy természetes: a világ civilizát részein épphogy nagyonis üzlet is a környezetvédelem, a kettő össze is függ, több szálon, és sok pénzt csinálnak belőle vállalkozások.  A Szigeten összesen több százezer látogató van - tehát több százezerszer 450 forint. Na ugye... Továbbá így már jelentősen kevesebbe kerül a Sziget mögött állóknak a hulladék eltakaríttatása, mivel jelentősen kevesebb hulladék keletkezik - az emberek nem minden ital után dobják el a poharaikat, sőt, normálisék még haza is viszik a mostaniakat, emlékbe, mivel tetszetős kivitelűek. Azaz egyszerre spórolnak a szervezők, és még egy kis mellékes pénzt is beszedhetnek. Az is igaz, hogy az egésznek a megszervezése vitt is pénzt: még a rendezvény előtti sajtóbejáráskor elmondték a szervezők, hogy hatalmas rendszert kellett kidolgozni és kell működtetni ahhoz, hogy minden heyszínen egyszerre működjön is a rendszer, és több százezer darab tiszta pohár álljon rendelkezésre a teljes Szigeten, hogy a bárpultoknál folyamatosan, fennakadás nélkül tudják cserélgetni a használtakat tisztákra.

És itt jön be még az, hogy kitűnő reklámfelület is ez a tárgy. Egyrészt egyes partnereik (például a Dreher) logói vannak a poharakon, de ízlésesen, nem túl tolakodóan, másrészt önreklám megy rajtuk. De az is nagyon ügyes koncepcióval. A Sziget ugyanis évek óta úgy építi a saját márkáját, a márka arculatát, hogy az antirasszizmus, a környezettudatosság, és más hasonló, még mindig fontos, ugyanakkor hangzatossága miatt tömegeket lelkesíteni képes koncepciókhoz rendeli a Sziget nevét. Például: a Sziget, az Island of Freedom, ugyanakkor ami ott zajlik, az Love revolution, amire vigyázni kell ott, az többek között a Green planet, meg az Against racism. És ilyesmik. Nem csak üres jelmondatok ám ezek, mivel a szervezők részéről ugyan az imázs része ez, ám a résztvevők meg általában liberális, nyitott, épeszű emberek, többnyire Európa civilizáltabb országaiból, tehát náluk nemcsak működik az ilyesmi, és nemcsak rezonálnak ezekre, hanem ezek természetes dolgok számukra.

No, és ilyen tematikák jelennek meg a poharakon is. Akárcsak mondjuk az egyes partikon a szervezők által osztogatott Sziget-zászlókon, és egyéb reklámtárgyakon. Egységes egész a teljes koncepció. És nálam ilyen kombókba álltak össze ezek a dolgok. Mutatom, ez zajlott és zajlik most itt, a szobámban.

Így kezdődött az egész: az első "fecskék", itthon, az asztalon pózolnak, még az elején. Érdemes megfigyelni, ahogy a sokféle dizájnú Sziget-zászló közül az egyikhez tökéletesen passzol a sokféle dizájnú Sziget-pohár közül az egyik. Baromi jók lehetnek a marketingeseik.

20180813_132524.jpg

 Pár nappal később már egy egész csapat gyülekezik nálam, a zászló alatt...

20180813_133751a.jpg

Utolsó előtti napon, vagyis tegnap aztán váratlanul megjött a - szerintem - bandavezér, azaz a "Love revolution" feliratú illető is. És elfoglalta méltó helyét a csapat élén, premier plánban.

20180814_115816.jpg

Ma pedig, a zárónapon a totális ultra bossfőnök pózol a lobogó alatt, két fő szárnysegédjével, "Against racism"-mel és "Green planet"-tel.

20180814_121108.jpg

Szuper ez az egész játék. Főleg, hogy egyáltalán nem játék. Megint gratula, Sziget. Pedig közben ráadásul tulajdonost váltottál. De ami megy, az változatlanul megy. Én is megyek: utolsó napra szólít a bandavezér, azaz Love revolution.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr8514180275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása