Blogosz

MESE NINCS.

Rossz, és tud tovább romlani: egy lehetséges ok, amiért ilyen csapnivalóan működik a váradi utastájékoztató rendszer

2024. január 22. 17:54 - BlogoszEditor

Igaz, hogy a Nagyváradi Tömegközlekedési Vállalat (OTL) által használt utastájékoztató rendszer megállóhelyeken lévő digitális tábláin többnyire hülyeségek szerepelnek az érkező járatokkal kapcsolatban, valamit mindenféle más téves információ is, de legalább jó, hogy ha valahol elakadás keletkezik, azt valós időben megjelenítik rajtuk. Legalábbis így tervezték ez utóbbi dolgot, és mi is ezt gondolhatnánk.

De ezt sem mindig tüntetik fel, többnyire az ezekről való tájékoztatás elmarad. Na, de nem mindig marad el, sőt, van, hogy érdekes módon igyekeznek is behozni a lemaradást: csütörtökön például az egyik téren volt egy kis elakadás, egy meghibásodott villamos miatt körülbelül huszonöt percig állt a forgalom – ez meg is jelent néhány táblán, bár távolról sem mindegyiken, majd kevesebb mint fél óra múlva helyreállt a közlekedés; ma pedig már hétfő van, és a nagyállomással szembeni utastájékoztató táblán még mindig az a felirat fut, hogy egy villamos elakadása miatt a szakaszon áll a forgalom. Nézegetik is a megállóban várakozó utasok, tanácstalanul. Közben persze ott mennek el a szerelvények.

Mióta leszerződtek ezzel a céggel, amelyik Bukarestből irányítja a rendszert, minden érintett városban, amely őket bízta meg ezzel, nemcsak ezeken a táblákon szerepel sokszor butaság, sőt, néha értelmetlen jelhalmaz, hanem magukon a járműveken lévő bérletérvényesítő terminálok is sokszor működésképtelenek. És nemcsak a rendszer lényege nem működik jól, hanem a periférikus elemei sem okésak: például a megállóhelyek nevét sem tudták normálisan felvinni a rendszerbe, számos esetben hülyeségek szerepelnek a következő megállóhely neveként a buszokon és villamosokon is, melléütésekkel, helyesírási hibákkal, nevetséges és szükségtelen rövidítésekkel, valamint koncepcionálisan is tévesen. De ez a mai csak egyetlen példa, több százával vannak már ilyenek. Erről a mairól csak eszembe jutott – sokadszor – valami még lényegesebb és jellemzőbb. Katasztrófa az egész, mégpedig egyre komolyabb katasztrófa: sok-sok éve gyenge a rendszer, rengeteg hibával, de arra azért képes, hogy egyre rosszabbul működjön. Ahogy telnek az esztendők, szó sincs arról, hogy legalább javítanának rajta, sőt, tovább romlik, egyre inkább szinte gazdátlannak tűnik az egész.

20211010_175619.jpg

Külön kiemelendő, hogy bár a kezdeti hibák óta ma már a teljes szolgáltatás kritikán aluli, és bár sok éve ilyen kriminális, mégsem bontotta fel a szerződést a céggel a nagyváradi önkormányzat. Már kezdtem azt hinni, azért nem, mert a várost is vezető PNL egyik házi cége lehet ez is. És a városi tömegközlekedési vállalat berkeiből is épp azt hallom most, hogy már egyes ott dolgozók is arra gyanakszanak, hogy ez a PNL házi cége, és amely romániai városokban ez a vállalkozás irányítja az ilyen rendszereket, mindenhol ugyanerről a háttérről lehet szó. Azt is megsúgták, hogy ahelyett, hogy megszüntették volna az együttműködést egy ilyen katasztrofálisan slendriánul dolgozó vállalkozással, épp nemrégiben hosszabbította meg a velük kötött szerződést Nagyvárad.

Mint ismert, az OTL néhány éve közvetlenül a városvezetés irányítása alatt áll: az addig önálló ügyvitelű entitásként működő Nagyváradi Tömegközlekedési Vállalatot egyszerűen saját hatáskörébe vonta a PNL-s önkormányzat. Már akkor is lehetett sejteni, hogy a cél az volt, hogy ezzel a megszerzett céggel is mindenféle pénzügyi manővereket hajtsanak végre.

Szóval minden alkalommal – és ez nagyon gyakori, sőt, egyre gyakoribb –, amikor siralmasan működik, vagy épp egyáltalán nem működik a rendszer, mindinkább hajlamos arra gondolni az ember, hogy itt is az a lényeg, hogy az önkormányzat kifizesse – természetesen közpénzből – a cégnek az esedékes összegeket, és mindkét félnek az a fontos, hogy ez a pénz ehhez a vállalkozáshoz menjen, az mellékes, hogy csapnivaló, amit cserébe nyújt. Mintha az csak paraván lenne a pénzmozgatásokhoz, de még paravánnak is csak hevenyészett.

Tehát ez egy lehetséges oknak tűnik, amiért ilyen csapnivalóan működik a váradi utastájékoztató rendszer. Meg az országban szinte minden. Mert ugyanilyen alapon van megszervezve majdnem minden, és az összes párt ugyanezt műveli, mindenütt, ahova csak be tud furakodni. Igen, az a párt is, amire ön tervez szavazni nemsokára. Olyan is minden, amire ráteszik a kezüket. Minden komolyabb fejlesztés legfontosabb eleme a pénzszivattyúzás, magánszemélyeknek, és kötelezően az érintett cégeknek, meg pártoknak is – ha emellett esetleg tényleg valami fejlődést is hoz az adott beruházás, az mellékesebb, ha meg nem hoz, vagy ha nem működik, vagy nem rendesen működik, hát istenem.

Minek is annyit rinyálni, hát például most is jár az a nyüves villamos, nem?! Hogy aztán a milliókért kiépített és működtetett rendszerben épp az szerepel, napok óta, hogy nem jár, az mit érdekel téged, vagy engem?! Közünk?! Hát de nem?!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr818308963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása