Blogosz

MESE NINCS.

Baleset

2011. május 29. 17:13 - BlogoszEditor

 

Biciklizek, biciklizgetek. Ahogy ott tekerek, látom, épp megy át az úton előttem egy fekete bogár. Na, mondok, ezt én most kikerülöm, bár már nagyon közel vagyok hozzá. Mekkora mázlija van, hogy pont észrevettem, az utolsó pillanatban, s pont velem találkozott, aki majd jól megkíméli az életét. Már szinte buddhista vagyok, úgy megóvom. Ezt megússza most. Úgyhogy egy gyors kormánymozdulat balra, egy jobbra - s azzal véletlenül keresztül is hajtottam rajta. Precízen, pontosan épp telibe kaptam, még a hátsó kerék is átment rajta, kilapult.

Szóval néha a megfelelő szándék mellett sem lehet jól lavírozni.

Onnan jut eszembe ez, hogy - mint észrevettem - pár napja ismét átengedi a Facebook a Kurucinfóra mutató hivatkozásokat, feloldották a tiltást.

Pedig jól próbált lavírozni a Fácse is: a saját szabályzatát követve letiltotta a sértő, uszító, diszkrimináló beteg honlapra való bármilyen utalást. Azaz próbált kiegyensúlyozott lenni, egy mozdulat balra, egy jobbra, egyensúlyban tartani az egészet, nem elborulni. (Agyilag sem.) Aztán végül mégis áthajtott a saját bogarán, kilapította az elveket. (Ehhez amúgy az kellett, hogy jobbikos politikuskák megfenyegessék azzal, hogy botrányt csapnak, sőt, még meg is keresték a Fácse európai ágának egyik vezetőjét.)

Úgyhogy elméletben nagyon könnyű, gyakorlatban azonban már legalább annyira nehéz a nyitottság, egyenesség, a szabadság garantálása - akkor, amikor épp olyan férkőzik be a képletbe, s olyannal kellene ezt gyakorolni, aki zárt, sunyi, mások szabadságát akarja korlátozni eltörölni. Mást mondanak ilyenkor az elvek, amelyek befogadóak, s mást a logika, amely viszont emlékeztet minket arra, hogy öreg hiba kígyót melengetni a keblünkön. Úgyhogy nem könnyű ilyen esetekben jól lavírozni.

A bogár amúgy nyilván megdöglött - s amíg hátrafelé nézegetve ezen kis történés groteszk voltán röhögcséltem épp, belehajtottam egy gödörbe, s onnan behuppantam egy bokorba.

Mindig bünteti a sors, megveri a fátum a magyart, ugye. :) Többek között van, hogy balesettel, van, hogy "nemzetvédőkkel" sújtja. :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr112941222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása