Blogosz

MESE NINCS.

Nem én vagyok az

2024. február 29. 19:33 - BlogoszEditor

Viccesen hívta fel a figyelmemet egy ismerősöm, hogy milyen jó kis táblát tettem a Szent László templomba.

Amikor az üzenetét megkaptam, épp arrafelé jártam, úgyhogy be is ugrottam megnézni. És valóban: ezt találtam. A Nagyvárad főterén álló templomban ott ez a tábla, pontosan az én monogramommal. Mind a vezetéknevem, mind a keresztnevem ritka, ezért viszonylag ritka maga az ilyen monogram is.

20240229_171429.jpg

Egy pillanatra engem is őszintén meglepett, hogy mit keres az enyém ilyen helyen. Főleg, hogy amúgy református vagyok, de az sem nagyon, ez pedig katolikus templom, és katolikus szokás, de ha katolikus lennék, akkor sem lenne rám jellemző az ilyesmi. Ráadásul pont az oktatási törvény kapcsán, ez önmagában is érdekes.

Teljesen őszintén és ártatlanul el is kezdtem gondolkodni azon, vajon mi lehet a háttere ennek, és melyik országbeli oktatási törvényről lehet szó. Lelki szemeim előtt meg is jelent egy apróra öregedett, jámbor, az orránál tovább semmilyen ügyben nem látó, kis, romániai magyar néni, akinek az unokája szintén romániai magyarként talán kapott pár tízezer forintot a Fidesz által összerabolt és összelopkodott közpénzből, segélyként. Ha meg nem a magyarországi oktatási törvényről lehet szó, akkor valami hasonló történhetett, csak a romániai normatíva vonatkozásában, és akkor meg az RMDSZ valami részeredményéért hálálkodik ennyire, és ilyen szokatlanul. Ezek voltak tehát az automatikus tippjeim.

hhhh71359.jpgMásodik lépésben el is kezdte az agyam hirtelen előszedegetni, hogy milyen nevek léteznek, amelyek „Ö”-vel kezdődnek. Első körben női nevek, de mivel hirtelen egy sem ugrott be, legyen akkor férfinév is. Aztán eszembe jutott egyetlen „Ö”-vel kezdődő női név, az Özséb – de az is férfinév. Más semmi. Később aztán beugrott még az „Ödön”. Ödön? De hát milyen Ödön lenne akkor már, "Sz"-szel kezdődő családnévvel? Mit tudom én, legyen mondjuk találomra "Szabó". És hirtelen itt lett meg a megoldás: hát Szabó Ödön az, az RMDSZ Bihar megyei parlamenti képviselője, egyben a Bihar megyei szervezetének ügyvezető elnöke. De most komolyan, ez már nem vicc: ezek szerint az ő táblája ez, ő rakatta ide. És, hogy milyen változást intéztek az égiek tavaly, a romániai oktatási törvényben? Fogalmam sincs, de utánanéztem: például biztosítani kell a működés költségeit 300-as diáklétszám alatti iskolákban, eddig ugyanis a fejkvóta-finanszírozás miatt a kevés diákot beiskolázó intézmények nem voltak fenntarthatóak; országos programot lesz a román nyelvet speciális tanterv szerint tanuló kisebbségieknek; egyre általánosabbá válik a digitális oktatás az iskolákban, továbbá a diákokat a tudatos médiafogyasztásra, az álhírek kiszűrésére, illetve kiberbiztonsági alapismeretekre is tanítani fogják; a törvény a felsőoktatásban lehetővé teszi a tanárok kettős képzését, vagyis a tanulmányai ideje alatt két szakra is kiképezhetik (például lehet belőle fizika–kémia tanár), ugyanakkor olyan képzési formákat is bevezetnek, amelyek az ipar által igényelt képzést részesítik előnyben – és megjegyzem, a gyakorlatba ültetéshez 3,6 milliárd eurós támogatást kap Románia az EU helyreállítási alapjából.

Na most mondd meg: ki gondolta volna, hogy istenék ilyesmikkel foglalkoznak…? Szóval azzal kapcsolatban, hogy én tettem-e oda a templom falára a látszólag az én monogramommal ellátott táblát, a következő nyilatkozatot teszem: ezt te sem gondolhatod komolyan.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr3518342787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása