Blogosz

MESE NINCS.

Kenyértörés

2011. szeptember 01. 13:48 - BlogoszEditor

 

Épp csak kiugrottam a szerkesztőségből, kenyeret venni.

A standnál előttem egy hölgy, alaposan nézegeti a kenyereket egy ideig, olvasgatja az összetevőiket, végül vásárol, majd elmegy. Ahogy hallótávolságon kívülre ér, az elárusító nekem, a következő vásárlónak kezd panaszkodni. (Öreg hiba, mivel irtó visszatetsző, de attól még szokás.)

"Látta ezt? Olyan kekec emberek vannak. Ez a nő is itt nézegette a kenyerek összetételét. Ceaușescu idején örültünk, ha egyáltalán volt kenyér, nemhogy érdekelt volna, mi van benne, vagy mi nincs. Válogatósak lettünk, az a baj."

Aha. Rendben. Én meg pont egy állományjavító nélkülit kérek. Csak olyat eszem. Kérdem, van-e. "Hát hogyne, direkt Önnek tettem félre itt az előbb, nehogy az előző vásárló megvette volna. Úgyis annyit válogatott. Itt van, tessék." És már nyomja is a kezembe. Hogy pont ez az utolsó ebből. Oké, megveszem, elhozom.

Épp ránézek aztán a szerkesztőségben, ahogy itt kenyereg az asztalomon. Az első pár szó, amire ráesik a tekintetem az összetevők közül: "állományjavító - E 170"...

(A nagyszüleim még úgy tartották, a kenyeret eldobni nagy bűn. Igaz, az még tényleg kenyér volt. Én is inkább magamat dobom el. A kenyér sorsa meg még homályos. Akárcsak a tartalma.)

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr403195413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B_Bori · http://hetedhetorszag.blogspot.com/ 2011.09.01. 19:10:31

Hm, no igen igen, az új codex alimentarius bevezetésével még rosszabb lesz minden, műanyagot fognak enni a műanyag emberek, ahogy azt már Kínában is teszik (tudtátok pl. hogy mérgező anyagokból teljesen valóságosnak tűnő tojást lehet előállítani? Ez is kínai találmány, mert olcó :). Mondanám, hogy süssél otthon, de a liszt sem kóser, úgyhogy teljesen mindegy, melyik méregbe döglünk bele. Lassú kiirtása ez az emberiségnek, és a gyógyszeripari maffia meg röhög a markába. Nem vagyok összeesküvés-elmélet párti. De tényleg. Huh, tudjátok hol lehet ma Váradon jó perecet kapni? A Múzeumkert bejáratával szemben, majdnem a sarkon van egy kis földszinti pereces, hát én nem tudom mit csinálnak, vagy mit tesznek bele (valószínűleg itt is sok az E adalékanyag), de esküszöm, olyan jó, ropogós íze van, mint gyerekkoromban! Ja, és reggel kell menni, mert délre általában már el is fogy :) A csudába, de megéheztem...

B_Bori · http://hetedhetorszag.blogspot.com/ 2011.09.01. 19:38:12

Ah, apropó, hol vetted a kenyeret? Mert ahol venni szoktam, ott nem merek próbálkozni sem, mert 1. kitörik a nyelvem abba a mondatba, hogy fara amelioratori 2. eleve csúnyán néz a 100 kilós néni, és ettől érzem, le kell mondanom az egészséges táplálkozáshoz való jogomról.

1olvaso 2011.09.02. 06:38:13

En magam sutom a kenyerem. Bar a lisztek minosegeben sem lehetunk biztosak...
(Az ekezeteket melle kell kepzelni. :-) )

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.09.02. 14:42:17

@1olvaso: A házikenyeret én is szeretem. De itt, a városon, olyan házi géppel készített kenyeret nem.
A lisztekről annyit biztoan tudunk, hogy a kereskedelemben már nem létezik állományjavító nélküli. Kerestem. No.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.09.02. 14:43:34

@B_Bori: A Decebal piacon (magyar neve nem ugrik be, sajnálom, ez van, pedig kellene :P), az üzletsoron.

BlogoszEditor · http://mesenincs.blog.hu/ 2011.09.02. 14:44:21

@B_Bori: Aha, kóstoltam ott a perecet. Nem rossz.
süti beállítások módosítása