Apró újdonság. Az új váradi buszokon látható ez az új felirat.
A Solaris buszokról van szó, amelyek pár hete közlekednek a városban.
Emlékezhetünk, hány és hány éve téma - a rengeteg kis stresszelő romániai abszurd apróság, az élettartamunkat pici harapásonként kurtító balkáni rágódások egyikeként - az is, hogy mi a helyzet a közszállítási járművek fűtésével. Évtizedeken át újra meg újra fellángolt a vita.
A vállalat vezetése hol azt hazudta, hogy fűtenek minden járműben, hol arra hivatkozott, hogy azért nem, mert spórolnak. Az utasok számtalanszor számonkérték a fűtés hiányát. A járművezetők pedig azt tettek, amit akartak: volt, aki bekapcsolta a fűtést, volt, akinél ez szóba sem jöhetett. Sőt, nem egyszer voltam tanúja, hogy alpári, arrogáns stílusban még kis is osztották a dideregve reklamáló utast.
Most legalább tudjuk: ha 5 fok alá esik a hőmérséklet, a járműveket fűteni kell.
Ja, persze az is igaz: eddig sem az volt a gond, hogy mi ne tudtuk volna.
(És most is kijönnek a remízből olyan járművek, amelyeken ugyan bekapcsolhatja a vezető a fűtést, csak épp a rendszer nem működőképes.)
Amúgy a fenti képet egy olyan délutánon készítettem, amikor odakint -3 fok volt.
Amikor a járművezető meglátta, hogy fotózok, feljebb húzta a fűtést.
Ezek szerint az volt a baj a váradi közszállítási járművek eljegesedésével régebben, hogy évtizedekig sem mobilom, sem digi fényképezőgépem nem volt.
Néha az a furcsa képzetem támad, hogy azért van egy kis fejlődés itt-ott.
Ám pont amikor ezen már elméláztam volna, a sofőr a fűtés mellé feljebb húzta a vezetőfülkéből bőgő manelét is.
A vadiúj, csillivilli, korszerű, fűtött busz lakodalmas menetként ricsajozva süvít végig a városon.
Ez is a "fejlődés" fokmérője végülis, nem csak az utastérbeli celsiusok.