Blogosz

MESE NINCS.

Fennakadtam a szűrőn

2009. szeptember 18. 22:28 - BlogoszEditor

A pontos idő 20 óra 12 perc, híreket mondok.

Hivatalosan is bejelentették ma: Magyarország középső részén immár járvánnyá alakult az újinfluenza terjedése. Az ország többi régiójában is járványügyi készültség van.
Közben világszerte meghaladja már a 3200-at az új típusú influenza halálos áldozatainak a száma, de a vírus egyelőre nem mutálódott - közölte az Egészségügyi Világszervezet (WHO). A halálos áldozatok száma több mint 650-nel nőtt az elmúlt egy hétben. A laboratóriumban megerősített fertőzések száma nagyjából 250 ezer a világon, de a WHO szerint ennél jóval többen kaphatták el a betegséget.
Ami Romániát illeti, decemberben kezdik a világjárványos influenza elleni oltási kampányt - tudatta ugyancsak ma az egészségügyi minisztérium. A vakcinából november végére készül el 5 millió adag, a Cantacuzino laboratóriumban. Romániában a friss hivatalos összesítés szerint eddig 326 megbetegedést okozott az új influenza. Legutóbb Székelyföldön bizonyosodott be egy fiatalról, hogy ezzel a kórral fertőződött meg, ő a Sziget fesztiválon kapta el a betegséget.

Ezek voltak a hírek. Most pedig a Na, basszus címmel háttérműsorom következik.

Épp ma volt alkalmam ugyanis lecsekkolni, hogy ilyen hírek közepette, egyre komolyabb epidemiológiai helyzetben miként működik az újinfluenza szűrése Romániában. Röviden összegzem: sehogy. Történt, hogy furcsamód bő egy hónapon belül már másodszor lettem influenzás. Ilyet még sosem tapasztaltam. Először a Szigetet nyomtam így végig, most pedig Triesztben kaptam el a szobatársamtól, aki már eleve betegen érkezett (bár ő azt állítja: attól lett influenzás, hogy éjszakára nyitva hagytam az ablakot :) ).
Minden esetre ott még tünetmentesen tartottam magam pár varázspirula segítségével, ám amikor hazaértem, erősen kitört rajtam a második felvonás. Mondok, én nem félek a H1N1-től, de eleve az egyszerű, közönséges influenza magában is megér egy vizsgálatot márcsak amiatt is, hogy ilyen rövid időn belül kétszer is lenyomott. Ám ha már divat és járvány is a sertésinflu, hát bevizsgáltatom ezt is. Kölönös tekintettel arra, hogy az általam frekventált Szigeten is kimutatták annak idején, továbbá a finnországi szobatársam - aki a második adagot volt szíves átadni nekem - azt mesélte, nemrég megfordult Afrikában is.

Úgyhogy hívom is a családorvost. Az asszisztensével csevegtünk el telefonon, ilyenformán:
- Kicsit sok már az influenzából, úgyhogy ha úgyis orvoshoz megyek, szeretném ellenőríztetni magam H1N1 ügyében is.
- Na ne vicceljen már.
- Nem viccelek. Gond?
- Nem, dehogy gond.
- Akkor kérném megmondani, Nagyváradon hol végeznek ilyen szűrést, és mi a menete.
- Fogalmam sincs.
- De mégis...
- Nem tudom, majd utána kell érdeklődnöm. Szerintem sehol. De úgysincs önnek újinfluenzája.
- Az lehet, bár nem tudhatja egyikünk sem. De attól bevizsgáltatnám.
- Szerintem inkább vegyen antibiotikumot és pihenjen.

Nem pihentem.
Hanem emiatt már csakazértis elkezdett hajtani a kíváncsiság. Na meg a növekvő láz. Fennakadtam ezen a szűrő-témán, ha már le akartak beszélni róla.

Két nappal később egy egészen más ügyben a sürgősségire kellett vinnem egyik rokonomat. Amíg őt odabent vizsgálták, s én a kórház ügyeletén várakoztam, gondoltam megkérdem ott is: szerintük hol lehet H1N1 szűrést végezni Váradon és miként kell eljárni.
Az egyébként kedves hölgy válasza az volt, hogy hirtelen lekapta az ügyeleti pultról a pattogatott kukoricáját, amit pont eszegetett, s eltette jó messzire. Majd így szóla: "Nem tudom, de ha megkérhetném, ne jöjjön közelebb. Menjen a járványkórházba. Talán."

Végül másnap a családorvos - aki szerint marhaság az egész - volt olyan kedves és mégis írt egy küldőcédulát, amin feltüntette: "H1N1 vírussal való fertőzöttség gyanúja".
dsc00059.jpg

Na ezzel elmentem ma a járványkórházba.
Aholis már a járóbeteg-regisztrációnál megpróbált lebeszélni az egyik alkalmazott az egészről. "Hát hogy lenne már ilyen baja? Volt talán külföldön?" Mondom, igen, onnan hoztam az influenzát is. "Ja, jó. De H1N1 akkor sem lehet." Mondom, dehogynem, sőt: lehetni épp lehet. És tudom, hogy csak Bukarestben vizsgálják a mintákat, ezért szeretném, ha tőlem is vennének, s elküldenék a Cantacuzino intézetbe. Mire a hölgy: "Á, ilyesmit nem lehet kérni. Majd ha az orvos úgy dönt, akkor küldünk mintát."

Aztán egy jó darabig csendes magányban várakozhattam az orvosra egy lerobbant teremben. Aholis szanszét nézegetve néhány ott felejtett betegregisztrációs űrlapot találtam az asztalon. És rögtön a legelsőn mit látok az anamnézis rovatban? Ezt: "a beteg holland állampolgár, s Budapesten vett részt egy nagy szabadtéri fesztiválon, ahonnan már panaszokkal érkezett".
Le is fotóztam az iratot, ni:
dsc00055.jpg

Amint aztán megérkezik az orvosnő, újságolom is neki: épp én is azon a fesztiválon voltam először influenzás idén, ahol ez a tag is elkapta, most meg másodszor vagyok az pár hét alatt. És innen kiindulva szépen kikérdez a hölgy. Elmesélem neki, merre jártam, azt is, hogy a Szigeten jelen volt a kór, sőt, volt aki Romániába is behurcolta, továbbá azóta Olaszországban is megfordultam, ahol egy szintén színes társaság egyik sokat utazó tagjától kaptam el ismét a flut. Meg is vizsgál a nő, hümmög, azt mondja: valóban nem kizárható a H1N1 sem.
De - teszi hozzá - egy ilyen szűrővizsgálat esettanulmányt igényelne, fel kellene venni a kapcsolatot a megyei Egészségügyi Igazgatósággal is, mintát is kellene venni a torkomból, azt Bukarestbe küldeni, ilyesmi. Nagyon bonyolult, higgyem el.
És ezután jön az aduász érve: "Különben is, volt már itt nemrég egy beteg, hasonló ügyekkel. Nála sem végeztünk szűrővizsgálatot végül, s azóta is jól van."

Fuáj. Na itt untam meg.
Mondtam, én akkor megyek is, köszönöm szépen.
De a doktornő nem engedett el ám csak úgy, ellátás nélkül. Hiszen a felelősség, ugye... Úgyhogy felírt egy orrcseppet.
Amit aztán mindenhol kerestem, de nem lehet kapni. Mert - mint kiderült - már nem gyártják.

Hát így szűr és küzd a romániai rendszer az újinfluenza ellen.
Mégis jobban vagyok már.
Hiszen épp most hallom, hogy új vírustörzs egyáltalán nem is létezik. Hanem - mint a legtöbb rossz ugyebár - ez is "a mocskos zsidók műve". Ez igen! Nekem igazán semmi bajom azokhoz képest, akik így érzik. Magukat. Az ő betegségüket nem irtható vírus, hanem helyrehozhatatlanul bomlott elme okozza.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr582637918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hómanó 2009.09.22. 07:32:32

Teccik.
süti beállítások módosítása