Blogosz

MESE NINCS.

Az otthon izei (nincs ekezet a gepen, nem izeit akartam irni, hanem izeit, azaz az ekezet nem az i-n van, hanem a e-n)

2008. március 30. 04:08 - BlogoszEditor

A melobol hazafele jovet beneztunk egy World Food nevu uzletbe, ahol kulonbozo europai allamokbol szarmazo etelek es italok kaphatoak. Par falat az otthonbol.

Megtapogattam az utcankban levo sarki uzletbol ismeros lengyel halkonzervet, udvozoltem az otthon kaphato cseh majkremet, koszontem a jobb varadi uzletekben lathato orosz kaviarnak, kacsintottam a magyar bornak.

Aztan nagyot csodalkoztam am: egy Frutti Fresh es egy Izvorul Minunilor is ott nezegetett a polcrol. (Nem erdekel, tudom, hogy reklam igy leirni, de igy erthetobb.) Gee!
Persze nem vettunk - az ember kulfoldon is adjon magara -, de azert megnezegettem. A fura az, hogy egyaltalan van: az ugyanis teny, hogy Europaban a kevesbe fejlett orszagokban terjeszkednek, de azt hittem (s meg sokan hittek), hogy csak ott.
Itt persze nincs szo terjeszkedesrol, csak az ilyen europai erdekessegeket arusito - es leginkabb bevandorloknak szolo - uzletekben talalhato meg. Egy olyan ceg importalja, amelyik Las Vegast jelolte meg szekhelyekent. Es irja a palackon persze, hogy Oradea. Na mindegy, csak elmeseltem.
Itt is van vevo a junk food mellett a junk drinkre is...

Bar ahogy az otthoni hireket olvasom, ugy nezem, Varadon egy kicsit bealkonyulni latszik nekik. Mondtam en, hogy lassan, de haladunk.

Amugy a rovid felmeresem szerint a magyar termekeket (ebbol jo sokfele van) ismerik legalabb azok, akik oda jarnak, a romanokat (az emlitetteken kivul meg csak par fajta bor volt) alig. Nyilvan ez nem jelent sokat, legfeljebb annyit, hogy az itteni romanok vagy kevesebben vannak mint a magyarok, vagy nem vasarolnak ilyen uzletekben. De megis erdekes. Nekem legalabbis.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr472637800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfer · http://Felldoznmmagam 2008.04.01. 21:09:07

Az Előre Kiskönyvtára sorozatban 1975-ben megjelent az Öt világrész utasai cimű kötetben,( nincs hosszú i az én gépemen se, tehát tekints el a helyesirástól)mintegy 30 olyan ma már kalsszikusnak számitó szerző irása jelent meg külföldi, főleg nyugati, de nem csak utazásásról beszámolóként- persze az akkori pártállami cenzúra elvárásának megfelelően,hiszen nyugatra akkor nem akárki utazhatott és nem akármilyen feltételekkel, s nem is irhatott bármit élményeiről - amit én, aki mainapig ius csak csak vágyik rá, hogy lássa, tapasztalja személyesen is mindazt, nagy élvezettel olvastam igy is. Neked már nem kell cenzúrától tartanod, más a világnézeted is, a beszámolóid sokkal őszintébbek, ezér én azt javaslom, hogy gyűsd kötetbe őket,és add ki, mert többet érnek, mint jeles a kollégád öt könyvből megirt első, utána meg hét könyv alapján megirt második, manapság pedig már figyelemmel sem tudom követni hány könyvből összekompillált em is tudom hányadik kötete, amiért még dijazták is. A tied legalább személyes tapasztalaton, élményen fog alapulni. Jó szórakozást, sok meghökkentő élményt!
süti beállítások módosítása