Blogosz

MESE NINCS.

Aszfalt, rajz, verseny

2009. június 20. 00:20 - BlogoszEditor

sany0286.jpgsany0288.jpg

Tudja valaki, mik ezek?

Pedig aki vezet (vagy akár előrenézegetve utazik), az egyre több úton láthat ilyeneket. Hát, engem érdekelt. Úgyhogy elkezdtem utánaérdeklődni.
S az derült ki, hogy e jelek azt mutatják, hol tartunk.

Mert – ha már itt élek – Bihar megyében kezdtem a nyaknyújtogatást. Elnézegettem a Megyei Tanács felé, beszóltam a rendőrségre, csengettem a megyei útfelügyeletnél, s csekkoltam az országosat is.
Mindenhol az derült ki, hogy a másik hivatalt kellene megkeresni az ügyben. Mert sehol senki nem tudta, hogy mik azok ott az aszfalton. „De azok a másikok majd biztosan fogják”... Ehe.
Aztán hagytam időt is. Úgymond dokumentálódásra. Az lett, hogy jól utánanéztek mindennek. És általában azt derítették ki, hogy egy másik szervnél kit kellene felhívni. Mert rájuk aztán nem tartozik. Egyikőjükre sem. És nem is tudják, mit ábrázolnak ezek, azt meg főleg nem, hogy ki festette fel őket.

Na jó, mondok. Akkor ilyen alapon nagy pöcsöket is rajzolhatok a közutak aszfaltjára.

Hiszen úgy látszik, Biharban nemcsak nem tudják a hivatalokban, hogy kik festettek az utakra ilyen izéket, hanem arról sincs fogalmuk, hogy ez mi – s főleg még utána sem tudnak járni.
De ha a nagy, sudár cuccokat pingálnék oda, azt talán már könnyebben felismernék. És nagy a gyanúm, hogy még azt is hamar kiderítenék, ki volt a művész. Hiába no, figuratív művészetben nyilván jobbak, mint efféle nonfiguratívban.

Már épp feladni készültem a kis tájékozódó macerálgatást, de úgy döntöttem, egy körmailt azért még küldök a hivataloknak - legalább azt hadd passzolgassák egymásnak, ha már többre képtelenek. És a küldés előtt kinéztem a keresőből a mailcímeiket. Rosszul. Ugyanis a Bihar Megyei Tanács helyett a Kolozs megyeinek is átpasszoltam az egészet, fotókkal együtt.
S mint kiderült, jól tettem.

Pár nap múlva ugyanis elkezdtek hívogatni Kolozsvárról.
Előbb a rendőrségről, aztán a tanácstól, aztán a megyei utaktól, aztán az országos útfelügyelettől. S kivétel nélkül mindegyikőjük azzal kezdte, hogy szeretne információkat adni, mert – ahogy mondták, mintha csak összebeszéltek volna előtte – „a mailemmel egy egész gépezetet hoztam működésbe”, meg „nem is tudom, mennyi embernek adtam munkát, versenyeznek a hivatalok, hogy ki talál választ”.
Elég baj az. Mármint, hogy egy csomó embernek kell dolgoznia egy ilyen egyszerű kérdésen, hogy mi van az aszfalton.
De legalább a kolozsváriak belehúztak. És hogy, hogy nem, cirka egy hét alatt (khm...) kiderítették, hogy ezek a háromszögek topográfiai jellegű jelzések, amelyeket egyes útszakaszok felújítás előtti megjelölésére használnak a tervezők és kivitelezők. Továbbá emiatt semmiféle kötelezettséget nem jelentenek a járművezetőkre nézve.

Hát ennyi a magyarázat. Két mondat, ugye.
Bihar megyében képtelenek voltak eddig eljutni. Kolozsból meg egymás után mondta el ugyanezt a telefonba a rendőr, a tanácsi alkalmazott, a helyi útfelügyeleti szóvivő, meg aztán az országos is.
Sőt, végül az is kiderült, hogy - az országos útügyi hatóság egyik embere szerint - a jelek eleve nem megfeleő méretben vannak felfestve, s az érintettek nem is tartottak be minden formaságot, így lényegében illegálisan vannak azok a háromszögek a közutakon.

Kitűnő tehát.
Rendes közútjaink lényegében nincsenek, s ha azokat megjavítják, akkor tíz esetből tizenegy alkalommal rosszabb lesz, mint volt. Vannak viszont útfelújítással kapcsolatos jelek az úton – amelyek talán illegálisak, s számos illetékes számára még enigmatikusak is.
Szerintem meg szimptomatikusak.

Körülbelül annyira baromság ez az egész - a tunya és buta hivatalnokainkkal, a csupa lyuk aszfaltunkkal és a nehezen megfejtett rajzokkal -, mint amikor az autópályán, csúcsforgalomban rendeznek aszfaltrajzversenyt.
Csak nem annyira vicces.
Hiszen nálunk még rendes autópálya sincs, így nem is érthetjük igazán a haláli poént.
Hanem sokszor hóttkomolyan olyanok vagyunk, mint azok, akik a sztráda burkolatára rajzolgatáskor már a selejtezőben kiestek: elkenődöttek és szétszórtak és nonfiguratívak. Földhözragadtak.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr22637890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SWASTIKA 2009.06.22. 11:08:34

NAGY SZERENCSE HOGY KIDERULT MIK EZEK AZ X AKTABA ILLO JELEK DE NEM SEMMI HOGY A BIHARI YARD SEMTUDTA DE A SZOMSZED KOLOZS MEGYEIEK IGEN MINT HA NEM EGY ORSZAG LENNE CSAK IGY TOVAB SOK JO STORIT KIVAN AZ ASZTALOS
süti beállítások módosítása