Blogosz

MESE NINCS.

A helyes motivációról

2009. szeptember 06. 00:08 - BlogoszEditor

Nem mondom, hogy izgalmas meccs volt a mai magyar-svéd VB-selejtező - mert végül nem láttam. A Digi TV ugyanis ettől is megfosztotta az előfizetőket: már rég összevesztek azzal a céggel, amelyik az RTL-t is terjeszti, ezért a meccset közvetítő RTL már hónapok óta nem fogható.
Úgyhogy néztem egy darabig neten az élő közvetítést, félig illegális csatornákon, vagy tán egészen azokon - de ezek meg az első félidő közepe táján egyszerűen beszüntették a jel sugárzását.
Jobb híján tehát végül neten olvasgattam pár pillanattal a meccs után, később pedig már láthattam is feltöltve, hogy a 90+3. percben talált góllal győzött Svédország. Néhány másodperc lehetett csupán a lefújásig, hiszen már a három percnyi hosszabbítás is letelt akkorra...

Hogy ekkora szívás hogyan lehetséges...? Valami átok ül már tényleg, s 1986-os nagy szovjet ruha óta nem is kopik le rólunk - ezen elmélkedtem épp, amikor a különböző netes fórumok egyikén ráleltem a magyarázatra.
Az egyik magyar szurkoló egy órával a meccs előtt ugyanis ezt üzente a svéd tábornak: "Sweden is better than Hungary in football, I accept it. But tonight we will fight for the WC as hard as possible!!!"

Igen. Így már értem. A magyarsággal sokszor megesett már, hogy nem a megfelelő oldalon állt, nem volt helyzethez igazított a motivációja, nem látta át a lényeget, nem a valós célt követte, részletkérdésekre összpontosított - s emiatt vesztes lett.
De azért hazai pályán, tömött lelátók előtt, dübörgő buzdítás közepette, tétmérkőzésen tiszta erőből a toalettért harcolni kicsit mégis erős. :)

Persze a WC a World Championship rövidítése is.
Ám ezzel már nem is nagyon kell foglalkoznunk. Hiszen lassanként egyre távolabbra kerül megint. Úgyhogy legalább szórakozzunk.
Mondok is egy másik jó "angol humort", amely szintén magyarországi vétetésű, és nagyszerűen ideillik. Pesten hallottam pár hete. A Sziget bejáratánál valaki jegyet akart vásárolni, s a sok külföldire való tekintettel angolul próbálta ezt tudatni. Csakhogy az "I buy ticket" helyett ezt harsogta "bye ticket, bye-bye ticket".

Hát igen... Pá, jegy. A vébére sem kell már túl sok jegyet beszerezniük a magyaroknak. Bye-bye.
Vagy - ahogy szintén nemrég elcsíptem, ugyancsak magyar szájból Pesten, a metróban külföldinek adott útbaigazításképpen- "You should go upstaris and leave."

#

Update

Ahonnan ezt irom, ott mar nincsenek ekezetek.
De azert erdekes, hogy hat oraval a meccs utan mar a ferihegyi repteren voltam, ahol pont talalkoztam a pesti merkozesrol hazafele tarto, gepukre varo sved szurkolok egy reszevel. Nem voltak elszallva es nem voltak agresszivek sem. De ha eszrevettek, hogy nezik oket, egybol olyan buszke es boldog arcuk lett, mintha az angyalukat latnak.
Ittak egy sort a stockholmi jaratra varva, s egybol megtalaltak a mosdot is.
Helyesen voltak motivalva.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr212637915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása