Blogosz

MESE NINCS.

Zzzz…

2009. október 25. 22:04 - BlogoszEditor

Ha medve lennék, már a barlangban húznám a lóbőrt. Ha meg ló lennék, akkor - a többi társamtól eltérően - a medvebőrt. Ha pedig mormota, mókus, vagy mondjuk macskamaki, akkor már hibernálnék.

Hűvös van, kint csepereg, szinte tél ez. Idebenn azonban fűtök, ébren tartom a lángot ugyebár, némi harapnivaló-tartalékot meg épp ma hoztam a városból. Néha már szeptember elsején is úgy szoktam érezni, hogy szevasz tavasz, viszlát nyár, rohamléptekkel közeledik immár a karácsony, meg a lelombozó január. Hülyeség? Persze. De ez van.

mm.jpg Macskamaki

Mindent rendberaktam, elintéztem, befejeztem mostanra kint és bent is. Adminisztratív ügyek lezárva, kocsi ellenőríztetve, órák átállítva téli időszámításra, nyári szitaajtók lecserélve téli tömörfa-ajtókra. Még a volt kutyaházat - mostanság a macskák menedéke - is kibéleltem az udvaron. Úgyhogy jöhetne a kegyetlen-vagány hóvihar - ha nem lenne klímaváltozás.

Ilyenkor jobban is alszik az ember. Jó itt a barlangban.

Ennek ellenére nincs tél, csak a tudatom szaladt előre. De a saját attitűd erősen befolyásolja ám néha az embert.
Felhívott például ma délután a TV2 Mokka című reggeli műsorának szerkesztője, hogy adjak nekik interjút. Az Overdose nevű versenyló tulajdonosának ügyéről kérdeznének, aki épp itt, Nagyváradon van előzetes letartóztatásban; s azért épp én, mert erről történetesen én számoltam be legelsőnek a romániai sajtóban, s a magyarországit is sikerült majdnem teljes egészében megelőzni a hírrel.

Mondom, oké, mehet is a cucc, várom a kérdéseket.
De nem úgy megy az - jelzi a hölgy a vonal túlsó végén -, hanem holnap reggel hét óra valahány perckor kellene bejelentkeznem a Mokkába, amikoris a műsorvezető kérdez majd.
Nos, az nem fog menni - jelzem.
Miért - csodálkozik el -, talán félek az élő adástól?
Hát dehogy, hiszen az elmúlt évek során már sok mindenféle tévének és rádiónak szövegeltem, élőben és felvételről is. Úgyhogy nem félek - hanem alszom.

Úgy nézem, az interjúalanyaiktól, meghívottaiktól nem nagyon kaphattak még ilyen választ, mivel erősen elképedt a szerkesztő. Hogy mit csinálok? Alszom?
Nos igen, reggel hétkor azt teszem, ha egy mód van rá.
Még megkínált egy olyan lehetőséggel, hogy akkor felhívnak még hét előtt. Ami ugye még rosszabb. És még hozzátette: "ugye sajtósnak nem olyan végtelenül vonzó egy újabb tévés szereplés lehetősége"? Hát dehogynem, vonzónak vonzó. Főleg esti műsorban. Vagy éjjeliben, baglyoknak nyomva a szöveget. A Napzárta. Na az volt például atom.
Úgyhogy végül egy tudósításban egyeztünk ki, amit már azóta fel is vettünk, holnap reggel fog adásba menni. Persze nem fogom látni. Mert akkortájt legfeljebb a szemhéjamat fogom látni belülről.
Ha nem elkerülhetetlen, akkor nem akarom megtapasztalni élőben, milyen az ilyen műsorok szlogenje, hogy azt mondja "ébredjen velünk!" Mmmm, haggyámá.

Többször méláztam már azon, milyen sorsuk lehet azoknak, akik hajnali-reggeli műsorokba járkálnak be meghívottként. Valahogy azt szűrtem le, hogy általában érdekük fűződik ehhez. Vagy politikusok, akik már korán is szeretnek népszerűséget hajhászni és ahogy felébrednek, egyből hazugságokat ontanak (bár néha úgy tűnik, nincsenek is ébren igazából, csak az ajkuk mozog), vagy valami sztárocskák, celebek, akik magukat, a jelenéseiket reklámozzák, esetleg mindenféle szervezetek, alapítványok, miegymások képviselői, akik pénzre hajtanak. Na persze vannak másfélék is, nem minden ébresztőműsorbeli meghívott, vagy adásba kapcsolt ilyen. Hanem csak a többségük.

Én annak idején a Nap-keltét is az éjszakai ismétléskor néztem néha (néztem, na, bár olyan volt amilyen). Amikor még volt ez a műsor, s amikor még éjjel ismételték a kettesen. Ez van.
Vagy emlékszem, amikor az első egyetem elvégzésekor az államvizsga reggelén másfél órát késtem, kicsit zokon vettem, hogy nem engedtek be az írásbelire. Fél évvel később államvizsgáztam végül. Úgyhogy nem történt semmi. Minek maceráljuk egymást olyan időpontokban, amikor még a kakas is magára húzza a tyúkot, és a másik oldalára fordul? Nem?
Vagy ott van az az eset, amikor az éjszaka közepén arra ébredtem, hogy valaki kopog a redőnyön, s amíg az ablakhoz vánszorogtam, átestem egy olajradiátoron, aminek segítségével szilánkosra törtem az egyik ujjamat. A korán reggel tehát kifejezetten egészségtelen.

Alapvetően két esetet különböztethetünk meg: az ember vagy eleve csak hajnalban térjen haza különböző jó helyekről és dolgokból, ez nagyon rendben van. Vagy ha nem ez van, akkor adjon teret annak az REM-fázisnak is, ami az éj vége felé az álmokat hozza az alvó embernek. Meg egyáltalán.

A kommunizmus is azért bukott meg, mert állandóan a szünet nélküli éberséget hangsúlyozták. És mindig hajlanban akarták elkezdetni a sok szegény munkással a népi demokrácia építését.
És én is azért nem tudok a mai napig egy rendes osztást elvégezni fejben, mert a kötelező matek különórák mindig reggel hétkor kezdődtek.

Társadalmilag és egyénileg is káros tehát a korareggel. Tudományos tényekkel igazoltam.
De az is lehet, hogy a levezetésem pusztán illusztrációja annak, hogy nem aludtam ki magam. Mert amúgy ma fél hatkor keltem. :)

lob.jpg Lóbőr

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr122637937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása