Blogosz

MESE NINCS.

Be vagyok táblázva

2010. június 21. 20:37 - BlogoszEditor

Részemről megoldottam ma a magyar utcanevek ügyét Váradon. Amit a polgár tehet, azt megtettem: megrendeltem a feliratokat, mára el is készültek, átvettem őket, majd hívtam a szakit, aki felpattintotta a falra a román és a magyar táblát is. Ennyi.
Nekem igazán ne kampányoljon ilyesmikkel egyik magyar szervezet sem - főleg, hogy közben a konkrét rendezésért semmit sem tesznek. Részemről ez az ügy is lezárva, hőbörögjenek másnak ezzel is.

picture-032.jpg Szerel a mester

Persze (mint már régebben is jeleztem) az EMI-től rendeltem meg a feliratokat. Mivel az RMDSZ még pénzt is kér a táblákért, ráadásul a történelmi magyar utcaneveket nem is hajlandó feltüntetni, csak valami vacak tükörfordításokat románból.

Ám az EMI-s ajánlat sem egészen úgy konkretizálódik, ahogyan az elhangzott annak idején.
Ők sem azt tartják a legfontosabbnak, hogy maguk a táblák kint legyenek lehetőleg mindenhol, hanem inkább az üggyel kapcsolatos hírverés, médiaszereplés, villantgatás érdekli őket. Akárcsak az RMDSZ-t. Aztán amikor a kivitelezésre kerül a sor, az már nehezebb. És mintha mellékesebb is lenne számukra.
Elmesélem, mit tapasztaltam, hogy megy ez a valóságban.

Annak idején az EMI sajtótájékoztatókon harangozta be, hogy az ingyenes táblákat telefonon meg lehet rendelni náluk, legtöbb egy hónap alatt elkészítik azokat, s kérésre fel is szerelik.

Nos, az egy hónapot sem sikerült tartaniuk (bár ez a négy hét is eleve tarthatatlanul soknak tűnik, főleg, hogy annyi megrendelésük azért nekik sincs, s azt sem feledve, hogy épp ők maguk szorgalmazzák ezerrel az ügyet, meg a gyors rendezést a közvélemény felé.) Szóval végül kábé másfél hónap lett belőle.
Csodálkoztak aztán azon, hogy a magyar mellett román feliratot is kértem. Ugyanis a kétnyelvűség híve vagyok ebben a tekintetben. Mint mondták, erre ők nem is gondoltak.
A ma végül kiszállított táblák ráadásul nem is egyformák. A színük, a dizájnjuk, a méretük is más, azaz teljesen eltér a román és a magyar változat. Arról nem is beszélve, hogy a románt még ki sem lyukasztották, hogy fel lehessen csavarozni.
Azt meg végképp hiába beszéltük meg, hogy felszerelik, ha már ez is része volt a sajtóban is megreklámozott ajánlatuknak. Egyszerűen "elfelejtettek" bármilyen eszközt hozni magukkal, ami a szereléshez kellett volna.
Pozitívum viszont, hogy - külön kérésre - tartaléktáblát is hoztak. Ezt azért kértem, mert ha a kihelyezettnek valami baja lesz, egyből tudom cserélni. Ám - a megbeszéltek ellenére - csak a magyar változatból van egy tartalék, a románból nem gyártottak le ilyet.

Szóval így megy: kicsit sután, kicsit kelletlenül, következetlenül és lomhán - de legalább.
Egyébként ahogy látom, még mindig szokatlan az ilyesmi, s ez nem valami jó. Addig a pár percig, amíg tartott a szerelés, az utcán elhaladók mindenike nagy csodálkozással tanulmányozta a műveleteket: a járókelők, a buszmegállóban várakozók, a csúcsforgalomban araszolgató rengeteg autó utasai, sofőrjei. Voltak, akik még kommentáltak is. Többnyire románul.

Minden esetre ezzel kész.
Akkor lennének némi gondban mind az RMDSZ, mind az EMI képviselői, ha minden váradi magyar (vagy legalábbis a többségünk) hasonlóan járna el, s minden vacakolás nélkül maga rendezné az ügyet, egyszerűen. Ha már annyira tematizálták ezt is az állítólagos képviselőink, hát hirtelen azt vehetnék észre, hogy (egyelőre félhivatalosan) meg is oldódott. Ajaj! De hiszen ők ezt azért egészen biztosan nem akarják.
Akkor nézhetnének újabb téma után a manipulációikhoz és áltevékenységeikhez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr792638068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása