Blogosz

MESE NINCS.

Natúr

2010. november 12. 03:37 - BlogoszEditor

Láttam ma agyat az aszfalton. Baleset volt, egy nyergesvontató gázolt halálra valakit.

Sok bámészkodó szenvtelenül nézi. És tulajdonképpen én is. Előbb megállok, s arra gondolok a letakart testet nézve, hogy vajon hol lehet most belőle az, ami a halál után lehet máshol is - s főleg egyáltalán van-e ilyen.
De utána végülis ott járkálok mellette én is. Kerülgetem az élettelen testet, a rendőröket kérdezem, nyilatkoztatom.

Nem vagyok szakértő, de nekem úgy tűnik, a két cimborájával együtt (akik egyébként most ittasan, zavartan kódorognak összevissza a helyszínen) a járda szélén lehettek, készültek átkelni az úton, amikor ez az illető talán beszédülhetett az épp érkező kamionok egyike alá.

Pár perccel később már távozóban vagyok. Néhány tíz méterrel odébb a járda szélén megállok, mert megint eszembe jut: vajon van-e valamely része, amely most nem az aszfalton fekszik, hanem valahová egésze máshová került, ment, jutott? Érdekes, hogy amikor először megpillantottam a testet, az volt az első gondolatom, képzetem, hogy pont ezekben a pillanatokban maga fölött lebeg. Szinte látható volt az estében gyéren sárgálló közvilágításban. Én kicsit láttam. De annyira szokványos képzetnek tűnt, hogy nem is foglalkoztam vele, hamar elpöcköltem. Vagy nem is érdekes ez? Sztereotípia, átlagos képzettársítás?
S miközben gondolatban az ilyenkor feltoluló közhelyek bozótján vágom át magam, hogy hátha kiérek valami lényegesnek a tisztására is, a járdaszegélyen megbillenek. Ki az út felé. És egy kamion úgy húz el pár centire tőlem, hogy szinte érint.

Mi a tanulság, vagy az akármi? Fogalmam sincs. Sőt, szerintem nincs is.
De azóta is ezen gondolkodom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr622638151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása