Blogosz

MESE NINCS.

Meglesz az…

2011. február 20. 20:45 - BlogoszEditor

Csalóka lehet az érzés, de néha úgy látom, hogy tényleg jobban működik valami a választások óta Magyarországon. Oké, mondjuk inkább azt, hogy szervezettebben.
Vannak kellemes meglepetések is - legalábbis a polgár és a politikum kapcsolatrendszerében. És emiatt is van egy olyan érzésem, hogy az adminisztrációba bekerült fiatalok egy része tényleg a munkáját végzi.
De ez valahogy már régebben is gyanús volt nekem: hónapok óta figyelem, s igen sanszosnak tűnt, hogy valami oknál fogva rendes embereket is alkalmazott az új adminisztráció.
Fura. Azért fura, mert szokatlan.
Most van egy újabb jele annak, hogy igazam lehet, s ez egy létező trend.

Pár napja írtam egy szösszenetet a Fácséra arról, hogy érdeklődtem a budapesti Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnál (BÁH) az állampolgársági kérvényem állása felől - de nem tudtak információt adni. Ugye a hírek szerint március 15-én tehetnék le az állampolgársági esküt/fogadalmat az elsők azok közül, akik kedvezményes honosítással lettek magyar állampolgárok. Nos, az érdekelt, hogy én is beleesem-e ebbe, hiszen már a legelső napon beadtam a kérvényemet. Elvégre március 15-én esküt tenni, az az igazi (hiába, no, ahogy öregszik az ember, úgy lesz szentimentális bolond is).
A BÁH-nál lényegében azt válaszolták, hogy nem tudják, és - egy abszurd bürokratikus fordulat miatt - nem is tudnak utánanézni. Úgyhogy várjak, s ha igen, igen, ha nem, akkor majd később.

Olvasta a vonatkozó bejegyzésemet a Fácsén a budapesti nemzetpolitikai államtitkárság egyik munkatársa is. És ennek nyomán egyszerűen fogta magát, s utánajárt a dolognak.
Ravasz, mi?
Anélkül, hogy egy szóval is jeleztem volna neki, anélkül, hogy megkerestem volna, anélkül, hogy kértem volna rá. Csak úgy, egyszerűen annak az okán, hogy az ő feladatkörébe tartoznak az állampolgársági ügyek egyes vonatkozásai is.
Szóval a bejegyzés után, saját ötletétől vezérelve utánanézett a BÁH-nál, kérdezősködött, dokumkentálódott. Az előbb pedig megkeresett, s elmondta mindezt. Meg még azt is, hogy mit intézett. És holnap intézkedik még tovább is, hogy még több konkrétumot tudjon meg.

Szóval ilyenek is történnek, ilyenek is vannak.
Elmondom, miket tudott meg eddig, mivel nemcsak rám vonatkoznak az infók, hanem egy részük közérdekű.

Eszerint a kérvényem feldolgozása már a múlt hét végén befejeződött a BÁH-nál, s csütörtökön előkészítették arra, hogy “felvigyék a várba”. Azaz a budai várba, aholis az államfő hivatalaként működő Sándor-palota található. A kérvényeket ugyanis a törvény szerint az államfő hagyja jóvá - ezzel lezárva az állampolgárság odaítélését.
És persze nem csupán az én kérvényem van ilyen stádiumban, hanem még sok. Azok állnak így, amelyeket az első napokban-hetekben, azaz január elején beadtak.

Sőt, azt is megerősítette, hogy “elég szép számmal van már készen is”, azaz jópárat már az államelnök hivatala is lezárt.

Mint észrevettem, rajtam kívül még páran elgondolkodtak már azon is, hogy vajon csak szemfényvesztés lesz-e március 15-én az eskütétel - azaz kizárólag PR-figurák, politikusok és más arcoskodók napja lesz-e ez, reklámcéllal.
Úgyhogy megkérdeztem ezt is, s nem. Sőt, nyomják keményen az ügyintézők, hogy minél többek ügye le legyen zárva akkorára, s lehessen ünnepélyeskedni a polgárnak is.

No, így állnak most ezek az ügyek.
És így áll a magyar adminisztráció is. Figyel ránk. Ennek mindenféle jelentését tekintve. A jót is.
Nem is csoda, hiszen ezekben az években járatja csúcsra a határon túli magyarokkal kapcsolatos politikáját a Fidesz-KDNP, ez egyértelmű. A mostani epizód csak egy jele ennek.
Nagyon pörög minden ebben a tekintetben.
Jeleztem már - s más posztjaimban részleteztem is -, hogy ennek nyilván politikai érdekek állnak a hátterében. Ez van. De ezzel együtt nekünk most jobb. Van olyan, hogy a közösségnek is néminemű haszna származik a politikum manőverezgetéseiből. Szokjunk hozzá picit, megesik.
Ahogy az is, hogy valakik valahol a munkájukat végzik.
Lám, manapság az ilyesmi még megér egy bejegyzést is…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr942675509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása