Blogosz

MESE NINCS.

Milyen szinu az ordog - s mit (nem) csinal?

2011. november 11. 18:00 - BlogoszEditor

 

Altalaban nem olyan fekete az ordog, amilyennek elso pillantasra latszik - szoktam, mondogatni. Es most is ezt mondtam.

Ezuttal egy ujsagironak. Del-Tirolban vagyok ugyanis egy nemzetkozi delegacioval, egy olyan latogatason, amelynek a temaja a nemzeti kisebbsegek helyzete Europaban. Es tegnap tobbek kozott felkerestuk a regio legnagyobb sajtovallalatat. Itt a Dolomiten cimu lap a csapatunk negy tagjatol kulon interjukat kert, azert, hogy mutassuk be a nemzeti kozossegeink helyzetet azokban az orszagokban, ahonnan jottunk.

Jo kenyes tema. No, ma jelent meg az anyag a lapban. Bajos, hogy a nemzeti kisebbsegek nagyon erzekeny temakorevel foglalkozo cikkben egybol nem tudtak helyesen leirni egyik nevemet sem. :) Pedig nem olyan bonyolult az. Meg ugye meg is kerdeztek. Tovabba ott volt nekik a delegacio tagjainak listaja is. Szoval ez jelzeserteku aprosag - es szerintem ebben a kontextusban vicces is.

Ennel sokkal "jobb" viszont, hogy miutan tegnap jo hosszan elbeszelgettunk a temarol, kifejtettem jopar dolgot, ma legyegeben nem az jelent meg. Hanem csak a pozitivumok, amiket mondtam. Sot, persze cimbe is egybol azt emeltek ki, hogy "Nem olyan fekete az ordog".

Hm. Pedig hosszasan es konkret peldakkal es helyzetismertetessel ecseteltem az is, hogy az ordog valoban nem olyan fekete altalaban - de azert nem is alszik. Hogy ugy mondjam. Es azert ez is nagyon fontos.

De ma csak az tudhatta meg a Dolomiten mintegy felmillo olvasoja, hogy nem fekete. Na, de nem csodalkozom a ferditesen. Hiszen tudom: egy ujsagironak beszeltem. :P

A lapbeli irasoknak pozitiv kicsengesunek kell lenniuk - allitja egy sajtos "iskola", vagyis egy (szerintem) szakmai tevkepzet. Tessek, itt van ennek az alapesete. Nem csoda, hiszen ez az elkendozo tevkepzet maga is Nyugatrol gyuruzott be Kelet-Eurpoa sajtojaba is. Altatjak az olvasot. Az ordogbe is!

(Ja, es kekecek kedveert meg hozzateszem: itt nyilvan nincs a gepeken magyar betukeszlet. Nemzeti kozossegek helyzetevel, nyelvevel foglalkozo konferencia-sorozaton vagyunk, na. :)) )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr993371229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaqukk 2011.11.12. 19:53:34

Az ördöggel hiába próbálkoztak.Maradtak tehát az olvasók.Szép álmokat.)
süti beállítások módosítása