Blogosz

MESE NINCS.

Törésteszt

2012. szeptember 25. 11:57 - BlogoszEditor

Fogat törni büntetlenül lehet - még akkor is, ha az ember maga keríti elő a tettest, a rendőrség helyett. Ezt már nyár óta tudom. Most már azt is: falat törni is. A rendőrség reakciója mindkét esetben gyakorlatilag nemlétező.

Pár héttel ezelőtt történt, hogy egy agresszív óriás kiszállt a kisteherautójából, s - miközben én azt hittem, ki akarja fejteni, mi a gondja, s így épp valami beszélgetésre készültem, gyűjtöttem az érveket a fejemben - egyszerűen lecsapott a biciklimről. Vélhetően a kerékpár kormányával találkozhattam eséskor, aminek következtében két kisebb darabocska letört két fogamból. Plusz monoklival járhattam sajtótájékoztatókra vagy tíz napig. Plusz eleve: na nehogymár.

Úgyhogy mindezzel fel is kerestem a rendőrséget. Akik azzal próbáltak lerázni, hogy "manapság sok a forgalomba nem iratott, azaz nem regisztrált gépkocsi, így gyakorlatilag lehetetlen megtalálni a tettest". Némi szerencsés véletlennel, de két nap alatt megtaláltam viszont nekik az elkövetőt én magam. Amikor mentem a nagy újdonsággal, hogy tessék, ez és ez a tettes lakcíme, s megjelöltem nekik még azt is, hol  találják az autóját, nem örültek különösebben. Sőt, még az adatokat sem akarták átvenni kezdetben, arra hivatkozva hogy nincs szolgálatban az a tiszt, akivel először beszéltem, meg ne bonyolítsuk (!) a rendőrségi munkafolyamatokat ilyesmivel... Azaz ne bonyolítsuk azzal, hogy tálcán viszem nekik a megoldást.

Végül azonban nem hagytam magam, s a rendőrség a végére járt az ügynek. Kőkeményen, határozottan, ugye. Kaptam is egy választ, hogy megkeresték az illetőt, s felhívták a figyelmét a civilizált egymás mellett élés szabályaira. Ó, köszi. Azóta biztosan más ember lett...

Aztán most egy másik eset: valamelyik este nekiment a házunk falának egy autó. Mire a nagy csattanás nyomán kimentünk, a tettes elmenekült, s csak a falban okozott kár maradt hátra - na meg az autójából pár leszakadt darab. Rendőrség? Aha, már sejthetik: azzal próbáltak lerázni, hogy "manapság sok a forgalomba nem iratott, azaz nem regisztrált gépkocsi, így gyakorlatilag lehetetlen megtalálni a tettest".

Pedig állítólag az ilyesmit üldözik ám: még ma is látszanak a féknyomok, egyértelmű, hogy az autó nagy sebességgel haladt, látszik, ahogy éppcsak elkerülte a ház előtt álló villanyrendőr vasoszlopába való becsapódást, s végül a ház állította meg. A gyorshajtás világos, a károkozás egyértelmű, s esetleg még ittas vezetés is felmerülhet, annak alapján, amilyen pályát a féknyomok szerint bejárt az autó. De a rendőrök nem regisztrálták ezeket a nyomokat. Elvitték a nekik felkínált pár gépkocsi-darabot, s mondták, hogy kábé sosem lesz meg az elkövető.

Ám az igazi csemege az, hogy egy nappal később, az írásbeli feljelentés megtételekor ott ül az egyik rendőr az irodájában, s nagy lazán azt javasolja: "szereljenek fel kamerát a házra". (Hogy mi? Minek? És hogy gondolja ezt? Mi nézegessük és vegyük valamilyen adathordozóra a képeket, a nap 24 órájában? Ez lenne a megoldás ilyen esetekben? És egyáltalán: mi vagyunk a rendőrség, vagy ők?) A zárójelben lévő kérdések azonban épp csak megfogalmazódhatnak a polgárban, mivel a rendőr furcsa felvetésére azonnal reagál, épp az egyik kollégája, azaz egy másik rendőr. Aki a szokatlan javaslatra felkapja a fejét, s közli vele azt, amit amúgy a civil is tud: az ilyesmi nemhogy nem kivitelezhető, hanem az önkényes bekamerázás egyenesen tilos és büntetendő. Szóval így dolgozik a rendőrség: nemcsak fél vállról veszi az ügyeket, hanem a bejelentőktől akár már olymódon is megpróbál szabadulni, hogy butaságokat tanácsol nekik, sőt, a hárítás már illegális cselekedetekre való felkérés formájában is megjelenül.

Szóval az utóbbi időszakban két törésteszt is volt: mindkettőn a rendőrség imázsa sérült. És mindkettőt mégis a rendőrség állta ki: nemcsak megúszta egy karcolás nélkül, de még a kisujját sem kellett mozdítania... A polgárnak pedig a bicskája törik bele, ha tényleges tevékenységre akarja rábírni a hatóságot.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr724801595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása