Blogosz

MESE NINCS.

Szégyenérzet

2013. november 06. 03:54 - BlogoszEditor

No, én most néhány napra elmentem megint Brüsszelbe. Ismét hivatalos útra. Igen, újra Európai Parlament, meg konferenciák, meg ilyesmik. De erről nem lesz itt bejegyzés, mivel erről most nem jut eszembe semmi ideillő - hogy is juthatna, hiszen jelen pillanatban még reggel öt óra sincs... És ez nagyon komoly időpont. Igazából nem is hittem eddig abban, hogy tényleg létezik olyan, hogy reggel öt óra. (Kivéve persze, amikor ilyenkor ér haza az ember. Ám az más. De ilyenkor kelni, indulni...) Azt hittem, az csak legenda, hogy létezik reggel öt, abszurd történetek mellékszála, sci-fi. Nem hiszek benne igazán most sem. Ahogy például egyes humoros kis történetek szerint az ország másik végében lévő Jászvásár (Iaşi) lakói nem hisznek Nagyvárad lézetésében. Hallottak már róla, de nem hiszik, hogy valóban létezne is ilyesmi. :)

Amúgy a magyar útlevelet viszem, mert még mindig szégyellem előszedni a reptereken a román személyit. Igaz, mostanság a magyarra sem lehetek túl büszke, de azért még mindig szalonképesebb.

Brüsszel amúgy... Jut eszembe: értem én az EU-szkepikusokat is (egy részüknek néhány tételben igaza is van, a másik részük egyszerűen csak bedől annak, amit innen-onnan hall, és annak a hangulatkeltésnek, amely pusztán egyes pártok saját, manipulációs céljait és érdekeit szolgálja - őket sajnálom). Minden esetre én elég sokat vitatkoztam régebben arról, hogy persze, természetes, hogy az EU nem karitatív szervezet, hanem igenis a vezető államainak érdekeit szolgálják a bővítési körök, ám ezzel együtt mindenféleképp civilizátori szerepet is betölt Kelet-Európában. Abban a Kelet-Európában, amely nagyonis rászorul erre. És amely máshonnan nem is kaphatná meg. Hogy mennyire rászorul, hogy milyen helyzetben van, hogy mennyire nehezen megy a civilizálódása, azt például épp az is mutatja, hogy még mindig, évtizedekkel a rendszerváltások után és évekkel az uniós csatlakozás után is ugyanúgy van mit szégyellni azon, ha a reptereken elővillan a román személyi. Meg az is, hogy manapság a magyar emberben a magyar útlevél is kelthet picit hasonló érzetet. Mondhatnám, hogy itt született és itt élő emberekként ez már egyfajta reflex, Románából jönni - ezzel kapcsolatban még mindig jogos a bennünk élő szégyen. Ám azt hiszem, nem nekünk kell szégyellnünk magunkat - úgyhogy végülis nem bennünk él a szégyen, hanem mi élünk a szégyenben. Abban, amit országnak neveznek, pedig alig az.

Na mindegy, mindjárt jön értem a sofőr, megyük a repülőtérre Pestre. És miközben várom itt a hajnali csendben - csak a számítógép hűtője duruzsol -, eszembe jut (nem tudom, meséltem-e már itt valahol a blogban, vagy sem): egy alkalommal talán Finnországban, vagy Olaszországban, vagy nem tudom már, hol, elmagyaráztam egy pár dolgot a romániai valóságról. Erre valaki - ottani - megkérdezte: "Miért van Ön ennyire a saját országa ellen?" Hm. Pompás. Ez is milyen jól leírja a különbségeket, vagyis képszerűen mutatja: hiszen persze, ideális, vagy legalábbis normális esetben az van rendjén, hogy a polgár szereti az országát. És ilyen esetben el is hiszem, hogy nehéz megérteni, mi van errefelé. Hiszen nem mi vagyunk az országunk ellen, hanem az ország van a polgár ellen. Rengeteg ügyben, téren, esetben. Annyiszor megtapasztalhatjuk... És ez csak nagyon nehezen, lassan változik. Amely összetett folyamat egyik előbbrerángató tényezője igenis maga Brüsszel, az EU. Hát így.

Amúgy a zakó mellé betettem például azt a fekete pólómat is, amelyen fehér betűkkel ennyit ír: Innocent. Ártatlan vagyok, nem tehetek róla, honnan jövök. Nem mi tehetünk róla, hogy ha oda megyünk, akkor - innen indulva - még mindig nagyjából a kilencvenes évekből érkezünk.

 ***

Frissítés

Hát, én tényleg nem kerestem. Semmilyen illusztrációt ehhez. És már készen is volt e bejegyzés. Amikor a Fácsén teljesen véletlenül egy ilyet láttam meg. Na, mivel témába vág, felrakom, hadd örüljenek, valamint hadd naugyemegmondtamozzanak az euroszkeptikusok a kedves olvasóim közül. Most úgyis divat. :) De amúgy tényleg vicces.

untitledepvallalat.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr325616517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása