Blogosz

MESE NINCS.

Videó a halálközeli élményemről (!!!!!!!!!!!!!!!444!!!!!!!!!!!!!!!)

2016. december 11. 17:29 - BlogoszEditor

Mondjuk jellemző: azt mondja az alkotó, hogy szerinte minden ember átél majd hasonlót – és itt a halál előtti fényes látomásokra gondolt – de én nem vagyok biztos benne. Abban sem, hogy van "odaát", de még csak abban sem, hogy akár pusztán maga az agyműködés mindenki számára ugyanúgy ilyen fényes képzeteket eredményez a halál előtt. Viszont nem is ez a lényeg – hanem az, hogy a performanszának az ötlete is ügyes, a kivitelezés is. Egy kórázi ágyon utazva mehetünk előre, vagy vissza az időben. Kipróbáltam. Működik. Valaki meg készített róla egy videót. Mutatom.

Imre Zoltán nagyváradi képzőművész happeningje ez. Olyan színes műanyaglapokból, amiket például kerítésnek szoktak használni, készített egy szemüvegszerűséget, amin át a fény érdekesen törik meg. Az egésznek a sója, hogy beszerzett hozzá egy kórházi ágyat, amely kerekeken mozgatható, és miközben az ember az ágyban fekszik, és a szemün át a fényeket lesi, az ötletgazda tolja vele az ágyat, körbe a teremben, és a padlózaton döcögő kerekek a fizikai utazás érzetét keltik, a fények, meg a háttérben játszott egyházi zene pedig a transzcendentális utazásét. Mindenképp olyan tartunk valahova-érzete van. Utánam aztán még kipróbálta a többi érkező is az utazást: volt, akinek a halálközeli élményt juttatta eszébe, másnak a születést, és voltak, akiknek egyszerűen kellemes audiovizuális élményt nyújtott. Őszintén szólva amit meg én láttam, az nekem nem is igazán a születést, vagy a halált, hanem a Chemical Brothers 2011-es szigetes show-jának intróját idézte. Ami szintén szép volt, koncentrikus fénykörök, áttűnések, meg minden. Meg is mutatnám, de egyrészt nincs róla sehol egy rendes, jó minőségű videó, másrészt meg inkább ezt mutatom tehát, mert eleve ezt akartam. Ja, és jövőre lesz folytatása. Nem a Chemical-koncertnek (bár szerintem annak is), hanem ennek a performansznak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr1612040887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása