Blogosz

MESE NINCS.

Érdekes kézjegyek (amelyeket nem szeretek :P)

2016. december 23. 18:24 - BlogoszEditor

Nem érdekel az olyasmi, hogy hírességek autogramjai. Még akkor sem, ha a kedvenceimről van szó. Valahogy mindig is egy kicsit rossznak gondoltam, ha ebbe fordul át a műveiknek az értékelése. Nem szeretem az ilyesmit. Mindig is ezt vallottam. Ami viszont nem akadályozott meg abban, hogy néha kérjek autogramokat, ha épp úgy gondoltam. :)

Na, ennek a szellemében legutóbb pár napja vittem el az itteni Sziámi-koncertre az egyik CD-met. Vagyis az ő cédéjüket. És aláírattam Sziámival, aki – bár igyekezett nem mutatni különösebben, de azért látszott, hogy – kicsit örült neki, hogy egy évtizedekkel ezelőtti budapesti kiadványt tett elé valaki Váradon. Meg is jegyezte ott a társainak: "Ez a Tapasztalat-lemez". Az: nekem is többszörös emlékeim és tapasztalataim fűződnek amúgy hozzá, mert amikor vettem, életem első Szigetén voltam épp, amit ugye Sziámi indított, és életemben előzör ott találkoztam Sziámiékkal, pont a nagyszínpadon adták a búcsúkoncertjüket, és egyből megtetszett a zenéjük, úgyhogy másnap vettem is egy cédét. Most meg – tizenkilenc évvel később – aláírattam itt vele. Na, és innen indult, hogy az előbb nekiálltam megkeresni még pár, számomra értékesebb, vagy érdekesebb kézjegyet. És ezekből mutatok párat. Sokkal több van, jobb is lenne ez a bejegyzés, ha még kerestem volna, de sajnos meguntam, úgyhogy ennyi lesz most azokból a kézjegyekből, amelyeket eleve, mint műfaj, nem szeretek. :)

Itt van tehát elsőnek e poszt kiváltó oka (amúgy ha a képekre kattintanak, azok nagyobb változatban is megnézhetőek):

1egyyeyyjkg.jpg

De és ezzel kicsit még visszább is megyünk az időben az első Szigetemnél, ami talán 1997-ben volt – aláírattam például életem első rendes, igazi koncerjének belépőjegyét is, a fellépők közül kettővel. Budapesten volt ez, és a Clawfinger lépett fel. Kicsit féltem is, hogy a metálosok el fognak taposni az első sorban – de akkor sem volt kérdés, hogy első sorban kell lennem –, de végül nem tapostak el, sőt, megtaláltam a módját a félelem oldásának is,  valószínűleg ez is hozzájárult, hogy végül bejutottam a színfalak mögé is, és alá is írattam ezt, bár azóta már nem emlékszem az esetre. Az együttes frontembere, Zak Tell szignálta, valamint a csapat másik tagja, akit nevezzünk egyszerűen Nemtudommár Hogyhívjáknak.

2claw.jpg

Következő erekjénk az obligát Kispál-relikvia, amely egyben az egyik kedvencem is. Ez is kapcsolódik az ős-Szigethez is –  de annyira ős-, hogy ez még kazettán van: körülbelül '97-'99 körül lehetett, hogy már javában szerettem őket, amikor először élőben is láttam, és annyira meggyőztek, hogy szépen megvettem az addigi összest, és be is álltam a sorba, dedikáltatni. (Jópár évvel később is meg tudtak még hatni, annyira, hogy aztán az egészet CD-n is megvettem.) Hogy itt melyik lenne a Lovasi aláírása, már nem tudom, egyedül a Dióssy Ákosét ismeretm fel, sőt, ő még a hangszerét, egy szintit is volt kedves odarajzolni.

3rom.jpg

Vad Fruttik. A másik alap, a másik, ami nagyrészt rólam szól (a Kispál viszont teljesen). Ez a kiállítási tárgyunk eléggé friss, vagy két éves lehet, Váradon koncerteztek, amikor szintén rühelltem az autogramért mászkálást, és kultúrmecénási túlkapásomként vettem egy eredeti lemezt, hogy arra írhassák a dolgokat. (Titkos infóm, hogy valamikor a jövő év első felében ismét jönnek Váradra, de ezt nem kotyogom el.)

4gy.jpg

Térjünk át vegyesebb viszonyulást kiváltó témára. Első autogramom Tőkés Lászlótól. Akkor még tartott az az időszak, amikor hittük és elhittük. Én is. A Temesvár ostroma 1989 című kötetének bemutatója volt. Akkor még tömegek gyűltek be rá. És még arra emlékszem, hogy amikor már sorban álltam a dedikációért, úgy éreztem, valami itt nagyon nincs rendben egóilag vele, amikor azt láttam, hogy a könyvekbe valami csaj írja először a szöveget, ő csak a végét teszi hozzá.

5t.jpg

És íme, az érme másik oldala, jópár évvel későbbről. Amikor négy éve írtam az azóta már elhunyt Andrassew Ivánnak, hogy bár nem ismerjük egymást, kérném, küldjön a frissen megjelent Tőkést-botránykönybvől, küldött is. Mit mondjak, érdekes olvasmány, bár alapvetően fércmű is. De nem részletezem, mert akkoriban erről már külön írtam e blogban. Most tehát kézjegyeket nézegetünk.

6t.jpg

Ha pedig már politikust említettem, itt egy másik. És milyen ritkaság: egy kifejezetten kellemes emlékű. Az RMDSZ megyei szervezetét vezette Varga Gábor, akkor, amikor még utoljára valamelyest hiteles volt ez a párt. Meg akkor még nem is volt annyira párt. És hiteles ember Varga Gábor is. Meg is buktatták (bár felfelé), és egészen más formátumú emberek vették át a helyét, meg az egészet. Vargát én kifejezetten jó embernek, igazi célokkal és gerinccel is bírónak ismerem. Amúgy író is, és 1996-ban ő keresett meg azzal, hogy adna egy példányt az akkor megjelent kötetéből. Megtiszteltetés-közeli, köszöntem.

9c.jpg

Itt van aztán kis lazításként egy volt sajtókollégiumi évfolamtársam, a legelső évfolyam egyik legintelligensebb egykori diákjának, az azóta Budapesten ügyes karriert, vagy mit befutott Papp Sándor Zsigmondnak az első kötete, amely 1995-ben jelent meg. Bár Marosvásárhelyen volt a könyv bemutatója, elmentem, és utána, egy kifejezetten kellemes poharazgatás közben szignálta Zsiga, így:

11gy.jpg

Ugyancsak ezt a könyvet írta alá egy szintén jelen lévő másik akkori évfolyamtársam, az azóta a Krónikánál főszerkesztőszerű posztot betöltő Rostás Szabolcs.

10z.jpg

Itt van még a kilencvenes évek egyik inkább politikai, mint irodalmi idola, Mircea Dinescu. Aki némi kis kisiklások után végülis máig meg tudta tartani tisztának az agyát és a kommunikációját, meg valamelyest magát is. Legalábbis nekem úgy tűnik. Minden esetre ez még 1996-ban volt, amikor kettős kötetbemutatójára mentem el: az O beţie cu Marx, illetve a Pamflete vesele şi triste bemutatójára. Mint látható, nem volt kiforrott aláírása (mondjuk ismerős, nekem sincs, én is valami ayért egymásra hasonlító firkákat szoktam hajítani, máskor meg szépen leírom a nevemet), dehát nem is ez a lényeg, ez csak érdekesség. (Szóval közben sajnos meguntam a keresgélést továbbiak után, ajálnom, hogy folytatásként inkább hallgassanak egy kis Kispált, Vad Fruttikat, esetleg Sziámit, Kontroll Csoportot, URH-t.)

8c.jpg

7t.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr7612070021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása