Blogosz

MESE NINCS.

Az ezredik blogbejegyzésem. (Ez itt)

2017. július 01. 23:10 - BlogoszEditor

Véletlenül vettem észre, hogy pont az ezredik jön: valamire rákattintottam, amire kiadta ezt az adatot is. Ezt itt tehát az ezredik blogposztom. És az is van, hogy idén lesz tíz éves is ez a blog. 2007. december 6-án 14:43-kor tettem fel az első bejegyzésemet. Huh, azóta sokminden történt, itt is.

Kaptam miatta politikusoktól. Még fenyegetőzést is, hogy "jól van, csak nehogy én is blogot indítsak egyszer". (Mondjuk nem egészen értettem, hogy miért, akkor mi lenne, de úgy vettem észre, ő sem pontosan ezt a suta blöfföt akarta mondani, csak már nem tudta, milyen szavakkal adjon hangot az elégedtlenségének, amiatt, hogy nem fogom be a számat itt. Sem. De azóta sem indított.)

Kaptam aztán büntetést is a folyamatos szókimondásért, áttételes módokon végül odáig fajulóan, hogy már a keresetemet is érintette. Úgyhogy nem én csinálok pénzt ezzel, hanem még nekem kerül pénzembe. De na.

Volt sajtótermék, ahol futott a reklámja egy ideig, de aztán kiszorították onnan, amikor már kényelmetlenné vált ez a blog.

Voltak esetek, amikor hivatkozási alapként használta ezt a felületet a magyarországi országos média (amikor például megírtam, hogy az MSZP hogyan oktatta egy műhelyfoglalkoztatáson démonizálásra az RMDSZ-es fiatalokat, meg amikor az akkoriban az elszemtelenedése elején tartó Fidesz által, Orbán nevében mindenkinek küldözgetett első süket propagandalevélre választ is küldtem a miniszterelnöknek), máskor a hazai magyar média hivatkozott erre a felületemre (például a magyar állampolgárság könnyített megadásával kapcsolatos posztjaimra).

Amikor még az Index.hu maga döntötte el, hogy milyen blogbejegyzéseket tart fontosnak, és emel ki, ajánlva azokat a saját felületein (mert mostanában már azokból válogatnak, amiket a szerzők maguk küldenek be nekik), akkor is többször kiemeltek innen is bejegyzéseket.

Aztán ezen évtized során többször is megtisztelte például a Sziget Fesztivál, meg az Electric Castle, meg a néhai Félsziget is a Blogosz blogot azzal, hogy felajánlottak az olvasóimnak fesztiválbérleteket és tárgynyereményeket is, amelyeket kisorsoltam közöttük, közöttetek.

Akadtak, akik reklámposztokat szerettek volna megjelentetni itt, vállalkozásaikat, termékeiket szerették volna eljuttatni az olvasóimhoz. Ezekre mindig nemet mondtam.

Voltak intézményvezetők (például a tömegközlekedési vállalat igazgatója, és volt még, de most nem jut eszembe konkrétan), akik itt megjelent anyagok nyomán hoztak meg egyes belső döntéseket.

Volt költözés is, amikor az eredeti, romániai webhelyem szervereit értesítés nélkül leállították. Alig tudtam megmenteni az egész blogot, és átköltöztetni. Akkor "jöttem át" magyarországi hostokhoz. Egyből két külön szolgáltatóhoz is, biztonsági megfontolásból, hogy ha az egyik megszűnne, megmaradjon a másik. És meg is szűnt: pár éve már, hogy a Freeblog gyanús körülmények között leállt (többször akadozott, aztán hetekig azzal hitegették a bloggereiket, hogy valami alkatrészre várnak a szervereikhez, majd ebből hónapok lettek, végül sosem indult úja az egész.) Amikor pedig ide, a blog.hu-ra költöztem épp, érthetetlen módon sok régi posztom képanyaga eltűnt, miközben a "gépházban" Budapesten telepítették az anyagokat, ezt sajnálom kicsit.

Az itteni tevékenységemet látva később több közösségi bloghoz is felkértek, szerzőnek. (Ingyen, nyugi.)

Sok-sok mindenkitől, különböző hangvételben hallottam az elmúlt tíz évben, mindenféle szituációkban, hogy "jaj, aztán megírja a blogjára?" Irritált politikusoktól kíváncsi tagokon át kedves nőkig sokféle hangsúllyal és szándékkal hangzott ez el. De én mindnek örülök végülis. Vagy legalábbis mindet értékelem. Köszi.

Kaptam a Blogoszon megjelenő írások miatt sok elismerő véleményt, és sok mocskolódást is. (Ha még hozzátenném, hogy ez utóbbiból lényegesen kevesebbet, az önfényezésnek hangzana, pedig ez az igazság – úgyhogy még gondolkodom, hozzátegyem-e. :) )

Meg volt még egy csomó dolog, tíz év és ezer bejegyzés során, ami nyilván nem ugrik be most. Hirtelen csak ennyi jutott eszembe. Elkezdtem utánanézni, hogy mi minden volt még – de meguntam hamar. Nem is gondolkodom tovább azokon. Hanem jön majd az ezeregyedik.

És üdvözlet minden vércukorszint, drága olvasómnak, meg a gonosz, rosszindulatú, hülye olvasóimnak is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr6212634055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása