Blogosz

MESE NINCS.

Nehogy oda vigye, ha elromlik!

2017. július 11. 21:43 - BlogoszEditor

Az a vicc az egészben, hogy már a legelején átfutott az agyamon: és mi van, ha kilopnak belőle egyes alkatrészeket, kicserélik azokat régebbiekre? De aztán abban maradtam magammal, hogy ez lehetetlen, ilyen legfeljebb a sötét kilencvenes években történhetett utoljára, ma már csak nem. Aztán de.

Úgyhogy most közszolgálati bejegyzés következik. Arról, hogy a jelek szerint még mindig van ilyen. Sőt, még cifrázzák is. Meg arról, hogy hova ne vigye soha a tévékészülékét javíttatni.

Ez utóbbit már most elmondom: Nagyváradon a TV Expert Service-hez biztosan ne. Vigyázat, tripla csapda: három műhelyük is van ugyanis Váradon, a Piatra Craiului 2, a Bumbacului 28, valamint a Püspöki útként is ismert Ștefan cel Mare 51 szám alatt. Mind kerülendő. Konkrét tudomásom van ugyanis arról is, hogy nem csak az általam felkeresett műhelyben dolgozók a hibásak, hanem maga a tulajdonos is tud az ügyemről. Akinek egyébként Biju a beceneve  mármint nem az ügynek, hanem a tulajnak , és Biju Prestcom nevű cégén át működteti ezeket a műhelyeket, ám a fő tevékenysége a rendezvényeken való hangosítás, a tévészerelő hálózat csak mellékes. Minimum olyan is. Hogy miért minimum, azt akkor nézzük is most.

Nem bonyolítom, pontokba szedve elmondom, hogy intézi a TV Expert Service az egészet. Elromlott a LED-tévém, bevittem. Épp a Püspöki úti üzletüket találtam meg, vagyis ezt.

20170711_203830thf.jpg

  • Ott egy házaspár dolgozik, a készüléket átvették, semmiféle iratot, igazolást nem adtak erről, ám azt mondták, pár napon belül készen lesz. És majd hívnak.
  • Közben megjártam külföldet is, nem hívtak, hazajöttem, nem hívtak, itthon voltam, nem hívtak.
  • Hívtam én őket. Azt mondták, megrendelték az új alkatrészt, de még nem jött. Mondom erre, eltelt már vagy tíz nap, holott a futárszolgálat legfeljebb két napon belül kihozza. A válasz: "ó, az nem úgy megy". Hogy hogy megy, azt nem mondták el. De azt igen, hogy majd hívnak.
  • Eltelt még vagy egy hét, nem hívtak.
  • Hívtam én őket. Azt mondták, Brassóban van a régi alkatrész, ott javítják, de még nem küldte vissza az illető. Mondom, hát nem arról volt szó, hogy újat rendeltek meg? Azt mondja, nem találtak megfelelőt, ezért javíttatják a régit. (Maguktól nem tájékoztattak amúgy erről az "árnyalatnyi változásról "sem.)
  • Megbeszéltük, hogy még aznap megsürgetik, és visszahívnak, hogy mi legyen. Nem hívtak.
  • Másnap hívtam én őket. Azt mondták, na most már valóban új alkatrészt rendelnek, mindenképp találnak valahol, és pár napon belül meglesz. Nem lett meg. Mindeközben egy hónap (!) telt el. Mint később kiderült, más szervízek cserekészüléket adnak a javítás idejére (ami korántsem tarthat ennyi ideig) – a TV Expert Service-ben ez sem merült fel.
  • Hívtam én őket. Azt mondják, nem ők a hibásak, mert az illető szerelő még most sem küldte vissza Brassóból a megjavított alkatrészt. Mondom, hát nem arról volt szó, hogy most aztán már tényleg újat rendeltek meg, különösen, hogy egyszer már sumákoltak ezzel az új-régi dologgal? A válasz: "ó, az nem úgy megy". Hogy hogy megy, azt nem mondták el.
  • Másnap bementem személyesen, kérem ide a készüléket, viszem máshova. Megpróbáltak győzködni, hogy ne vigyem. Mert pár napon belül meglesz. Ha megjön a használt (!), megjavíttatott (!) alkatrész Brassóból. És azt is hozzátették: ha pár napon belül nem jön meg, akkor még lesz egy kis gond, mert ők elmennek szabadságra. Na ez volt az utolsó csepp.
  • Fogtam a tévét, elvittem onnan. Miközben ők ketten ott néztek, a férfi pedig felhívta a cég tulajdonosát, hogy képzelje, el akarja vinni az ügyfél a tévét, és most mi legyen, engem meg kért, hogy várjak már. Mindegy, elvittem, fene tárgyal tovább velük. Hiszen végülis egy alkatrész a rossz benne, az úgyis ki van épp szerelve, majd tétetek olyat bele máshol, megjavíttatom normáliséknál.
  • Ahova elvittem, ott egészen másként fogadtak. Először is persze igazolást töltöttek ki arról, milyen adatokkal bíró készüléket adtam be hozzájuk, utána elmondták, hogy cseretévé is adható a javítás idejére.
  • ÉS ITT JÖTT AZ, amit én már rég gyanítottam: másnap felhívtak, hogy kibontották a tévét, és képzeljem, az az alkatrész, amit a TV Expert Service-ben mind emlegettek, most is benne van, azaz nem küldték azt sehova. Kiszedtek viszont belőle több olyat, aminek az adott hibatípushoz semmi köze nincs. Azaz sumákolnak valamit az alkatrészekkel, mégpedig olyanokkal, amikhez hozzá sem kellett volna nyúlniuk. Mert azok hibásak sem lehettek. Mégis kiszedték. Ám mivel ezek most hiányoznak, mert ott maradtak az előző szervízben, így nem fog működni ez a készülék.
  • Vállalta viszont az új szerelő, hogy szakmai kíváncsiságból felveszi a kapcsolatot az előzőekkel, és megkérdi, mégis, mi ez, valamint megpróbálja visszakérni a kiszedett alkatrészeket.
  • Meg is tette, és arról számolt be, hogy a TV Expert Service-nél a titkárnő is tudott már az ügyről, felajánlotta, hogy mindent visszaadnak, továbbá azt állítja, félreértés volt az egész – és itt lenyomott ez zavaros, és alig hihető történetet arról, hogy azért húzták az egészet, és azért állították nekem, hogy újat rendelnek, miközben a régit igyekeztek megjavíttatni, mert nem merték elmondani nekem, a kilensnek, hogy nem találtak megfelelő újat, és azt sem merték közölni, hogy így a kezdetben becsült 300 helyett 450 lesz a javítás. (Ugyan már.) És hogy minek szedtek ki olyan alkatrészeket, amihez hozzá sem kellett volna piszkálniuk? A "magyarázat" szerint azért, hogy "a biztonság kedvéért" azt is elküldjék a távoli szerelőnek. (Aha.) Ráadásul ekkor már azt állították, mintegy mellesleg, hogy Bukarestbe küldözgették a cuccokat, nem Brassóba.
  • Nos, az a szerelő, akinél végül hagytam a készüléket, csak mára rakta össze végül. Hobbiból. Én meg azóta már vettem egy másikat, szóval én sem siettettem, nekem az eddigi nem kell. És felhívott ma, hogy közölje: újabb nyomait találta annak, hogy olyan beavatkozásokat vágeztek a készüléken, amit semmi nem indokolt. "Szóval úgy néz ki, tényleg valami nem tisztességes dolgot művelnek az alkatrészekkel" – tette hozzá.

Hogy aztán pontosan kik – vagyis a váradiak, netán azok, akikkel még dolgoztatnak, esetleg mindkettő –, az nem egyértelmű. De az abszurdumok kiindulópontja biztos. Szóval jegyezzük meg: TV Expert Service. Most pedig itt egy szavazás, és kellemes estét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr8712657735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása