Blogosz

MESE NINCS.

Talán hiány van, nekem legalábbis úgy tűnik

2022. május 19. 16:12 - BlogoszEditor

Nem tudom, feltűnt-e másnak is, hogy viszonylagos áruhiány van, és azon belül is viszonylagos élelmiszerhiány. Talán. De nem biztos.

Néhány hónapon belül ma bonyolítottam le a második nagybevásárlást, amikor előszeded az autót, és telerakod, hogy aztán hónapokig ne kelljen. De már a múltkori ilyennél feltűnt, hogy valami nincs rendben.

A Metroban, az Auchanban, a Selgrosban és a Remarktban szoktam ilyenkor megfordulni - és vagy két hónappal ezelőtt mindezeket ugyancsak végigjárva tapasztaltam először, hogy mindegyik üzletben teljesen szokatlan módon félig üresek azok a polcok, amelyekről legalábbis én általában termékeket szoktam vásárolni. Plusz a listámra felírt számos - köznapi, nem extra - termék egyszerűen nem is volt kapható egyik üzletben sem. Azok után, hogy évtizedekig nem volt ilyen jelenség.

A múltkor, amikor először feltűnt ez, az Auchanban egy árufeltöltő azt mondta a kérdésemre, "nem csoda, hogy félig üresek azok a polcok, mert már rég nem kaptunk olyan árukat". Ugyancsak a múltkor Remarktban az egyik árufeltöltő azt válaszolta, ők is tapasztalják az ellátás akadozását - bár annak okát nem tudják. Ő személy szerint arra tippelt, hogy az ukrajnai háború az oka. Elsőre ez lehetetlennek tűnt, de talán mégis lehet ebben valami, még akkor is, ha én zömmel romániai termékeket nem találtam a polcokon. Olyan köznapi termékeket, amelyek eddig mindig ott unatkoztak, és szinte rám vártak csak. Hiszen lehet, hogy az adott termékekhez olyan nyersanyagok kellenek, amelyek vagy Ukrajnából, esetleg Oroszországból jönnek, vagy azokon keresztül utaztatják azokat.

Mindenesetre azt azért biztosra vettem ma, hogy - a múltkori általános furcsaság után már hónapok teltek el - tehát amikor ma újra megyek nagybevásárlásra, nyilván mindenütt ismét tele lesznek a polcok, azokon a részeken is, amelyeket én szoktam látogatni. De nem: most is ugyanaz a viszonylagos hiány tapasztalható, és ugyanazokból a termékekből. Ugyanúgy félig vannak csak tele a polcok - mintha csak tegnap jártam volna arra utoljára. Megint ugyanez a jelenség mutatkozott meg ma is a Selgrosban, a Metroban, az Auchanban és a Remarktban is. Ma az Auchanban egy másik árufeltöltőt kérdeztem: ő azt mondja, maguk is éreznek valami ellátási akadozást, és hogyha én, a vásárló is, akkor biztosan létező dolog ez. De az okát nem tudja.

Mindezt csak a dolog érdekes volta miatt vetem fel, nyilván nincs élelmiszerhiány, és nem is éhezünk - viszont az utánrendelés akadozása és az egyes termékek hónapok óta tartó hiánya, mégpedig egyszerre számos nagy üzletláncban, régóta elfeledett dolog volt már. És most - tessék - ismét van ilyen. Minimum furcsa és érdekes...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr5717835481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása