Blogosz

MESE NINCS.

Mustra

2010. december 24. 01:38 - BlogoszEditor

Összevetettem idén a különféle "hivatalos ajándékcsomagok" tartalmát.
Szokás ugyanis, hogy év végén a legtöbb hivatalban, pártnál stb., az évzáró sajtótájékoztatón megszórják az újságírókat egy kis ezzel-azzal. (Hogy ez milyen szokás, arról az a véleményem, hogy minimum aggályos, ellentmondásos. Ám ha már a kezünkbe nyomják, én is elfogadom, nem tagadom.)

Szóval ilyenkor aztán a kollégák mindenféle kis csomagokkal térnek vissza a szerkesztőségekbe terepről, attól függően, hogy ki milyen eseményen volt épp.
Nos, én például a legtöbb helyről olyasmiket szüreteltem, mint jegyzetfüzetek, golyóstollak, pezsgő, csoki, asztali naptár, kártyanaptár, falinaptár.
Ma aztán a nagyobbik kormánypárt megyei székhelyén zárult az osztogatás. Ki is tettek magukért, ők viszik a prímet - ahogy az országot is.

Pezsgő, maxi Toblerone, háromféle további csoki, kávé, kuglóf díszcsomagolásban, s nem is jut eszembe, mi minden volt még a pakkban, amiket Nyilas Misikként átvettünk. Úgy nagyjából egy százas értékben, minden egyes személynek.

Hm. Köszi, köszi. Valahogy mégis úgy érzem: tőlünk vették el azt is, amit most ideadtak.

És ha minden egyes lakosnak átnyújtanának egy-egy csomagot az épp aktuális kormánypártok - na meg az ellenzék is -, évente egyszer, még akkor sem lennénk kvittek. Hiszen amit eddig kihúztak a zsebünkből, annak a nagyrésze még mindig náluk van, s ott is marad. Nem, nem az államnál, nem az ellátórendszerekben, nem a különféle struktúrákban, hanem a legvégén mindig kifejezetten az ő magánvagyonukat gyarapítja, miután áttételekkel oda kerül.
Tehát gyakorlatilag most megajándékoztak minket, a saját számlánkra. Megleptük magunkat.

Gyorsan szét is osztottam a cuccot, több embernek. Így nehezebben tudják majd visszavenni.
Mert, hogy továbbra is ezen ügyködnek, amint elmúlnak az ünnepek, az biztos.

*

Frissítés

Hasonló visszaélés az ünneppel, meg velük - és végsősoron blaszfémia is -, hogy ma, szenteste előtt pár órával egy politikustól kaptam képeslapot. Persze nem csak én: százszámra dobálják be a postaládákba ezeket a nagy példányszámban legyártatott kis képeslapokat reklámanyagokat.

Hát, kedves feladó, szeva, s neked is.
De hogyhogy eszedbe jutottam? Ja, végülis tudom: te, a politikus néha gondolsz rám, a választópolgárra. Vannak időszakok, amikor egyenesen vágyakozva gondolsz rám. De ezt a lapozást mégsem kellett volna. És ezt nem udvariasságból mondom, hanem ellenkezőleg: komolyan.
Arról nem is beszélve, hogy csak nem megint én, a válsztópolgár fizettem végső soron azt a lapot is, amivel te akarsz nekem hízelegni?
S egyáltalán: mióta vagyunk ilyen bensőséges viszonyban?

Csak miheztartás végett: karácsony van. Nem bolondok napja.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr912638173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TT 2010.12.25. 22:24:35

Remélem kellemesebben telik az ünneped, mint ahogyan a felkészülés telt! De majd ha visszatérsz a mindennapokba, írd már le kérlek, mindannyiunk és főleg a politikusok okulására, hogy mit kellene érted, sajtósért tegyen egy politikus? Merrí Krisztmász!

Blogosz · http://blog.roon.ro/blogosz 2010.12.26. 00:47:45

Helló TT! Látom, elvagy. Nah, ezt a bejegyzésemet sem értetted ezek szerint... :) Vagy legalábbis örömmel magyaráznád félre ismét. Egyébként fogalmad sincs arról, hogy telt a felkészülés. Ez megint csak az alapszintűnek is gyenge iróniád. Így már a jókívánságod is hamisan cseng... És bocs, de azt írom le, arról írok, amihez kedvem van - nem pedig azt, amit te itt bedobsz, értetlenkedő kekecként. Egyébként azt hiszem, nem is tudnék olyat írni - ha lenne kedvem, s érdekelne ez a házi feladatod, akkor sem -, ami valóban a te okulásodra szolgál. Meg nem is célom. Annyit sem vágtál - sokadszor sem -, hogy ez a bejegyzés is kifejezetten az állampolgárról szólt. Semmiképp nem a sajtósról. Sőt, nem is főleg csak rólam, bár én voltam a példa benne. Az emberekről szólt. Számodra talán érthetőbb terminussal: a szavazókról. De semmi baj, nem is várom tőled, hogy a polgár szemszögéből láss bármit is. Meg az enyémből sem. Nagyonis megértem, hogy neked nincs elképzelésed arról, mit kellene tennie a politikusnak a polgárokért. A bölcsek köve majd ehhez is eligazítást adhat, ha már máshol nincs kedved utánanézni. ;) Bár nem hiszem, hogy ez téged igazából érdekelne. Csak felhasználod ezt is. Ahogy a politikusok. További kellemes időtöltést!

TT 2010.12.28. 00:00:16

Hát Örs, sokminden kiderült, de válasz nem érkezett. Még egy picike sem. ENgem valóban érdekel, szerinted, mint állampolgár, mit kellene tegyen egy politikusnak, amikor év végén, azt lezárandó, összecsörgeti a média képviselőit. Te sértőnek tartod a csomagosztást, de mégis elfogadod. Ja, kommentálod, de nem te lennél... Most akkor baj, hogyirogatok, mert ha ilyen lekezelő akarsz lenni, akkor inkább kiszálok a blogodról. Sokat nem vesztenél, de akkor kinek válaszolgatnál vissza?

Blogosz · http://blog.roon.ro/blogosz/ 2010.12.28. 00:34:22

A válasz ott van. És érthető. Kivéve annak, aki nem a válaszra kíváncsi, hanem csak kekeckedni jár ide. De azért írogass, tőlem aztán szabadon teheted. Csak épp az szokott téged minden alkalommal egyre jobban zavarni, ha választ is kapsz. :) Akkor aztán mindent átfogalmazol, csűrsz-csavarsz, félremagyarázol. Már az állítólagos kérdésed - valójában álnaiv provokációd - sem ugyanaz, mint kezdetben. Ám a válaszom ugyanaz. És pont ugyanaz, mint az előző ilyen próbálkozásaidkor is. Olvasd vissza. A végtelenségig művelhetjük azt, hogy te visszajársz ide, megpróbálva randalírozni és provokálni, én meg minden alkalommal rendet csinálok, s azt mondom, gyere máskor is.

TT 2010.12.28. 01:10:42

Most akkor idegesít, mert akasszák a hóhért?

Blogosz · http://blog.roon.ro/blogosz 2010.12.28. 02:09:19

Jól elvándoroltál megint bármilyen témától. Remélem, jó ott, mindig a messzi távolban. Azért nyugi, nem fogom hagyni, hogy bárki hozzád érjen, nemhogy felakasszon. Igen, idegesítene, ha ilyesmi történne. De nem fog. Nem a pártaktíván vagyunk, itt meg nem dívik az ilyesmi.

csimbók 2010.12.28. 15:25:25

Nem akasszák, hanem akasztják. Idevág a vicc: Az egylépcsős atombombát már nem gyárcsák - mondja a tiszt kiképzésen, mire egy katona: "gyártják". A tiszt felcsattan: mondom, hogy nem gyárcsák! Szánalmas vagy tt. De égessed magad nyugodtan. Politikushoz illő. :p

TT 2010.12.29. 00:12:07

"...amelynek során Lloyd George azt ígérte, hogy túlzott jóvátételek kirovásával megsemmisítik a német középosztályt, hogy Németország megfizessen, „a legyőzöttek vinnyogjanak” és „akasszák fel a császárt.”- Szent Korona Rádió... Vagy idézzek máshonnan? Az a nagy büdös igasság, hogy egy helyesírási hibába hamarabb belekötnek a védelmedre kellt barátaid,mint a betonba, pedig itt nem a helyesség a lényeg, hanem a tartalom. Cinikusnak cinikus vagy, lekezelő és sztorikat kreálsz. Ennyit mndtam rólad, nem sértő szándékkal, és neked ezeket nem sikerült megcáfolni... Inkább az égeti magát, akinek a blogját csak egy "szánalmas" civil olvassa. A Pap István leg rájött, hogy kár a betűkért, mert ez csak botránykeltéésre jó, arra meg minek.

Blogosz · http://blog.roon.ro/blogosz 2010.12.29. 01:45:13

Nem akartam a helyesírásról, nyelvhelyességről egy szót sem ejteni - szerintem sosem jó érvek helyett a másik helyesírását vesézni. De veled valahogy elnézőnek és kulturáltnak sem könnyű lenni, mert az sem hagyod soha. Úgyhogy nézzük akkor ezt is: tévedést próbálsz idézettel alátámasztani. Ugyanis az "akasztják" és az "akasszák" között különbség van. Épp az egyiket támasztja alá az idézeted is. Csak pont nem azt, amilyen értelemben te szeretted volna használni. De ezt sem érted, ahogy semmit sem akarsz. Semmi baj, tényleg nem ez a lényeg amúgy. Hogy szerinted milyen vagyok, az a te dolgod. Megcáfolni nem is akarom, ezt sem. Ez ugyanis a te véleményed, maradj nyugodtan vele. De ezt is jeleztem már. Persze te attól ismételgetheted, hiszen semmit mást nem tettél itt sem, csak az előző posztomnál már lefutott köreidet rovod, újra meg újra. Egészséges testmozgás legalább. :) És közben megint felhúztad magad, újra eltértél minden témától, személyeskedsz, kínlódsz, zavarodban lehordanál újra és újra, engem is, a blogomat is. Mert igazi, alapos vitához sosem vetted a fáradságot. Pedig úgy saccolom, lenne rá erőd, kapacitásod. És zavar, hogy pontról pontra reagálni szoktam, ameddig kedvem van. Nyugodt lehetsz, nem kezellek le. Csak nem is kezellek sehogy. Ezen meg ne csodálkozz szerintem. Nos, egyébként kifejezetten sokan olvassák, sokfelé, ezt a különféle visszajelzésekből is tudom, viszont - néhány poszttól eltekintve - kevesen szólnak itt hozzá. Tény. Mindkettő. E kettőt is kevered, összemosod - mint mindent. Helyzeteket teremtenél, a szavaiddal szeretnél tényeket generálni. De a tények makacs dolgok, ugye, s nem generálódnak attól, hogy te a saját vágyaidat kezeled tényként. A ködösítés az egyetlen, amiben e tekintetben következetes vagy, csak épp mindig eltévedsz aztán a ködödben. Hogy hányan olvassák, az az én álláspontom szerint az olvasók dolga. Hogy egyre többen, annak persze örülök. De nem futok semmi ilyesmi után. Ha akarom, írom, ha akarják, olvassák. Lazíts. (Azért köszi, hogy javítod a hozzászólási adatokat - bár kicsit művi módon. És köszi, hogy aggódsz - bár nincs miért.) És ha te nem szereted a blogokat, vagy jobban szereted azokat, amelyekbe momentán nem írnak, azon sem csodálkozom. Hiszen te alapvetően nem szereted, ha valakinek a tiedtől eltérő véleménye van, s következetesen mondja is. Azon te mindig felhúzod magad. Az neked "sztorikreálás", "botránykeltés". Ja, és egyáltalán nem vagy "civil", továbbra sem, akárhányszor ismételgeted. Te egy nagyonis pártos, elvakult, zárt ember vagy (legalábbis annak mutatkozol), aki újabban ide jár köröket futni, aztán meg háborogni. Mert itt hagyják. Itt hagyom, hogy kisportold magad, s azt is, hogy kiviselkedd. Nyugodtan. :D Ez dühít téged a legjobban szerintem: hogy még hagyom is, s sosem állítalak le. Ezzel mintha nem tudnál mit kezdeni. Kiélheted magad.

csimbók 2010.12.29. 10:50:58

Kedves tt csak annyit, hogy nem vagyunk barátok blogosszal. Szánalmas :) civil vagyok, de azért az mindig elkeserít, hogyha egy magát értelmiséginek tartó ember még helyesen írni sem tud. A mellébeszélésed meg szintén megér egy misét, nade nem vagyunk egyformák, élj vele boldogan. Csodálom blogoszt, hogy ennyi szót pazarol rád. Illetve megértem, hisz nem neked írja, az merőben fölösleges lenne, viszont én, az "egy" és "szánalmas" civil ezt értékelem... s mind így. :)

TT 2010.12.30. 17:48:32

Szánalmas ez a sok műfaj a "sok " érdeklődővel. Meg lehet maradni a sajátos világotokban, csak jó lenne kevésbé ferdteni! Eléggé helyesen- magyarosan mondtam, mr zsenik? Én végig erről beszéltem, Blogosz minden másról. Neki van egy érdekes szemlélete a világról, kicsit morbid, és attól, hogy ezt leírja, máris vitatható. Én vitattam, mertolyasmit is megírt, ami nem úgy volt. Ez sajnos egyszerű, de ezek szerint nem csak a politikusok képesek mellébeszélni. Éljenek az újságírók, ez M.on most úgyis divat. És nem akartam senkit megsérteni.

Blogosz · http://blog.roon.ro/blogosz 2010.12.30. 22:53:22

"mertolyasmit is megírt, ami nem úgy volt" Hazudsz. Így, egyszerűen. És ismét, sokadszor. Továbbá neked már a blog műfaja maga is "szánalmas". Mert képtelen vagy elfogadni a szabadságot. Mégis ide jársz, ahol az van. És igen, sok az érdeklődő. Neked ez is szánalmas. Mégis egyikük vagy. De te mocskolódni, hazudozni, ferdíteni jössz ide. A szabadsággal - amit itt történetesen én adok neked - visszaélni. "Eléggé helyesen- magyarosan mondtam, mr zsenik? " Eléggének eléggé. De csak eléggé - tehát nem helyesen. S nem is "magyarosan" (ez utóbbi amúgy mi is lenne?). Sőt, még "angolosan" sem volt helyes, Mr. Liar. Te nem sértesz senkit, ez igaz. Nem is sértettél meg. Csak hazudsz. Következetesen hazug vagy. Pártember. Az élőfába is belekötnél, ha az érdeked azt kívánja. Munkád elismeréseképp itt van ez neked: http://www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE. :) BÚÉK! Ha neked még B bármi is.

pavtsi · http://blog.roon.ro/pavtsi 2011.01.02. 17:53:43

Na ez szép, amikor valaki beleérvel a saját kommentjébe engem, ráadásul teljesen tejbetök módon. Még hogy rájöttem, meg hogy abbahagytam?... Szó ami szó, tulajdonképpen nem is értem mit akar mondani a TT kommentelő, ennek okán te is meglepsz Blogosz, hogy ennyi pótkört futsz a semmiért. Ebből az energiapazarlásból már egy új bejegyzésre is futotta volna. BUÉK!
süti beállítások módosítása