Blogosz

MESE NINCS.

Re:

2010. szeptember 27. 20:32 - BlogoszEditor

Ahogy sok tízezren kapnak ilyen és ehhez hasonló hazug üzeneteket időnként, most végül megkaptam én is. Ezúttal épp a Voda nevével élnek vissza, az ő nevükben hazudva várják, hogy felhívjam a megadott számot, s leterhelhessék a számlámat, meg kidumáljanak belőlem valami "kezelési költséget" a pénz átutalásához.

p1120625.jpg

Kicsit már zavar. Mivel ilyen random SMS-ek az én telefonomon is fennakadtak már régebben is. Voltak már a vonal másik végén virutális prostik, üzleti ajánlattal kecsegtetők, meg egyszerűen hülyeségeket írogatók, hiszen minél több szöveges üzenet, annál több bevétel nekik, bármiről is szóljon az az SMS.
Szerintem legjobb elintézni ennyivel (vagy méginkább ennyivel sem) - én legalábbis most ezt válaszoltam az illető bűnözők által megadott számra.

p1120623.jpg

Aha, ahogy én azt elképzeltem...

Később ugyanis kiderült, hogy nem is olyan egyszerű állampolgári bejelentést tenni.

Kíváncsiságból ugyanis beszéltem a Vodafone munkatársaival. Nagyon köszönték az információt, igazán örülnek neki - s mint mondták, vélhetően másoktól is kaptak már bejelentéseket, ugyanis a szóban forgó telefonszámot már letiltották. De nagyjából ennyi is.
Megkérdeztem, hogy mi szokott lenni ilyenkor a következő lépésük. Kiderült, hogy semmi. Nem fordulnak hatóságokhoz, nem nyomoznak maguk sem. Nem zavarja őket, hogy jelen esetben épp az ő cégük nevével élnek vissza, az ő hálózatukat használva, nem lépnek fel a csalás elkövetői ellen egyik hasonló esetben sem. De azért örülnek a bejelentéseknek és igazán, de igazán hálásak.

Szerettem volna hát, ha a rendőrség is hálás nekem ma este. Úgyhogy felhívtam őket is.
Hálásak is. Mondta is az ügyeletes tiszt vagy ötször, hogy nagyon az.
Na, mondom, akkor érdeklik-e a részletek is - vagy ha megmondja őszintén, hogy fölösleges bejelentést tenni, úgysem foglalkoznak vele, akkor meg én leszek hálás. Jaj, dehogy, hát nagyon kér, hogy igenis tegyek feljelentést, "az nagyon jó, hadd legyen minél több ilyen, hadd gyűljön"...
Hm. Szóval csak gyűjtik... Mindenkinek kell hobbi.
De akkor mondanám is a csalók nálam megjelent telefonszámát, s az SMS többi adatát, aztán kezdjenek vele, amit akarnak. De mint kiderül, ez így nem megy. Telefonon nem lehet, csakis írásban: postán, vagy személyesen. Mailen is elmenne épp, csakhogy érdekes módon a megyeszékhely rendőrségének ügyeletese még 2010-ben sem tudja a mailcímüket, online bejelentőívük meg szerinte nincs. (Pedig félig-meddig van. Cirka két perccel később ugyanis megtaláltam a neten a bejelentőívet, a rendőrség honlapján - de az furcsa módon csak közlekedési ügyekben használható. Aztán megtaláltam azt a mailcímüket is, amelyik publikus, üzenem nekik, hogy ők maguk itt érhetőek el.)

A hazug SMS-ek küldői viszont sehol sem érhetőek el. Már sok-sok éve dolgoznak, de senki nem keresi őket igazából. Mostmár egyértelmű.
Ők a leghálásabbak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mesenincs.blog.hu/api/trackback/id/tr272638119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása